Weppers woansdei 27-9

Doch ek mei oan de nije SDS-League!
27 september 2017
Weppers tongersdei 28-9-2017
28 september 2017

SDS 1 hat oefene

SDS 1 hat justerjûn oefene tsjin Foarút 1. Einstân: …

Ferslaggen

Der is noch in ferslach binnenkommen dy’t de muoite wurdich is om te lêzen. Jim kinne hjir it ferslach fan SDS 4 lêze.

Doelpunten

Noch mar ien sneon foarbij en der is al in echte topskoarster bij SDS. It sil jim net ferbaze dat dy bij SDS VR1 sit. Sjoch hjir.

Doelpunten (2)

Noch mar ien kompetysjewedstryd spile yn de 3e-Klasse A en ien spiler sprong moandei in gat yn it dak. Lourens van der Pol; topskoorder 3e-Klasse A! (sjoch hjir).

Moment of fame

De hele wedstrijd wacht je er op. Je kijkt intussen naar de ene na de andere mooie actie van spitsen, keepers, strategische passjes van de spelverdelers en soms een mooie beslissing van de scheidsrechter. Naarmate de wedstrijd vordert voel je gewoon dat het vandaag gaat lukken. Je voelt dat moment dichterbij komen, alles wijst er op. De druk van de tegenstander wordt groter. Er komen wat meer lange ballen. Het spelbeeld wordt rommelig.

We staan voor met 1-2 en er kan nog van alles gebeuren. Dan, ja dan, komt dat moment. De adrenalinemeter slaat helemaal uit. In een scrimmage speelt de tegenstander de bal, maar vlak vóór het spelen van die bewuste bal kruipt er een aanvaller met een blauw shirt tussen de menigte uit en staat oog in oog met Jaap op het moment dat de bal de voet van zijn aangever raakt. Hij ontvangt de bal en scoort. Je rechterarm kan niet meer wachten, hij kreeg het signaal uit de linkerhersenhelft, hij schiet omhoog, de vlag gaat met een zwierige zwaai mee de lucht in en staat fier overeind. Daar is jouw moment of fame! De perfecte actie van de grensrechter, subliem, perfect getimed en o zo scherp opgemerkt. Alles wat Oeverzwaluwen een goed hart toedraagt juicht, maar zien de man in het zwart gedecideerd naar jou toelopen. Heel Koudum houdt de adem in. Tijdens zijn wandeling naar jou hou je de vlag meesterlijk lang omhoog. De scheids vraagt wat je waargenomen hebt. Dan laat je zien wat je kunt. Twee armgebaren en vier beslissende woorden overtuigen en hij oordeelt: no goal! Heel Koudum boos, maar oh jongens, orgastisch genoegen!

Hier doe je het voor: one moment of fame! Een beslissende goal kan niet beter voelen. Dat het daarna nog net 2-2 wordt? Tja jammer, maar terecht. Dat je daarna op social media leest dat de goal onterecht werd afgekeurd? Wh cares: Je laat je adrenalinekick niet bederven door mensen die geen verstand van buitenspel hebben, toch?

Linesman

SDS-League

Ferjitte jim net je nije team foar de SDS-League yn te leverjen? It moat foar sneon 19.00 oere! Û.o. Aant, Anne-Jan, Bauke, Sytze, Hendrik Eringa, Grietzen en Wayne Rooney hawwe him yn elts gefal al ynlevere! En Dooitze is fansels noch drok oan it prakkeseren!

SDS JO13-1

Ek SDS JO 13-1 hat de teamfoto klear. Sjoch en meitsje kennis mei dit team.

Harsens derby (1927)

Knappe assist fan Zapata op syn neefke Zapata! Spitich genôch genôch sit de iene by AC Milan en de oare by Sampdoria……..