SDS-froulju krije fjoerdoop.

14 maart 2007
Wepperkes -tongersdei-
15 maart 2007

De SDS froulju hawwe juster harren earste oefenwedstryd hân. De wedstryd wie yn Boalsert tsjin Bolswardia 3. Enne Jehannes Bruinsma leidde de wedstryd, Jaap Zijlstra wie grinsrjochter en Akke-Rixt Zijsling en Annette Kooistra wienen mei as begelieders. Hjirûnder in ferslach en foto’s fan Jaap Zijlstra.

De warming-up wie ôfsjoen fan de manlju.

Dat rekken is sa gek noch net. Dan kinne je moai efkes sjen as der ek noch leuke jonges oan de kant stean.

Allinnich mar foto’s fan de warming-up, want Jaap moast ek flagje fansels.

SDS dames krijgen de vuurdoop (12-1).
Bolsward. Na een periode van stevig trainen was het vanavond, onder schitterende weersomstandigheden, tijd om eens te ervaren hoe sterk “we” zijn.

Akke Rixt had DVB bereid gevonden om mee te werken aan de oefenwedstrijd. De dames hadden er veel zin in. Tijdens de heenreis werd er in de auto uitgebreid besproken of het zwarte broekje van SDS goed afkleedde, te strak zat of de billenpartij er juist goed in tot uitdrukking kwam. Dit in tegenstelling tot een gewone heenreis met de jongens.

Na de spieren warm te hebben gespeeld werd er onder leiding van Enne J. Bruinsma gestart met de wedstrijd.

Meteen na de aftrap werd balbezit verspeelt en nam DVB de leiding en zette de aanval in met een scherpe pass in de diepte. De dame in de spits wist de stand binnen 30 seconden te krijgen op 1-0.

SDS kon meteen de aftrap weer oefenen maar was zich nu meer bewust van het risico van de tegenstander. Het werd desondanks binnen enkele minuten 3-0.

Maar in de 10de minuut wist SDS door te breken en wist Sietske (na een “kleine” voorzet van Jildou) de stand op 3-1 te brengen. Dit was een geruststelling voor de vele supporters die waren meegereist.

Toch bleek de routine en het gemak waarmee DVB de controle over de bal had een maatje te groot voor SDS. In de rust stond het reeds 7-1.

Het team was in de rust positief over de instelling van elkaar en hield de moet er nog in. Ondanks verloren wedstrijd was het doel om in de tweede helft de stand niet nog 7 punten te laten stijgen.

Dit is goed gelukt, in de tweede helft wist DVB slechts 5 maal te scoren. De dames van SDS kregen de dynamiek van het spel in de gaten.

Door een handsbal in de 16 meter kreeg de keeper van SDS nog een penalty te verwerken. Dit lukte wonderwel doordat de andere keeper naast schoot.

Veel waardering heb ik gekregen voor de inzet en de conditie van de dames. Tot het eindsignaal is er gestreden zonder een moment van verzwakking.

Het was een leuke strijd voor de toeschouwers en de dames hebben weer veel informatie gekregen om op te trainen. Na zo’n wedstrijd begint het wachten….

Wachten totdat de dames klaar zijn met douchen en optutten. En dan weer snel op naar huis toe. Dit alles duurt wel even maar dan …… ruikt je auto nog weken lekker….

Namens het team een bedankje voor Akke Rixt, Enne en Annette voor deze geslaagde oefenavond.
Jaap Zijlstra

Hjir moat de einútslach út op te meitsjen wêze(en net de giele kaarten).