Weppers freed 3-9-2021

Sneon 4-9-2021
3 september 2021

Gjin bekersneon foar SDS 1

De wedstriid AVC 1 – SDS 1 stie foar hjoed op it programma. De wedstriid is al spile. Tongersdeitejûn ferlear SDS 1 mei 4-1. Hjir it ferslach fan trainer Douwe Posthuma:

SDS onderuit in Sexbierum
Het scorebord was bikkelhard en confronterend na 90 minuten. AVC maakte er vier en SDS kwam tot slechts één schamel doelpuntje. Gezien de verhoudingen in het veld en vooral ook gezien het aantal kansen, was dat een hele vreemde uitslag. Een bizar effectief AVC liet SDS zien hoe je met halve kansen omgaat en fouten afstraft. SDS liet daarentegen de meest grote kansen onbenut en de fantastische keeper van AVC groeide uit tot Man of the Match.
SDS had een moeizame voorbereiding achter de rug met nederlagen tegen Bolsward (0-6), Nijland (2-4) en Leovardia (1-3) maar won zaterdag knap van 2e klasser Joure met 2-1. De personele problemen stapelen zich aanvallend inmiddels wel op bij de Eastereiners en alle vier aanvallers Hendrik (rug), Stan (elleboog), Wesley (werk) en Lourens (knie) ontbraken in Sexbierum. Ook middenvelders Pieter (ziek) en Wiebe (lies) waren niet beschikbaar.
Peter en Steven begonnen als spitsenduo tegen een ook al gehavend AVC en hadden in een sterke beginfase de wedstrijd al kunnen beslissen. De thuisclub zag er kwetsbaar uit en het leek een kwestie van tijd voordat SDS de score zou openen, maar het liep anders. Een voorzet werd door Jaap niet goed verwerkt en viel via Wierd voor de voeten van een aanvaller, die de bal simpel in het verlaten doel schoot.
Ook na de 1-0 was SDS de betere ploeg, maar ook nu kon het de vele kansen en mogelijkheden niet omzetten in doelpunten. Steven, Peter en Wierd waren er dichtbij, maar het doelpunt viel wederom aan de andere kant, toen Jaap een op het oog kansloze diepe bal verkeerd verwerkte. De druk zettende aanvaller ontfutselde hem de bal en schoof de 2-0 in de lege goal. De druk werd hierop verder opgevoerd, maar weer was het kort voor rust de thuisclub die scoorde. Een corner werd kort genomen en van een meter of 20 vloog de 3-0 kiezelhard via de paal tegen de touwen.
De tweede helft ging SDS er nog steeds vol voor, ondanks de vrij kansloze achterstand. Het spel was rommelig, maar aan inzet en beleving ontbrak ook nu geen moment. Er ontstonden wederom een handvol kansen, maar ook nu was AVC dat na een diepe bal scoorde met een werkelijk sublieme stift over Jaap. Peter Hoogerwerf maakte er nog 4-1 van, maar daar bleef het bij en dus droop SDS teleurgesteld af, want dit soort wedstrijden moeten gewonnen worden. We hebben nog twee kansen op revanche, thuis tegen CVO en Minnertsga.

SDS 2 – Flevo Boys 3 (beker)

Om 14.30 oere begjint de bekerwedstriid SDS 2 – Flevo Boys 3.  Earder waard al suggerearre dat eardere PEC Zwolle en Ajax doelman Boer dêr it doel ferdigent. Voetbal Boord wiisde ús der op dat de SDS keeper foaral yn foarm wêze moat. Boer is no spits bij Flevo Boys 3. De seleksje fan SDS 2 foar moarn sjocht der sa út:
Arjen, Eeltsje, Ewout, Jort, Jurjen, Kevin, Lieuwe, Robin, Sietse, Sjoerd de V., Tjitse, Tom, Anco, Douwe Jan, Mark, Sjoerd de B.

SDS Vr.1 g.n.t.

Om 14.00 oere stie yn Ljouwert de wedstriid MKV ’29 VR1 – SDS Vr.1 op it programma. SDS Vr.1 kin spitich genôch net genôch spylsters op papier krije troch fakansjes e.d. De wedstriid giet dus net troch.

SDS JO19-1 g.n.t.

SDS JO19-1 soe moarn foar de beker út tsjin de JO19-1 fan vv Scharnegoutum moatte. De Skearnegoutumers kinne allinnich spitich genôch net 11 man op papier krije. De wedstriid is no fersetten nei tiisdei mei in wike.

Keatse yn Tsjom

Yn Tsjom stiet hjoed it NK keatsen senioren op it programma.  Meardere fuotballers fan SDS fertsjintwurdigje Wommels (2 partoeren)  en Easterein op de list.

De nije SDS-League

Mei de SDS EK-League wie der noch lêste, mar no is hy earlijk de earste. Mei ynleverjen wolteferstean…………. Ate Feike de Boer. Nûmer twa wie Okke van der Kamp. Lit de rest mar komme! Moarntemiddei lizze der formulieren yn de kantine. Se moatte ynlevere wurde foar sneon 11 septimber 16.30 oere.

Letter mear!