Drege start SDS JO-19, mar..

Sûnder skiedsrjochters gjin wedstriden….
18 september 2016
Weppers moandei 19-9
19 september 2016

Moeizame start v.d. competitie voor ST SDS /Skearnegoutum O19.
Afgelopen zaterdag was daar het derde verlies voor de Ajunioren in de Hoofdklasse. Ditmaal werd er uit verloren met 4 -1 van Broekster-Walden in Damwoude . Dat het zwaar zou worden dit seizoen voor de A junioren op dit niveau was van tevoren wel ingecalculeerd door beide verenigingen .Toch hoeven de spelers nog niet te wanhopen , wie de mannen elke zaterdag ziet voetballen ziet toch duidelijk een stijgende lijn .Maar dat het wennen is, is duidelijk.
Niet alleen wennen aan de betere tegenstanders , maar ook aan elkaar als spelers in het veld en aan het voetballen op kunstgras. Ook de voorbereiding was niet optimaal , tijdens de voorbereiding waren er nog veel spelers op vakantie of gingen nog op vakantie .En wil je op dit niveau presteren dat moet je conditioneel in orde zijn en dat begint nu pas vorm te krijgen .
Ook heeft het elftal pech dat er een aantal spelers geblesseerd zijn geraakt in de beker en eerste competitie wedstrijden .Het is te hopen dat iedereen snel weer fit word .Met zn. allen keihard werken en voor iedere meter strijden is een vereiste en dan komt het voetbal ook wel , de handelingssnelheid moet omhoog en ook het concentratie vermogen moet beter , de 2-0 en 3-0 incasseren net voor rust zoals vorige week tegen Leovardia thuis en gister uit tegen Broekster-Walden vlak voor rust , dat moet eruit .
De sfeer is nog steeds goed onderling , de Scharnegoutumers en SDS ers gaan goed met elkaar om en onder leiding van de fanatieke trainer Meint Hofstra en de sympathieke leider Johan Heerma moeten de Ajunioren een hecht en solide elftal kunnen worden , wat moeilijk te verslaan is , zeker in de thuiswedstrijden in Easterein . Als men er in slaagt om zich te handhaven dan zou dit een prestatie van formaat zijn .
As zaterdag is er weer een nieuwe kans om de eerste punten te pakken thuis om 12 uur op het eigen veld tegen Be Quick Dokkum . Er staan nog een aantal clubs in de buurt op de ranglijst met 0 , 1 en een paar clubs met 3 punten , dus er kan nog van alles gebeuren .Er komt een moment dat ook ST SDS de eerste punten kan bijschrijven , dat is zeker ! En de ervaring om met dit team in de hoofdklasse te voetballen is natuurlijk prachtig .Je komt tegen clubs te voetballen waar je normaal gesproken met onze verenigingen niet snel in een competitie zit .
Ik wens alle spelers en de leiding van A1 van SDS/Skearnegoutum veel succes toe in de komende tijd en de kop dr. voor.
Fanatieke Supporter