Foarbeskouwing Blauw-Wit-SDS

Wepperkes -woansdeitejûn-
27 oktober 2004
SDS League: Pieter Kamstra nimt de lieding!
28 oktober 2004

Jimme binne it de lêste wiken al wat fan ús went en ek dizze wike is der wer in foarbeskouwing op de kommende wedstriid fan SDS 1. SDS 1 moat sneon nei Ljouwert om tsjin Blauw-Wit ’34 te fuotbaljen. Earder dit seizoen hat SDS al tsjin Blauw-Wit oefene. Ien persoan dy ’t by beide clubs trainer west hat is Henk Buning. Fan him krigen wy dit kear in foarbeskouwing op de wedstriid fan sneon. Henk Buning sil sneon wol mear mei in Blau-Wyte bril op sitte, want 2 soanen fan him spylje by Blauw-Wit yn it earste. Wy hoopje hjoed of moarn ek alfêst de fermoedelijke opstellingen hjir op de webside te krijen. Mocht ien wat witte, mail it dan efkes nei info@vv-sds.nl. Hjir Henk Buning:

Blauw Wit’34-SDS

Via Vitens-collega Tjeerd Dijkstra ben ik door Aant Hofstra gevraagd een voorbeschouwing (voor de echt geweldige SDS site) te schrijven van bovengenoemde wedstrijd. Uiteraard wil ik dat.  Van 1982 tm 1987 als trainer van SDS een geweldige tijd gehad. Nog steeds zijn er, met name tijdens de Freule, vele contacten. Sinds mijn afscheid in 1987 ben ik dan ook donateur van SDS. Voetbalnamen uit die tijd onder andere: Okkema, Hiemstra, Sybesma, Stremler. Namen die ook terugkomen in het huidige eerste van SDS. Tussen beide verenigingen is in de loop der jaren een meer dan voortreffelijke band ontstaan. Denk aan het meubilair, dat vanuit het oude Blauw Wit clubhuis in 1984 verhuisde naar de “keet” in Easterein, de traditionele eerste oefenwedstrijd tussen beide eerste elftallen, Blauwwitter Cees Jansen als succesvol trainer van SDS  en uiteraard de beslissingswedstrijden van SDS op ons sportpark de Greuns. De laatste van deze beslissingswedstrijden heeft ervoor gezorgd dat SDS en Blauw Wit nu voor het eerst in competitieverband tegen elkaar uitkomen. SDS als verrassende koploper en Blauw Wit als de verrassende hekkensluiter. Blauw Wit heeft het moeilijk met vooral de speelstijl in de tweede klasse. SDS is zaterdag dan ook favoriet en is bij winst ook nog periodekampioen.

Gezien de stand op de ranglijst zou één punt voor Blauw Wit al mooi zijn, al hopen Pita en ik om meerdere redenen op meer. Mijn collega Tjeerd en Pita haar collega Immie Kamstra komen iedere maandag met een steeds grotere grijns op het werk, terwijl die grijns bij ons dan wel achterwege blijft. We willen komende maandag de rollen graag eens omdraaien!

Groet,

Henk Buning