SDS spilet lyk tsjin BCV

17 augustus 2004
Olympyske Wepperkes
18 augustus 2004

Efkes letter as jimme fan ús went binne hjir dan eindliks it ferslach fan de oefenwedstriid fan SDS 1 juster út tsjin BCV troch de bril fan Wicky D. Tige tank derfoar.

Verdienstelijk gelijkspel  SDS tegen eerste-klasser BCV
SDS speelde gisteravond in een goede wedstrijd met 1-1 gelijk tegen het in de eerste-klasse uitkomende BCV. Dit kwam mede doordat er vanuit een strakke organisatie werd gespeeld,iets wat nieuwe trainer Lykele Bleekveld erin wil krijgen,zodat er weinig kansen werden weggegeven. Sterker nog de beste kansen waren voor ons maar Henk Postma, Robert ,Mark en Durk-Yde wisten niet te scoren. BCV  voetbalde wel iets gemakkelijker, maar echt overtuigen kon men niet, hierdoor lag het tempo van de wedstrijd vrij hoog maar door onze goeie fysieke gesteldheid konden we dit moeiteloos bijbenen. De ruststand was 0-0 en na het heerlijke bakje thee en enkele wisselingen in het elftal begonnene we aan de tweede helft.

Het was Durk-Yde die na 15 minuten schitterend de 0-1 maakte na goed werk van Jan Simon en Henk Postma. Hierna kregen we nog enkele goeie mogelijkheden om de score verder uit te bouwen maar deze waren helaas niet aan ons besteed. BCV voerde de druk op en na nog enkele wissels aan onze kant konden we de bal voor niet meer vasthouden waardoor we terug moesten richting eigen zestien. De 1-1 kon dan ook niet uitblijven, en met nog 5 minuten te gaan kregen we het zwaar maar het verdedigingsblok achterin met Wichard , Harm , Jacob-Klaas en Jan-Simon gaf geen krimp en zo brachten we de 1-1 over de streep. Zaterdag spelen we voor de beker tegen Mulier en kunnen we zien waar we echt staan maar het moge duidelijk zijn dat we met 3 winstpartijen in deze voorbereiding op de goede weg zijn en dat er zeer veel potentie in deze groep zit.

Tot slot nog een opmerkelijk bericht uit Bergum
Gisteravond na de warming-up trok Jacob-Klaas in sprint naar de kleedkamer toe, wat bleek er stonden allemaal mooie meisjes , of zoals Jacob ze altijd noemt CHICKY,S langs de zijlijn en hij raakte helemaal overstuur. In de box aangekomen trok hij een pot gel bij Durk-Yde uit de tas en begon zijn haar mooi te maken. Toen een nietsvermoedende Tjipke hem vroeg waar dat voor was riep Jacob, kijk maar eens om het veld wat voor mooie CHICKY,S daar aan,daar moet je wel een beetje netjes voor bij de dag komen. De eerste tien minuten raakte hij dan ook geen bal en droomde alleen maar van zijn …………………

groeten Wicky