Sneon 29-8-2020

28 augustus 2020
Weppers tongersdei 3-9-2020
3 september 2020

Hjoed giet it wer los. Njoggen bekerwedstriden  steane der op it programma.

09:00 ST SDS/Nijland JO15-2 – Zeerobben JO15-3 2-0
10:30 ST SDS/Nijland JO17-2 – Aengwirden JO17-1G 2-4
11:00 SDS MO17-1 – ST BMJ MO17-1 6-6
14:30 SDS 1 – SC Franeker 1 2-0
14:30 SDS 2 – SC Berlikum 2 3-0
09:00 ST IJVC/Blauwhuis JO15-1 – ST SDS/Nijland JO15-1 6-0
10:00 Nicator JO13-1G – ST SDS/Nijland JO13-1 5-1
10:30 Friesland JO17-1 – ST SDS/Nijland JO17-1 3-5
12:30 Waterpoort Boys JO19-1 – SDS JO19-1 0-5
14:45 LAC Frisia 1883 VR1 – SDS VR1 gnt

SDS 1- sc Franeker 1 (beker)  2-0

SDS zonder veel moeite langs Franeker
SDS begon zaterdag met een overwinning tegen Franeker (2-0) en pakte dus meteen drie punten in de bekerpoule met verder Makkum en Mulier. Het was geen hoogstaande wedstrijd en van goed voetbal was van beide kanten geen sprake. Het grote verschil was dat SDS wel kansen kreeg, maar het sprong hier slordig mee om, waardoor het tot de laatste minuut spannend bleef.
De thuisploeg zat vorig seizoen ook bij Franeker in de bekerpoule, maar dat team was vele malen sterker dan het elftal van zaterdag. De gasten moesten het zonder hoofdtrainer Patrick de Jong doen, die herstellende is van een hartaanval. Bij SDS zijn sinds dinsdag Stan (gekneusde rib) en Lourens (knie) geblesseerd. Teun mocht nog niet mee doen van de KNVB, omdat zijn overschrijving niet goedgekeurd is.
SDS kreeg in de eerste minuten al twee beste kansen, maar de eerste werd hoog over geschoten door Hendrik, na een mooie voorzet van Peter. De volgende aanval leverde wel een doelpunt op van Matthijs, die de bal na een mooie aanval voor de voeten kreeg en koel de 1-0 scoorde. Franeker kwam niet verder dan een poging van spits De Groot, die Jaap met de voeten keerde.
De tweede helft kwam invaller Habtamu al snel oog in oog met de doelman te staan, maar de jonge keeper redde bekwaam. De volgende kans was voor Peter, die na een diepe bal ook alleen voor de keeper kwam, maar weer was de keeper de baas. Peter leek kort hierna wel te gaan scoren, toen hij een bal onderschepte bij Franeker achterin, maar hij schoot met links naast.
Franeker bleef zo tot het einde in de wedstrijd en het kwam er soms ook zeker dreigend uit, maar echte kansen bleven uit. In de laatste minuut was het Pieter die met een prachtig geplaatst schot in de kruising de wedstrijd besliste. Een verdiende overwinning op basis van het aantal kansen, maar qua spel kan het allemaal nog veel beter. Zaterdag gaat de reis naar Witmarsum, waar het naar de 5e klasse afgezakte Mulier de tegenstander is.
Douwe Posthuma

SDS 2 – sc Berlikum 2 (beker) 3-0

We hebben al vaker tegen Berlikum gespeeld in de beker en competitie, beide partijen gaan altijd voor de winst, wat resulteert in leuke potjes voetbal.
Eerste helft begon Sds sterk, zoals een van de aanvallen, deze begon bij Robin, lange bal op Wessel gaf af aan Dirk doelpoging helaas stond de keeper van Berlikum op de juiste plaats. Daaruit volgt schot Arjen en daarna Niels schot op doel , dit alles had geen positief resultaat voor Sds.
Vlot daarna onderschepte Wessel de bal van de tegenstander, schoot net over. De eerste twintig minuten waren voor Sds, daarna herpakte Berlikum zich en gaf tegengas.
Vlak voor het rustsignaal nog een goede aanval Sds beginnend bij Sjoerd, Robin en Dirk maar geen resultaat.
Ruststand 0-0
Na de thee konden Jurjen, Dirk en Wessel douchen deze heren werden vervangen door de veteraan JK, Kent en Wesley.
Beeld van de tweede helft in het voordeel van Berlikum, maar daar kwam verandering in, voorzet van Kent en deze werd aangeraakt door een speler van Berlikum, een edtje, hoewel Wesley er heel dichtbij was, de 1 nul was een feit.
Berlikum van slag natuurlijk, korte tijd daarna Wesley werd weer aangespeeld hoe of wat gebeurde scoorde dezelfde speler van Berlikum weer, 2 nul.
Vervolgens onderschept Sytse de bal, deze jongeman was ingevallen voor Robin, gaf een crossbal op een sterk spelende Wesley en scoorde de 3 nul. Nu zou je kunnen zeggen de wedstrijd is gepeeld maar Berlikum blijft een ploeg die toch blijft voetballen, keeper van Sds, Mark krijgt het nog even druk, maar hij houdt de nul.
Rest mij nog te vertellen dat Nies werd vervangen door Steven, Jesse Lieuwe en Tjeerd waren geblesseerd.
Volgende bekerwedstrijd Avc2 – Sds2,  Avc2 heeft hun eerste bekerwedstijd verloren van Leovardia met 6-1.
Ps ben er aanstaande zaterdag niet aanwezig ivm vakantie, misschien is er een speler die mijn honneurs wil waarnemen
Vriendelijke groet, Jan Los.

SDS JO19-1 wint (beker)

SDS JO19-1 hat de bekerwedstriid tsjin it altiten lestige Waterpoort Boys JO19-1 mei 5-0 wûn. Goals wienen der fan Douwe-Jan(2x), Anco, Tjerk en Tom.

Hawwe jim ek in wedstriidferslach? Mail it nei aant@vv-sds.nl of willem@vv-sds.nl!