Sneon 1-9-2018

31 augustus 2018
Weppers moandei 3-9-2018
2 september 2018

Hjoed allegear bekerwedstriden..    Sukses allegear!

09:00 SDS JO11-1 Makkum JO11-1 4-3
10:30 SDS JO17-2 ST IJVC/Blauwhuis JO17-2 1-4
10:30 SDS MO15-1 LSC 1890 MO15-1 woansdei
12:10 SDS JO17-1 Annaparochie St. JO17-1 4-5
12:15 SDS MO17-1 Workum MO17-1 21-0
14:30 SDS 1 Foarut 1 0-0
14:30 SDS 2 Leeuwarder Zwaluwen 3 4-1
09:00 Oosterlittens JO13-1 SDS JO13-1
09:30 Black Boys MO13-1 SDS MO13-1
10:00 Makkum JO11-2 SDS JO11-2 9-1
10:20 Oosterlittens JO15-2 SDS JO15-3 g.n.t.
10:30 SC Bolsward JO12-1 SDS JO12-1 1-1
10:30 QVC JO9-1 SDS JO9-1 15-0
12:30 ST Arum/Stormvogels 2 SDS 4 8-2
12:30 Oudega VR1 SDS VR1 2-0
14:30 FVC JO19-1 ST SDS/Nijland JO19-1 4-1

SDS 1 – Foarút 1

De earste bekerwedstriid fan SDS 1 eindigt yn 0-0.
Tal fan potensjele basisspilers wiene der net.
In B en in pear A spilers wol.
Der waard hurd wurke.
Kânsen wiene der net.
Doelpunten seker net.
Tsjindoelpunten ek net.
In deprimearjende 0-0

SDS 2 – Leeuwarder Zwaluwen 3

Rêststân 0-0. Einstân 4-1

SDS VR1 ferliest earste bekerwedstriid

SDS moest gister uit naar Oudega voor de beker.  met 12 speelsters waarvan 3 nieuwe teamgenoten. Elske, Femke en Marije kwamen we daar aan. daarvoor moesten we allemaal omwegen maken vanwege de jaarlijkse kuiertocht.
we begonnen onwennig aan de wedstrijd. na 10 minuten begon het beter te lopen en konden we leuk positiespel spelen en oudega onder druk zetten. na 17 minuten kom serriete alleen op de keeper af, helaas ging de bal naast.  ook jeska  kon van de rechterkant richting de goal van de tegenstander. dit keer keerde de keeper.
na een half uur kreeg oudega een hoekschop. de bal werdt weggewerkt maar hun nummer 9 kon van 20 meter vrij uithalen en schoot perfect hard binnen buiten bereik van marjo.
balen voor ons. ze hadden nog geen kans gehad.  we bleven wel voetballen en de nieuwkomer elske liet op het middenveld zien dat het een goede aanwinst voor sds is.
5 min voor rust kreeg na een aanval van oudega weer nummer 9 de bal.  de verdedigers keken naar de bal maar niemand  ging op haar af en ze kon weer perfect uithalen. weer een perfect schot. ongelooflijk 2-0 achter.
ondanks de achterstand en de warmte bleven de dames voetballen en serriete kom vlak voor rust volledig vrij op het doel af. ze probeerde de korte hoek maar de bal kwam op de paal.

na rust konden we blijven voetballen. de conditie begon wel te tellen. achterin werd weleens een bal weggegeven maar op karakter ook weee terugveroverd voordat oudega kon afmaken.  doordat meerdere speelsters op andere posities moesten spelen dan normaal was het ook niet makkelijk.  femke kreeg nog een goede kans om te scoren. maar hun keeper kon nog net met haar been keren.  ook kirsten had een goede kans maar met links ging de bal over het doel.   al met al een goede 1e  wedstrijd met 1 reserve  man op een warme dag.
de nieuwe speelsters hebben zich goed laten zien. iedereen is positief gebleven en over twee weken tegen W.P.B  hopen we dat die wedstrijd  kunnen winnen.

Tarina

Johan Postma ienige ljochtpunt bij SDS 4 ?

SDS 4 moast foar de beker nei Arum. Harren twadde spilet wol heger as SDS 4. Oan de ein wie dat ek te sjen op it skoareboerd: 8-2. Op basis fan skoareboerdsjoernalistyk soene je sizze kinne dat Johan Postma it ienige ljochtpunt wie. Hij skoarde 2 kear. Mar it leit oars . Us fêste korrespondint (ek dit jier wer!) Allert jout oan dat de útslach flatteard is en dat se nei rêst yn 5 minuten 4 doelpunten tsjinkrigen.

SDS JO 11-1 buigen een 1-3 om in 4-3 winst.

De eerste wedstrijd en gelijk een spectaculaire wedstrijd in Easterein op veld 2.
De vele toeschouwers zagen een SDS met veel kansen maar zagen ook een Makkum 3x op de counter tot 3x scoren.
SDS werd wakker geschud en knokte zich terug tot een 2-3 ruststand 2x Sibrand.

In de rust een lange preek van de coach.

Meer beleving en actiever op het veld!

Nou de 2e helft was duidelijk beter en zorgde er ook weer voor dat we 2x wisten te scoren 2x Wiebren en het scorebord daardoor op 4-3 kwam te staan.
Er is nog duidelijk werk aan de winkel voor de trainers. Maar verbeter jezelf dan verbeter je team.

Wedstrijd cijfer een 8.
Spanning voor de toeschouwers een 9,5
Kansen 26 stuks

Groet,
Dennis

SDS JO 12-1

SDS JO12-1 sleept in eerste historische bekerwedstrijd terecht een gelijkspel uit het vuur tegen het een klasse hoger spelend SC Bolsward JO12-1 1-1

Efkes Balje

Mear as regelmjittich sjoch ik op ynternet “de Slimste Mens”, in tige nijsgjirrige kwis mei myn favorite brombear Maarten van Rossum as sjuryfoarsitter.
Ien fan de rubriken is “het collectief geheugen”. Ik fyn dat wat in frjemde kreet en ik koe mij dêr net safolle bij foarstelle.
Mar tank sij de tsjinstanners fan justerjûn bij it Efkes Baljen wit ik wat it is.
Alteast it falend kollektyf koarte termyn geheugen.
De definysje: At partij A mei 1-0 foar stiet yn de finale en partij B skoart de gelykmakker en de spilers fan partij B dogge harren foar dat it it winnende doelpunt is, dan kinne je sprekke fan in falend kollektyf geheugen”.
Bisar, se wisten bij trochfreegjen net wannear, wa en hoe se skoard hiene en krigen net iens in lange noas.
Dat de 5 (yn ûndertal) dêrnei de 2-1 wol skoarden (Folkert Rients) wie in moai ein fan twa spannende en fûleindige potsjes.
Dat lêste kaam ek omdat ien fan de twa wâldpiken dy’t gelokkich hieltyd mear greidhoeketrekjes hawwe, in hesje oan hie en de oare net. Sa koene se lekker op elkoar reageare. De grutte partij wie in proai foar it seistal, de finale foar it fiiftal
Fiiftal: Frank, Bertus, Dennis, Gerbrand en Folkert Rients
Seistal: Wouter, Pieter V, Menno, Luka, Harrie en Aant