Sûnder skiedsrjochters gjin wedstriden….

Alles oer sneon 17-9 (en in bytsje oer freed)
16 september 2016
Drege start SDS JO-19, mar..
19 september 2016
Zaterdag 17 september gaat de boeken in als de dag waarop het scheidsrechterlegioen geen dekking voor de gehele wedstrijdlijst kon bieden. Door één zwarthemd (in dit geval paars overigens) twee keer in te delen (160 minuten opperste concentratie) is het allemaal weer net gelukt, maar we zien als scheidsrechtercommissie de komende weken met angst en beven tegemoet. Enkele wekelijks fluitende mannen hebben hun traditionele familieweekenden en andere verplichtingen in oktober. Dit opgeteld bij het stoppen van een paar veelbelovende talenten, het feit dat we één groot veldteam meer hebben én het tweede wat in de 3e klasse nooit meer een KNVB-scheidsrechter krijgt, zorgt langzaam voor een te krappe lijst.
Het bestuur van SDS heeft de scheidsrechtercommissie (Auke, Tjerk, Jelle en Douwe Durk) hierom toestemming gegeven om een scheidsrechtercursus te organiseren. We zijn druk aan het werven om cursisten te krijgen. Epke Boschma, nu nog pupillenscheidsrechter staat als eerste op de lijst.
In principe zou elk team een scheidsrechter moeten kunnen leveren vanaf het eerste tot en met de JO(MO)-13, grote of kleine veld. Hierbij dan ook een oproep aan alle leden om van deze unieke gelegenheid gebruik te maken. Gratis je kennis over de voetbalreglementen enorm verhogen en actief bezig zijn voor het behoud van je cluppie! Wie wil dat nou niet? Kortom, help mee om te zorgen dat er genoeg scheidsrechters zijn om de wedstrijden te leiden en te voorkomen dat leiders van een team steeds vaker zelf een scheidsrechter moeten regelen.
Meld je dus nu aan, uit naam van je team of op persoonlijke titel. Een team mag natuurlijk ook een fan of ouder of verkering van één van de spelers kiezen.
Binnenkort krijgen de leiders een soortgelijke oproep in de mailbox.
Info krijg je bij tjerkvanderpol@home.nl
Ps. Wil je binnenkort al eens een keer onder begeleiding op proef fluiten? Dat kan, graag zelfs!