SDS verslaat stug spelend Rottevalle

7 december 2003
Nije trainer (10)
7 december 2003

Na de domper van vorige week waarin we tegen een zeer zwak spelend Bolswardia drie punten weg gaven, was er dinsdagavond eerst een praatsessie voor de training om de puntjes van kritiek als groep zijnde onder de loep te nemen en proberen te voorkomen dat we in het verder verloop van de competitie niet nog eens de fout maken om ons zo de kaas van het brood te laten eten.

Zaterdag konden we ons herstellen tegen het op de tiende plaats staande Rottevalle,waar we de eerste competitiewedstrijd met 4-2 van hadden gewonnen, wat dus een perfecte tegenstander zou moeten zijn. Helaas was deze tegenstander niet naar Oosterend gekomen om te voetballen maar om met 10 man voor de eigen goal te staan en zo proberen om een puntje uit Oosterend mee te nemen. Gelukkig slaagde deze antie-voetbal actie niet en konden we terecht, zij het met enig geluk de drie punten in de wacht slepen. Wij starten scherp en creëerden direct een veldoverwicht, dit resulteerde in een paar kansjes voor Skelte, Marco en Durk-Yde maar de juiste afwerking ontbrak. Achterin hadden we de boel goed voorelkaar en Broer Wybe hoefde dan ook niet een keer handelend op te treden . De sterk spelende Floris strooide met passes dat het een lust was en Wichard kon naar hartelust  opstomen  via de rechterkant, alleen de eindpass voor de goal ontbrak en zo werd de rust met 0-0 bereikt.

Na de thee volgde het zelfde spelbeeld als in de eerste helft,S.D.S. viel aan en Rottevalle trok

zich massaal terug.

We speelden goed verzorgd voetbal alleen hield het bij de zestienmeter op zodat de negatieve spel stijl van de gasten lang succes had.

15 minuten voor het einde van de wedstrijd kwamen we dan toch verdiend op 1-0.

Floris bereikte met een pass over zestig meter de geheel vrijstaande Anne,die nam in het zestienmeter gebied de bal perfect aan, maar zijn uithaal was maar half,de keeper van Rottevalle dacht echter aan een enorme uithaal en stond op het verkeerde been waardoor de bal tergend langzaam,EEN  EDWARD LINSKENS GOAL,over de doellijn.

Vrij kort hierna kwamen Tjeerd en Jacob-Klaas (allias MARCELLO LIPPI) in het veld voor Marco en Durk-Yde.

Wij schoten nog een keer op de paal en Broer moest voor het eerst in de wedstrijd nog een keer optreden maar de drie punten zaten terecht in de knip.

Volgende week spelen we de laatste wedstrijd van dit jaar uit tegen Makkum,wat weer een lastige kluif zal worden, maar waarschijnlijk zijn Robert en Gert-Jan er dan weer bij zodat we in de sterkste opstelling kunnen spelen.

WD