Utslaggen sneon 15-10

13 oktober 2011
Weppers snein 16-10
16 oktober 2011

Mail de útslach, in koart ferslach, foto’s, doelpuntenmakkers, bijsûnderheden, eigenaardichheden, apartichheden, nuverheden en oare wissichheden nei dizze adressen en skilje de útslach efkes troch nei de kantine: 0515-331700

9:00 SDS D2 – Joure SC D4  0-5
12:30 Terschelling D2G – SDS D3  net spile
14:00 Lemmer DA1 – SDS DA1  0-0

SDS 1 – ONT 1
It gelikense spul wie in terjochte útslach. Tsjipke Klaas Okkema skoarde twa kear en moarn, nei in jûntsje rocken yn it Dielshûs, sille wij ús útdaging ynfulle. Sjoch hjir en foar it ferslach fan Sjouke Walinga fan ONT sjoch hjir

Leeuwarder Zwaluwen 2 – SDS 2     3-2
Wij hawwe út tige betroubere boarne fernommen dat Ayanle en Arjen Los skoard hawwe, dat SDS mei 1-2 foarstie en dat tsjin 10 Sweltsjes dochs noch ferlern waard.

SDS 4 – TOP 3    1-4
Wij hawwe op de side fan Top sjen moatten om te witten te kommen dat SDS 4 ferlern hat. De doelpuntenmakker fan SDS stie der net bij. Miskien dat alle SDS 4 spilers dy’t dit lêze de muoite nimme wol om efkes nei
dit adres te mailen om troch te jaan wa’t skoard hat.

SDS 5 – Holwert 3
Wij sjogge út nei it ferslach fan Harm Auke Dijkstra. Doelpuntenmakkers wine, Christiaan, Wichard (2) en Peter (4)

Da 1
Ferslach fan Pieter lieder en koach dames sds da 1

Een slechte start afgelopen zaterdag twee spelers die veel te laat op de afgesproken tijd aankwamen
een speler die haar schoenen vergeten was waardoor we om moesten rijden ,al met al kwamen we een 20 minuten voor de wedstrijd in lemmer aan waar al door de tegen stander werd gevraagd aan de spelers die intussen waren gearriveerd waar hun coach bleef , antwoord was dat hij onderweg was .
papieren invullen en mede dankzij het begrip van coach leider lemmer en de scheidsrechter zijn we een kwartier later begonnen
al met al hectisch
de twee spelers die te laat waren begonnen op de bank, kreeg exuses van hun dat ze te laat waren zegt er ook nog één ik meende dat we kwart voor 1 zouden vertrekken .
dan de wedstrijd , de eerste helft was er één waar we met gemak over de tegenstander heen hadden kunnen walsen maar wat niet gebeurde , in de rust de dames er op aan gesproken de tweede helft beter op te pakken elkaar positief te cochen en voor elkaar willen werken , over en weer kansen gehad maar die niet werden benut en een keeper die dankzij haar inzet voor ons de nul weer wist te houden / en dan als laatste een speelster die door mij en de anderen tot woman off te match werd  uitgeroepen en terecht haar naam METTE POSTMA  een speelster die als ze zo doorgaat op alle plekken in het veld in zetbaar is wat heeft die hard gewerkt

eindstand 0-0
pieter

C1 wint
Laaghangend zonnetje, witberijpt veld en een tegenstander die eigenlijk bij voorbaat kansloos was, maar er in de tweede helft een fortuinlijk gelijkspel (3-3) uitsleepte (ruststand 0-9.) Dat waren de ingrediënten van C1 tegen Mulier vanmorgen. De eindstand is weer super, de nul is opnieuw niet gehouden en verder kan ik er weinig over zeggen. Behalve dat enkele goals erg mooi waren, maar verder niemand zijn niveau haalde in de tweede helft. Volgende week andere koek: voor de beker tegen Trynwalden, komt allen om 10.15 uur. Dan gaan we echt laten zien wat we in huis hebben!

Tjerk

Da 2
Giet net troch omdat SDS te min spylsters hat

MC1
Giet net troch omdat Berlikum te min spylsters hat

Utdaging
Dit stiet hjoed op de side fan ONT:

SDS – ONT (4). ONT daagt de webmasters van SDS uit!
De site van SDS is vooral Frysktalig. En daarmee onderscheiden de SDS webmasters Willem Wijnia en Aant Hofstra van alle andere sites van Friese voetbalclubs. Wedstrijdverslagen van wedstrijden van SDS 1 waren uiteraard ook in het Fries. Maar enkele seizoenen geleden werd gestopt met het maken van wedstrijdverslagen. Jammer, want de verslagen waren altijd goed “leesbaar”.

De webmaster van ONT daagt nu de mannen van SDS uit om eenmalig toch weer een wedstrijdverslag te maken. Van de wedstrijd SDS 1 – ONT 1 en uiteraard in het Fries!

Pakken Willem en/of Aant de handschoen op? We zullen het zondag of maandag zien en misschien lezen.