SDS A1: "Kraker in de kelder"

SDS1 oppermachtig in topper
16 november 2003
Ledengearkomste moandei 17 novimber
17 november 2003

3 wedstrijden, 3 concurrenten, 1 punt; dan sta je bijna onderaan!

Vandaag stond er voor het eerste een wedstrijd op het programma tussen de nummers een en twee. Ook het tweede seniorenelftal van SDS speelde, ook al waren het slechts tien minuten, een zogeheten topper. En tot slot speelden ook het hoogste juniorenelftal van SDS, de a-junioren, een kraker. Slechts één groot verschil; een kraker in de kelder van de ranglijst.

Na het gelijkspel van vorige week tegen naaste belager BCV en de nederlaag van twee weken gelden tegen een andere concurrent Zeerobben moesten we op deze ‘hollandse’ dag aantreden tegen de nummer laatst, vv Hardegarijp.

Met een jonge ploeg hadden zij tot vandaag aan toe twee punten op zak. Wij hadden daarentegen in de voorgaande zeven wedstrijden zes punten bij elkaar geschraapt. Gewonnen zou en moest er worden om aansluiting met de middenmoot te houden. Dit gebeurde met de volgende 4-4-2-opstelling; Korne verving de afwezige Tjerk in het doel, de achterhoede bestond uit Jelte, Johannes, Sjoerd en Sybren gesteund door Bote, Mark, Arjan en Albert Jan op het middenveld. Dirk en Douwe vormden het spitsenduo.

De wedstrijd was amper twee minuten bezig toen Bote de bal al in het doel tikte. Een voorzet van Douwe werkte eerder genoemde met de punt van zijn schoen binnen. Een ideale start. Daarna volgde een prima schot van Dirk dat de bovenkant van de lat toucheerde. Vervolgens zakten we iets in en Hardegarijp kroop uit haar schulp met feneinige counters dat ook een doelpunt opleverde. De voorstopper mocht mee opkomen en dribbelde het strafschopgebied binnen, Dirk kwam verdedigde mee en beging in onze ogen een fantastische sliding op de bal, de scheidsrechter zag hier echter een overtreding in. Gevolg een was een penalty en de 1-1 op het scorebord. Deze penalty gaf Hardegarijp vleugels en deed ons zelfvertrouwen geen goed, een aanval aan de linkerzijde, waarbij aarzelend verdedigd werd zorgde kort voor rust voor een achterstand.

De tweede helft kende hetzelfde beeld, wij hadden een veldoverwicht met enkele mogelijkheden, maar de eindpass ontbrak. Veel onnodig balverlies en het felle Hardegarijp liet weinig toe. De mokerslag viel een kwartier voor tijd. Een corner werd knullig binnen getikt. 3-1! Na dit doelpunt gebeurde er nog veel, maar dit had helaas weinig met voetbal te maken. Arjan kreeg een kopstoot, Dirk kreeg geel tijdens een opstootje en er viel ook nog een doelpunt. Mark schoot twee minuten voor tijd vanaf twintig meter in de rechterhoek, hier bleef het echter bij en de nederlaag was een feit.

Kortom, een boeiende maar slechte wedstrijd die ons opnieuw geen punten opleverde.

MP