Weppers tiisdei 5-3-2019

Wat stiet der sa al op de aginda?
5 maart 2019
SDS-League: ‘MarkEeltje’ pakt de wykpriis!
6 maart 2019

Oefenderby: SDS 1 – vv Oosterlittens 1

Foar jûn om 20.15 oere stiet de oefenderby tusken SDS 1 en Oosterlittens 1 (koprinner 4B sneins) op it programma. De kantine is beset, mar mooglik is der yn de rêst al in bakje kofje te krijen yn de bestjoerskeamer.

Seleksje SDS 1

1 Jaap
2 Bauke
3 Remco
4 Marco©
5 Frank
6 Ewout
7 Habtamu
8 Pieter
9 Lourens
10 Erik
11 Matthijs
12 Wierd
13 Steven
14 Stan
15 Gertjan

Opstelling SDS 1

Ferslach Sint-Anna JO19-1 – SDS JO19-1

Fan Steven Vellinga krigen wy noch in ferslach fan de wedstriid fan de JO19-1 fan ôfrûne sneon:

SDS JO19 doet zichzelf met 10 man te kort

De JO19-1 van SDS heeft zaterdag verloren van titelconcurrent Sint Anneparochie, de ploeg van Henk Mulder verloor maar liefst met 4-1 en daarmee kreeg het een flinke klap te verwerken in de race om het kampioenschap.
Na 1 wedstrijd te hebben gespeeld stond de JO19 bovenaan, dit na een foutloze 4-0 overwinning op FVC. De tegenstander van afgelopen weekend stond echter 2e en leek de grootste concurrent te zijn voor het kampioenschap. De jongens van de JO19 waren dan ook best gespannen voor dit potje en dat was ook te zien. Gelukkig was er hoog bezoek van vriend van het team: Peter Hoogewerf. De speler van ONS kwam op zijn vrije zaterdag even bij zijn vrienden kijken.
De ploeg begon erg afwachtend en kon in het eerste kwartier eigenlijk geen grip krijgen op Sint Annaparochie. De ploeg kwam dan ook al snel op een 1-0 achterstand, dit door een misverstand van Mark Klijnsma en zijn linksback, waarvan geprofiteerd kon worden door Sint Anna’s linksbuiten. Het werd alleen maar erger nadat Luuk van der Schaar over de bal uitgleed en zich genoodzaakt achtte om zijn zonet doorgebroken man aan zijn broekje neer te trekken. De scheidsrechter was meedogenloos en trok (eigenlijk ook wel terecht) de rode kaart, waardoor de JO19 met 10 man verder moest.
Er stonden nog heel wat minuten op de klok en de wedstrijd leek eigenlijk gespeeld. Gek genoeg hield de JO19 het aardig vol en slaagde er zelfs in om de stand op 1-0 te houden tot de rust. De ploeg was lang niet kansloos, Sint Anne werd succesvol tegengehouden en er werden genoeg kansen gecreëerd. In de tweede helft slaagde SDS er zelfs in om op gelijke hoogte te komen nadat Steven Vellinga een heerlijke steekpaas van Tjitse Postma met buitenkantvoet breed kon leggen, waar Wytse Yntema helemaal vrij stond om zo de bal kiezelhard tussen de palen te schieten. SDS leek Sint Anne in zijn greep te hebben, maar na aardig wat kansjes gemist te hebben ging Sint-Anne er met de leiding vandoor. De ploeg van Henk Mulder en Pieter de Boer kraakte hierdoor en aanvoerder Wierd Hofstra sloopte in zijn woede zelfs een reclamebord, wat uiteindelijk resulteerde in een boete van maar liefst 195 euro. Al gauw maakte Sint Anne de 3-1 en de 4-1 waarna de wedstrijd echt klaar was. Er vielen hier en daar nog een paar kaarten, die uit frustratie gepakt werden. Henk Mulder en zijn mannen lieten een geslagen indruk achter en er zal dan ook nog wel even over deze wedstrijd worden nagepraat.
Volgende week zaterdag speelt SDS JO19-1 weer. De ploeg neemt het dan in eigen huis op tegen Makkum.
Steven

Skorst

Luuk van der Schaar krige ôfrûne sneon in reade kaart sa ’t jim yn it ferslach hjir boppe lêze kinne. Hy is ynmiddels foar ien wedstriid skorst troch de KNVB.

SDS-Look-a-likes!

Foar de nije Treffer binne wy noch op syk nei SDS-Look-alikes. Fine jim in SDS’er op in fuotballer, in bekende Nederlander, in Dútser, in blomkoal, Doutzen Kroes of oars ien of wat lykjen mail ús dan in foto. It leafst fansels ek efkes mei de foto op wa ‘t jim degene lykjen fine. Wy binne hiel benijd.
Mail jim SDS-Look-a-like nei info@vv-sds.nl!

SDS-League

Moarn om 10.02 oere kinne jim hjir de nijste stân fan de SDS-League ferwachtsje.

Harsens derby (2110)

Wat in redding! Fan de …………ballenjongen?

Letter miskien mear!