Webmaster huldige by Nederlân-Tsjechië

In dei fan ‘e pôlle
10 september 2004

SDS-vrijwilliger Willem Wijnia gehuldigd bij Nederland-Tsjechië

De KNVB heeft Willem Wijnia van voetbalvereniging SDS uit Oosterend gehuldigd bij de WK-kwalificatiewedstrijd Nederland-Tsjechië. De webmaster was door het management geselecteerd voor het elftal vrijwilligers dat de wedstrijd bijwoonde. Op woensdag 8 september kreeg Wijnia een vip-behandeling van de voetbalbond. De feestelijkheden horen bij de KNVB-actie ‘Vrijwilligers ontmoeten Vrijwilligers’.

Vrijwilligers zijn de kurk waarop amateurverenigingen drijven. In het betaald voetbal zijn ze dikwijls eveneens van onschatbare waarde. De KNVB stelt dat de rol van al die stille krachten niet genoeg kan worden benadrukt. De voetbalbond richt daarom een paar keer per jaar de schijnwerpers op een aantal vrijwilligers. Rondom een groot KNVB-evenement geniet de selectie een vorstelijke behandeling, worden oorkondes uitgereikt en steekt een KNVB-bestuurder een lovende redevoering af.

Ditmaal stond een elftal webmasters en webjournalisten in het middelpunt. De uitverkorenen maken zich al jaren verdienstelijk in het amateur- en betaald voetbal. In de afgelopen weken kon iedereen zijn favoriete vrijwilliger nomineren bij de KNVB. Het management maakte de selectie.

Willem Wijnia (28) dankte zijn uitverkiezing aan zijn tomeloze inzet voor voetbalvereniging SDS. Met meer dan 61 duizend bezoekers is de website van de voetbalvereniging uit Oosterend een groot succes. En dat succes schrijft de club voor een groot deel toe aan webmaster Willem. Hij draagt samen met collega Aant Hofstra zorg voor een altijd actuele site door dagelijkse verversing van nieuws, foto’s en nieuwtjes over leden en familieleden. De nominatie vermeldde dat op de site veelal in het Fries wordt gecommuniceerd, wat volgens voordrager Hofstra een goede zaak is.
(Persbericht KNVB)