Weppers freed 3-10

Ut- en ferslaggen 4-10
4 oktober 2014

Koart gêrs
It fjild leit der machtichmoai by foar dé derby fan moarn tusken SDS 1 en Nijland 1. De Skoalleseize hat it mar leafst trije kear meand fannewike. Ús komplimenten!

Keunstgêrs?
Gister op zowel website van Omrop Fryslân als de website van de gemeente berichten over de begroting van de gemeente (zie de beide onderstaande links): B&W stelt aan de raad voor om (extra) geld uit te trekken voor het kunstgrasveld in Easterein!

De begroting wordt op 27 oktober (rûntepetear) en 10 november (gemeenteraad) besproken door de gemeenteraad.
(Sjoch hjir en dêr)

Uit bovenstaande berichten kon ik niet afleiden hoeveel geld de gemeente beschikbaar stelt. Ook kon ik begroting zelf (nog) niet vinden op de gemeentelijke website.

Ik werd vanavond echter gebeld door Hinne Bokma van de Skille. Hij wist mij te vertellen dat het gaat om een extra subsidie van € 161.000,-. En dat is het bedrag wat wij aan extra subsidie hadden gevraagd!

We moatte no sels wer oan it wurk!

Groetnis,

Fedde

Nije wedstrydsekretaris

Het wedstrijdsecretariaat is vanaf deze week uitgebreid met een nieuwe wedstrijdsecretaris voor de senioren én A-junioren.

We hebben Jappie Wijnia bereid gevonden deze functie te vervullen.

De taak verdeling is nu als volgt:

Jappie Wijnia: Senioren en A-junioren

Pieter de Boer: B- en C-junioren en D-pupillen

Robert Schildkamp: E- en F-pupillen en wedstrijdplanning

Het wedstrijdsecretariaat is bereikbaar via wedstriidsekretaris@vv-sds.nl

Namens het bestuur,

Robert Schildkamp

Efkes Balje
Jûn is der wer it Efkes Baljen Festijn yn Easterein. Ferline 10 no wer in kear 12 man? Dat moat kinne om 19.30 oere.

Seleksjes
De seleksjes steane fierderop op dizze webside.

It programma foar kommende sneon mei skiedsrjochters kinne jim
hjir sjen.

Meinte Sixma jeugdtoernooi
In de herfstvakantie zal op woensdagmiddag 15 oktober het Meinte Sixma toernooi worden georganiseerd.
Details over tijden en inschrijven volgen.
Met vriendelijke groet,
Robert Schildkamp
Foarsitter Jongerein vv SDS

Swart-wyt
Sawol de keeper fan VV Nijland 1, Peter van Dalfsen, as de trainer, Douwe Posthuma, steane yn Wommels oan skoalle op it Bogerman. Dan kinne je dus ferwachtsje dat je auto der op de dei foar dé derby SDS 1 – Nijland 1 sa by stiet:

Y.f.m. kans op legere sifers binne de dieders net herkenber yn byld brocht.

No mar hoopje dat Douwe Posthuma der moarn om 16.18 ek sa by stiet…….

Peter van Dalfsen sjocht de bal al efter him yn it netsje lizzen….

Fraachjes en ien antwurd
Wij stelden dizze wike in oantal fragen en wat binne wij bliid: wij krigen ien antwurd binnen. Soks hjit hast ynteraktyf.
Op de fraach oer de trije doelpunten fan Hendrik de Jong krigen wij in antwurd fan de spits fan vv Dronrijp, dy’t ek bij SDS fuotballe hat:
In het seizoen 2007/2008 won SDS twee keer met 3-4 (Zeerobben en It Fean)
1-9-2008 scoorde Hendrik 3x .
It Fean-SDS werd 3-4. De andere treffer werd door Erik Haitsma gescoord.
Eerder dat seizoen scoorde Hendrik er 4 tegen Zeerobben. Op 1-9-2007 werd Zeerobben-SDS 3-4.
Groeten, Tsjalling

SDS B1 – Sint Annaparochie B1  (sneon 27-9)
Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Sint Annaparochie B1 op het programma. In de beker hadden we hier 3-3 tegen gespeeld met matig spel dus de inzet voor deze wedstrijd was 3 punten. We begonnen de wedstrijd oppermachtig met best aardig positiespel maar er werd vanaf beide kanten weinig gecreëerd. Ook zochten we te snel de eindpass waardoor er veel balverlies geleden werd en de aansluiting na een tijdje moeilijk te belopen was voor de middenvelders. Er werden wel wat kansen gecreëerd door ons en ons verdediging stond als een blok. Na een half uur kreeg Jorrit Veltman de bal rond de 16 meter ingespeeld. Hij kreeg veel tijd, draaide open en schoot de bal beheerst laag in de hoek. Na de rust begonnen we heel slap aan de wedstrijd, duels werden maar half aangegaan en er werd veel balverlies geleden. 10 minuten na de rust kregen we de 1-1 tegen uit een afstandschot van 35 meter. Daarna zetten we wat meer druk naar voren in plaats van dat we op veel momenten inzakten op eigen helft. Na een uur spelen kreeg Sint Annaparochie een discutabele vrij trap die vliegend de kruising in werd geschoten. Hierna kregen wij nog een paar grote kansen maar de bal wou er niet in. Wij hadden het betere van het spel, achterin eigenlijk geen kans weggegeven maar wel verliezen.. Jammer maar zaterdag staat de wedstrijd tegen   LSC alweer op het programma, een concurrent van ons dus de 3 punten moeten binnen gehaald worden.
Frank Bervoets

Alderaardichst
Dit is in djoer muorke:
Afbeelding weergeven op Twitter

Harsens derby(1347)
Noch nea earder sa sjoen. In echte no-look-goal!