Weppers freed 29-8

Seleksjes sneon 30-8
28 augustus 2014

Efkes Balje
Jûn wer om 19.30 yn Wommels.

Utslaggen tongersdeitejûn
SDS A 1- ONT A1   2-4
RES B1 – SDS B2  14-0

Utsteld
Wegens de Harlinger visserijdagen wordt de wedstrijd SDS E4 – Harlingen E3 van aanstaande zaterdag 30 augustus 9:00 uur verplaatst naar dinsdag 2 september 19:00 uur.
Harlingen heeft zaterdag te weinig spelers.

Skylge
In oantal SDS-ers binne dit wykein nei Skylge om wat kultuer te snuven en te fuotbaljen. At der noch tiid oer en nocht is, sil der mooglik ek in besite brocht wurde oan Hessel.

Kalkje

By de wedstriid SDS A1 – ONT A1 moasten fan de skiedsrjochter foar de wedstryd de linen noch ekstra goed kalke wurde. Dizze skiedsrjochter stie dúdlik wol op syn strepen………..

A1
Gisteravond moest A1 bekeren tegen ONT A1, een ploeg die in dezelfde klasse uitkomt.
Alweer een mooie “oefenpot” dus voor de boys van SDS.
Door kaatsen, werk en stage moesten er 2 B’s opgeroepen worden, zodat we 14 man hadden.
De wedstrijd begon wat later, omdat de scheidsrechter, en hij was niet de enige, de lijnen van het veld “niet kon vinden”.
Toch besloot hij te beginnen, en Oetze, waarvoor dank, werd van huis opgeroepen om “tussentijds” de lijnen te kalken.
In de 5e min scoorde het fysiek zeer “sterke” ONT de 0-1.
Het spel was net als afgelopen zaterdag redelijk en soms goed, maar we hadden wat moeite met de fysieke kracht en de “opstelling” van onszelf, 1-4-4-2, maar ook met die van ONT, en helaas viel in de 17e min Almar ook nog uit met een blessure, waardoor het even niet liep.
Toch kwamen we terug in de 22e min door Lourens, 1-1.
In de 31e min maakte ONT de 1-2, een schot op de lat werd door iedereen na gekeken, maar niet door hun spits, en die maakte de 1-2.
Vlak voor rust ging Pieter S er vandoor, de bal werd half gered, maar Lourens tekende voor zijn en onze 2e, 2-2.
In de 62e min maakte ONT de 2-3, terwijl wij op dat moment goed voetbalde, en alhoewel we geen hele dikke kansen creëerde, zeker niet minder waren dan ONT.
In de 78e min besliste ONT de wedstrijd als het ware door de 2-4 te scoren, we kregen nog wel enkele kansjes, maar de aansluitingstreffer bleef uit.
Al met al een leerzame wedstrijd, tegen een  fysiek zeer sterke ploeg, leuk voor het publiek om te kijken.
We hebben veel goede dingen laten zien, ook een paar die voor verbetering in aanmerking komen, maar ach, we zijn net bezig.
De laatste bekerwedstrijd wordt weer een mooie gelegenheid om te oefenen tegen een 1e klasser, Makkum, en laten die nou ook bij ons in de competitie zitten.
Boudewijn.

Alderaardichst