Ut- en ferslaggen 17-9

15 september 2011
Weppers snein 18-9
18 september 2011

Mail de útslach, in koart ferslach, foto’s, doelpuntenmakkers, bijsûnderheden, eigenaardichheden, apartichheden, nuverheden en oare wissichheden nei dizze adressen en skilje de útslach efkes troch nei de kantine: 0515-331700

9:00 SDS D2 – Balk D2  0-2
14:30 AVC 2 – SDS 3  2-4
14:30 Waterpoort Boys 3 – SDS 4  2-0

Heerenveense Boys 1 – SDS 1
Fan hearen en sizzen: Unbegryplike beslissingen fan de skeids , in ûnterjochte reade kaart foar Dirk Yde, in doelpunt fan Feiko, in doelpunt fan Johan en der hie hast mear ynsitten.

SDS 2 – Knickerbockers 2      2-6
SDS 2 waard fan alle siden fuort spile.  As fuotballeafhawwers wie it genietsjen fan it spul fan de Grinzers as SDS supporter wie it teloarstellend.  Nei in 0-6 stân waard it troch twa doelpunten fan Ayanle noch 2-6.

AVC 2 – SDS 3   2-4
De bettere berjochten komme út Seisbierrum.  SDS 3 wint troch 4 assisten fan Jan Stenekes mei 2-4. Doelpuntenmakkers wiene Arjen Los (3) en Ids de Boer.

WPB 3 – SDS 4    2-0
In goeie twadde helte hawwe wij heard. Nettsjinsteande it feit dat se foar in diel in man minder hiene.

SDS 5 – Berlikum 4     3-3
In moai potsje sa op de ein fan de middei yn de rein. Grutte lytse man wie Harm Auke. Hij skoarde yn de earste helte trije kear.

SDS A1 – de Wâlde A1    1-9

Wedstrijdverslag SDS A1 – De Walde A1

Slechte wedstrijd van ons.
Met als enige lichtpunt het doelpunt van Klaas Bouke.
Hopenlijk volgende week een beter resultaat!

Jesse v/d Weide

SDS Da 1 – VVI Da 1
Trije punten binnen  troch doelpunten fan Tessa, Jildou en Miryam.

Scharnegoutum E2 – SDS E2 : 3 – 7
Vandaag stond de eerste competitie wedstrijd op het programma, de derby tegen het altijd lastige Scharnegoutum. Met een bijna volledige fitte selectie reisden we af naar Scharnegoutum.
We hadden 1 speler die niet kon spelen vanwege een blessure aan zijn teen, maar hij was er wel als toeschouwer, grote klasse Anco!

Vanaf de eerste minuut was al duidelijk dat SDS deze wedstrijd niet kon verliezen.
Na een paar kansen voor Scharnegoutum kon SDS vrij simpel uitlopen naar 5-0.
Dit was tevens de ruststand. Ook dankzij prima keeperswerk van Kevin, die net als vorige week tegen SDS E1 een prima partij keepte. De verdediging stond goed, onder leiding van de goed spelende Gerhard.
Lars speelde een prima wedstrijd, door zijn snelheid en drang naar voren een ware plaag voor de tegenstander.
Jurjen en Sijmen waren zo altijd degelijk en goed.
De spitsen van SDS met Aiso en Stan waren vandaag levensgevaarlijk.

De 2e helft scoorden SDS als snel de 6-0, maar heel snel was het toen ook 6-1
Op dat moment raakte Tjitse geblesseerd aan z’n knie en moest naar de kant.
Omdat we geen wissels hadden, moesten we met 1 man minder verder. Scharnegoutum ging beter spelen en scoorde nog 2x, waardoor de stand 6-3 werd.Lichte paniek bij SDS en ook bij Tjitse, die even vergat dat hij last van de knie had. SDS pakte de draad weer op een scoorde het 7e doelpunt, eindstand 7-3.

Tot slot de doelpuntenmakers:

Aiso: 4x
Stan: 1x
Lars: 1x
Tjitse: 1x

Al met al een prima start van de competie, op naar volgende week!
Theo Postma

GAVC F3 – SDS F2
Eindelijk van het dan zover. De eerste wedstrijd van het seizoen. Uit tegen Grou (GAVC). Om 9.00 uur los en al snel werd duidelijk dat beide teams goed aan elkaar gewaagd waren. Maar toch kwam SDS in de eerste helft op voorsprong door een mooi doelpunt van Doede. Keeper Olaf hield het doel schoon mede door goed verdedigingswerk van Niels. SDS ging met 0-1 voorsprong de rust in. De tweede helft stond Bente op keep en werd het spannend! Binnen een paar minuten stonden we met 2-1 achter! Door wat extra coachwerk van Piet Kempe herpakte Bente zich en keepte daarna super! Al snel maakte Jelmer B 2-2 en uiteindelijk werd het 4-6 voor onze F2. Met 3 doelpunten van Doede en 3 doelpunten van Jelmer B.
Mooi om te zien hoe het clubje vooruit gegaan is! Goed samen gespeeld en niet meer allemaal op een kluitje, maar overspelen.

Super! En ik zou zeggen “hou dit vast”!

JJ

V.V Nieuweschoot – SDS F4

1e wedstrijd SDS F4

Ons sterrenteam ging vliegend van start. Door een snelle actie van Arjen was het binnen een minuut al 1 – 0.
Toen kwam er een dipje want de tegenstander kwam ijzersterk terug en voor de rust was het 3 – 1.
Na een peptalk in de rust kwamen er enkele kansen maar helaas werden ze niet benut.
Onze jongens vochten als leeuwen maar de vermoeidheid begon toe te slaan.
Er volgden een aantal blessures, vooral onze keeper Jesmer zag het na een 6 – 1 achterstand niet meer zitten en
moesten we onze joker Jalko inzetten.
Hij probeerde de schade nog te beperken en dit ging hem goed af.
Helaas moesten we  met 8 – 1 voor onze tegenstander van het veld.
Desondanks werd er super gespeeld.
Op naar de overwinning volgende week thuis.

Fleanende start fan E5
De mannen fan SDS E5 mochten eindelik wer it fjild yn en der hienen sy ferskuorrend nocht oan.
Om njoggen oere gie it los yn Aldegea tsjin Oudega/HJSC. SDS fleach der fuort boppeop en nei aardich spul en in ôfkeurde goal skeat Ruerd de bal nochris yn it net, 1-0.
Dernei wie it hielendal klear en foar de rêst stie SDS al mei 6-0 foar. De ‘thee’ smakke dus poerbest en de mannen koenen hast net wachtsje om oan de twadde helte te begjinnen.
Keeper Jeffrey die in fjildshirt oan want hie neat de dwaan hân de earste helte en brûsde fan enerzy. Hy woe ek in goal meitsje lykas alle ferdedigers. Op it lêst stie hast eltsenien yn de spits.

De einstân wie úteindelik 0-13. In prachtige start dus fan E5 en ek best fuotballe.
De goals binne makke troch:
Sjors 3
Jeffrey 3