Wepperkes

Okkema’s hawwe measte kransen
20 juli 2004

Klaas syn hakbollen(2)
Wy hawwe al inkelde goeie tips binnen krigen foar Klaas Malda dy ’t dizze wike de hakbollen foar de Jimbar draaien giet. Hinke Kuiper mailde ús in spesjaal resept foar “hakbôle”. Wy hoopje dat Klaas hjir mei út de fuotten kin. Liesbeth Bootsma lit ús witte dat der foar har allinne mar wat Mexicaanse krûden oerhinne hoeche.

Nije flagger SDS 2
It liket der op dat SDS 2 al in nije flagger foar kommend seizoen fûn hat. No ’t Samme Overal spitich genôch wer troch syn knibbel gien is hat hy witte litten miskien wol flagger by SDS 2 wurde wol. It flagjen sit him yn ‘e genen fansels.

Reactietest
As tarieding alfêst op de earste training fan de A- en B-seleksje fan folgende wike, is de nije trainer, Lykle Bleekveld, wol benijd nei it reaksjefermogen fan alle spilers.
Hjir kinne jimme it teste. Hy hat al sein dat hy in hekel oan falsspilers hat. Mail dus jimme rekord. Dit kear mei bewiis!

Freonen fan Van Swieten
*Man mei burd dy ’t krekt 50 wurden is??
– Aant braham
(Anne-Marije Hofstra)

Rabje(6)
* Sjinji Ono wol fuort by Feyenoord.
* Barros(Liverpool) kin sawol nei Barcelona as Real Madrid.
* Trabelsi(Ajax) liket dochs foar Arsenal te kiezen. Arsenal bied Ajax 4 miljoen Sterling Pounds(net gek!)
* Wayne Rooney(Everton) mei wierskynlik dochs fertrekke om âlde skulden ôf te lossen. Arsenal, Manchester United en Real Madrid hawwe belangstelling.

Nije ljochtmêsten.
De nije ljochtmêsten binne ynstalleard op it nije trainingsfjild. Moarn kinne jimme de foto’s hjir besjen.

Lyts Mopke
Ajax – Feyenoord
Ajax – Feyenoord 9 februari 2003, het is een uur voordat
Ajax-Feyenoord wordt gespeeld. Ajax staat inmiddels 1e in de competitie, 23 punten voor Feyenoord en 29 voor psv. Jari Litmanen loopt de Ajax-kleedkamer in en ziet allemaal verveelde gezichten voor zich. Wat is er aan de hand, vraagt hij. Een gapende Koeman vertelt dat de Ajacieden eigenlijk helemaal geen zin hebben in weer zo’n nietszeggend potje tegen het armzalige rotterdamse ploegie. Ze gaan liever de bloemetjes buiten zetten in een pas geopende kroeg op het Leidseplein. Litmanen kijkt ze aan en zegt “wel, ik kan ze eigenlijk ook wel in m’n eentje verslaan, gaan jullie maar lekker naar de kroeg”.
Dus Litmanen kleedt zich als enige om en gaat zich op de Arenamat loslopen, terwijl de rest richting Leidseplein vertrekt. Na een paar biertjes worden de Ajax-spelers toch wel nieuwsgierig naar de stand bij de wedstrijd en vragen de kroegbaas of hij even pagina 655 van teletekst aanzet. Een gejuich gaat op in de kroeg als er Ajax 1 – feyenoord 0 (Jari Litmanen,10e minuut)op het beeld verschijnt. Hij is bezig feyenoord in zijn eentje te verslaan! Vele glazen later is iedereen in de kroeg de wedstrijd al weer vergeten tot dat Van der Vaart naar de klok kijkt en zegt: “de wedstrijd moet nu wel afgelopen zijn, laten we nog maar even kijken hoe het is afgelopen”. De barkeeper zet teletekst weer aan en op het scherm
verschijnt “Ajax 1 (Jari Litmanen, 10e minuut) – feyenoord 1(Paul Bosvelt, 90e minuut)”. De Ajacieden kunnen het nauwelijks geloven, Litmanen heeft in zijn eentje een
gelijkspel behaald tegen feyenoord! Ze bellen een paar taxi’s en laten zich zo snel mogelijk naar de Arena vervoeren om Litmanen te feliciteren. Ze vinden hem in de kleedkamer, droevig voor zich uitkijkend. Als Jari de Ajacieden ziet wendt hij zijn blik beschaamd af en zegt “sorry jongens, ik heb jullie vertrouwen beschaamd, ik heb jullie teleurgesteld”.”Teleurgesteld”, vragen de Ajacieden verbaasd, je hebt in je eentje gelijkgespeeld tegen feyenoord? En ze hebben pas in de laatste minuut
kunnen scoren? “Nee, “, zegt Jari, “ik heb jullie vertrouwen beschaamd, ik ben er in de 11e minuut uitgestuurd!”.