Utslaggen 22-9

21 september 2007
Wepperkes -snein-
23 september 2007

Understeand de útslagen fan sneon. Hawwe jim in koart ferslach, bijsûnderheden en doelpuntenmakkers dan stelle wy dit sear op priis.
Mail it nei

9:00 Leeuw. Zwaluwen F5 – SDS F3  4-0

Bij de wedstriden

SDS 1 – Broeksterboys 1     2-2
Troch in doelpunt fan Tsjalling Sikma kaam SDS al nei 7 minuten op 1-0. Noch foar it skoft kamen de gasten op gelikense hichte. SDS hie dêrfoar al meardere goeie kânsen hân. Nei it skoft koe it alle gefallen ut. Broekster Boys kaam op 1-2 en efkes like it der net goed ut te sjen. Mar it wie Dirk de Jong dy’t yn it plak kommen wie foar syn broer Hindrik, dy’t de 2-2 oantekene. De Boys hiene noch wol in strafslop krije kind en Dirk Yde Sjaarda hie noch wol skoare kind. 2-2 bleau it.

SDS 2 – Drachtster Boys 4     1-3
Dochs wol wat teloarstellend. SDS kaam troch Pieter Kamstra wol op 1-0, mar koe dênei de kânsen net benutte. De Boys wisten de inkele kânsen wol goed te benutten. Bij de 1-2 siet de 2-2 der wol yn , mar it waard 1-3.

Leeuwarder Zwaluwen 4 – SDS 3     0-0
In 0-0 hoecht net altyd bloedeleas te wêzen. Dit wie der wol sa ’n ien. Beide ploegen krigen gjin kansen. Dan kinne je lang wachtsje op doelpunten. SDS 3 like aardich tefreden mei dit punt. It ferslach sil wol letter komme.

SC Franeker 7 – SDS 4      3-3
It like sa moai. SDS 4 stie mei 0-3 foar. Mar moast in gelykspul ta stean. Doelpunten fan SDS 4 wiene fan Johan Delfsma (2) en Bas van der Wey

SDS 5 – Heeg 4    2-2
Ek dizze wedstryd einige gelyk. Dêrmei krige SDS net te min, want Heeg wie de bettere ploech. Foar SDS skoarden Gearard Posthumus en Harm Auke Dijkstra

Nok A1 – SDS A1    2-7
It giet goed mei A1. Sij skoare omraak. No wiene it Feiko Broersma (2), Jacob van Wieren (4) en Freerk Tichelman dy’t skoarden.

LSC B2 – SDS B1
Hjoed tsjin de nûmer twa, LSC 1890 B2. We ha 25 minúten prima fuotballe en hienen doe de nul noch.Doe foel de earste goal en dernei ha we in soad oan it griemen west.
Der gie fan alles mis en der slûpte sels wat negativiteit yn de ploech. Lokkich dat we nei de wedstriid inoar wer rjocht oansjen koenen en hjoed moasten we de oare 55 minúten mar ferjitte.
Elts wie him bewust fan de fouten die makke wienen en we pakke moandei de trie wer op.It waard 10-0 en we ha amper in kans hân.
Klaas Pompstra
(klik hjir foar it folledige ferslach)

amkes 1- Froulju 1     1-1
Noch nea wiene der foar 10 oere sa folle taskôgers op it sportpark. Elkenien woe de earste wedstryd fan alle froulju graach bijwenje. It waard it spannende wedstryd mei in grut oerwicht foar de jongsten mar in útblinkende doelfrou bij de âlderen. In wiidweidich ferslach yn de kommende Treffer.

SDS F1 – Oudehaske F1
Vandaag moest de belangrijke wedstrijd gespeeld worden tegen Oudehaske. Deze ploeg had al een paar keer gewonnen met grote cijfers, dus wij waren gewaarschuwd. We misten vandaag Jelmer Leistra, die zich niet helemaal lekker voelde.
Jammer want Jelmer wordt elke week beter. Ook misten we Inne, die een familie-weekend had. Ook jammer, want Inne is voor ons een belangrijke speler op het middenveld.
Om 8.45u was iedereen in de box want om 9.00u was de aftrap.
We begonnen met de volgende opstelling.
In het doel : Niels.
Linksback : Gershom.
Achterste man en slot op de deur : Tom.
Rechtsback : Siebren.
Middenveld : Matthijs
en Idsert.
Spits : Yward.
Deze jongens wilden beslist winnen vandaag en dat was te zien.
Onze linksback en rechtsback Gershom en Siebren stonden vandaag geweldig te verdedigen.
Ook onze achterste man, Tom, speelde een fantastische wedstrijd. Alle ballen worden door hem achterin opgepakt en ingespeeld richting middenveld of spits. Of als het moet, weggeroeid over de zijlijn. Doordat Tom goed kan voetballen, snel is, en fysiek sterk is, is hij heel belangrijk voor ons team. Dat bewijst hij elke week weer. Op het middenveld speelden vandaag Matthijs en Idsert. Beide jongens hebben geweldig gespeeld en zich de longen uit het lijf gelopen. Idsert had nog een paar aardige kansen maar die gingen er jammer genoeg net niet in. Maar met trainen gaan we hier weer op oefenen en ik weet zeker dat Idsert straks wel doelpunten gaat maken.Matthijs zijn grote voorbeeld is Wesley Sneijder. In zijn spel lijkt hij hier ook wel wat op. Altijd lopen, aanvallen en verdedigen. Ook maakte hij nog even 3 doelpunten vandaag.
De andere twee doelpunten werden gemaakt door onze superspits Yward.
Yward is een echte spits, levensgevaarlijk voor het doel van de tegenstander. Hij is snel, kan heel goed een man uitspelen en heeft een goed schot in zijn benen.
En dan hebben we nog onze keeper Niels.
Met onvoorstelbare reddingen sleepte hij de ploeg er door heen toen het moeilijk werd.
Want spannend was het wel.
We kwamen al snel op een verdiende 2-0 voorsprong door doelpunten van Yward en Matthijs.
Oudehaske kwam op 2-1 door een knap schot hoog in het doel. Maar voor rust stelden we nog orde op zaken doordat Yward de 3-1 binnenschoot. Met deze stand gingen we rusten. De tweede helft begonnen we weer goed maar door een balletje dat van richting veranderde scoorde Oudehaske 3-2.  Vervolgens kreeg Oudehaske een paar grote kansen, maar onze keeper was vandaag niet meer te verslaan. Matthijs scoorde nog twee keer na een paar hele mooie acties. Dit was dan ook de eindstand. Een klinkende 5-2 overwinning op de medekoploper.
Als trainer/leider van dit ploegje is het een genot om naar te kijken.
Elke week wordt er goed getraind, wat goed te zien is op het veld.
Ook het enthousiasme van ouders, pakes, beppes en andere supportes langs de lijn is groot.
Dit helpt de jongens ook om een goede pot voetbal te spelen.
Jongens, ik ben trots op jullie en ook volgende week gaan we weer voor de winst!!!
Hopelijk zijn Jelmer en Inne dan ook weer van de partij, want eigenlijk kunnen we niet zonder hun.
Ook hoop ik dan dat mijn collega leider, Johan Heerma er ook weer is, die mij bijstaat in de coaching.
Theo Postma, trainer/leider SDS F1.