Ferslagen SDS 1 en 2

Programma SDS dizze wike
23 februari 2004
CCCC wint no wol fan SDS
26 februari 2004

Hjir de ferslagen fan SDS 1 en 2 fan ôfrûne sneon;

STERK SPELEND S.D.S. VERSLAAT ANJUM
Een zeer sterk en gedreven SDS had zaterdag geen enkele moeite met Anjum en voegde zo drie belangrijke punten toe in de race om het kampioenschap. Het was zaterdagmorgen afwachten of de wedstrijd wel doorgang zou vinden ivm de vorst,maar de winter in het hoge noorden was minder streng geweest dan bij ons zodat er om halfdrie op een perfecte grasmat kon worden afgetrapt.Wij starten iets afwachtend waardoor de thuisclub in het eerste kwartier een licht overwicht had maar niet echt gevaarlijk kon worden en slechts tot enkele slappe schotjes kwam welke BroerWybe niet in de problemen brachten. Hierna namen wij het heft in handen en speelden we Anjum compleet van de mat,alleen de spits van de thuisclub,die Wichard een moeilijke middag bezorgde,kon Anjum af en toe onder onze druk vandaan halen maar voor de rest was het alleen SDS wat de klok sloeg. In de 20e minuut was het Gert-Jan die Hendrik alleen op de keeper af stuurde en toen die onreglementair binnen de 16 werd neergelegd mocht Harm aanleggen voor een penalty. De anders zo trefzekere middenvelder miste echter zodat de brilstand nog even op het bord bleef staan. Het duurde niet lang toen we verdiend op voorsprong kwamen, het was Floris die een corner van Harm tegen de touwen kopte en ons op 0-1 zette. Hendrik scoorde vlot hierna 0-2 maar deze goal werd vanwege buitenspel afgekeurd. Durk-Yde wist vlot hierna na een vrije-trap van Gert-Jan de 0-2 beheerst binnen te schieten zodat we met een gerust hart de thee op konden zoeken.

De tweede helft was slechts een formaliteit,SDS speelde goed combinatie voetbal en creeerde zich vele kansen ,Durk-Yde en Marco 2x tilden de stand naar 0-5 en de wedstrijd was beslist.
Wichard vond het echter nog nodig om Broer nog even aan het werk te zetten want hij veroorzaakte twee penalty’s. De eerste na een te laat ingezette tackel en de tweede door aangeschoten hands. De eerste werd op de paal geschoten en de tweede werd benut zodat er een eindstand van 1-5 op het bord kwam.
Een zeer nuttige overwinning welke volgende week nog beter gestalte kan krijgen in de thuiswedstrijd tegen sub-topper Oostergo.

* SDS 2 net ûngelokkich yn topper
De wedstriid tsjin Olde Veste wie in echte topper. De nûmer 1 tsjin de nûmer 2. De wedstriid wie ek in echte topper. Net goed , mar wol tige spannend. SDS wûn net ûngelokkich mei 3-2.
SDS en Olde Veste lieten lyk sjen dat sy der wol nocht yn hienen ûndanks de kjeld. Beide ploegen kamen efteryn net oan fuotbaljen ta, brûkten meast de lange en hege bal en kletsten flink yn de duels. Skiedsrjochter Tigchelaar hie dan lokkich genôch in fluitsje meinommen wer at hy geregeld op blaze moast. Oan ‘t de 30e minút hienen beide ploegen noch gjin kâns hân en de keepers kâlde hannen. Doe kaam der plots in frije traap fan Willem by Henk te lâne die ‘t delhelle waard binnen de sechtsjin-meter. Henk naam de penalty knap,1-0.
De twadde helte soe SDS der lyk op. Dat sille sy altiten mar dit slagget noait. Oan ‘t no. Olde Veste trape ôf, skopten de bal nei foaren, Auke skopt de bal werom, falt oer de ferdediging fan Olde Veste by Willem yn ‘e fuotten, dizze set Henk foar de goal en dy makket de 2-0. De wedstriid like beslikke. Dochs holp SDS Olde Veste wer gau yn it sadel. Marten trape yn ‘e grûn nei in weromspylbal en Olde Veste makke 2-1. Efkes letter in frije traap die ‘t om it muorke gie en krekt yn it hoekje kaam, 2-2. SDS like ryp foar Brada. Dochs wisten sy der noch yn kear út te kommen. Stefan gie djip en sette knap foar op Anne die ‘t de bal knap binnentikje koe, 3-2. Olde Veste kaam der net mear oan.