Ferslach WK 1-8

23 juli 2016
Tarieding SDS 2 2016-2017
1 augustus 2016

1e half uur, niks gebeurd. Stand 3-2 voor team zonder hesje.

Team zonder hesje: Hendrik de J, Hendrik E, Willem W, Teun H, Elger T, Henk P

Team met hesje: Jaap T, Gerlof Jan H, Lourens vd P, Frank B, Ate de B, Marco R

Team hesje heet meeste balbezit waarbij team zonder hesje dodelijk effectief was in de omschakeling. Dat was dan met name via Willem W die blindelings gevonden werd door Hendrik de J waarbij Henk P aansloot en de bal afmaakte. Hendrik E kreeg ook een aantal kansen, de eerste 4 meter over de goal, de tweede 2 meter over de goal, de derde op de lat, en zo begon het cirkeltje weer opnieuw. Toch kwam team zonder hesje wel aan zijn doelpunten.

Team hesje had later in de wedstrijd niet meer zoveel moeite om Jaap T te vinden en die legde de ballen feilloos neer op Lourens vd P en vaak op Ate de B. Waarbij je overigens kan zien dat Ate de B al jaren meegaat in dit wereldje want hij weet precies op de juiste momenten toe te slaan. Maakt dubieuze overtredingen zonder dat de scheids het ziet. Haalt de bal op bij de verdedigers en verlegd het spel. Team hesje zette daarom ook de man met de meeste conditie op Ate de B. Henk P had een verschrikkelijk loopvermogen. Kam dit omdat hij zoveel traint? Zit hij stiekem in de sportschool. Het leek een wonder totdat Henk P zelf verklapte dat hij magnesium pillen slikt.” Dan krije je noait meer kramp”!.

De winnende goal is gemaakt door de man die een half uur te laat kwam en dus nog energie over had. Geen bijzondere goal maar telt wel lekker mee vooral omdat het de generale is voor de finale.

21:15 klaar met de wedstrijd. Iedereen tevreden en lekker gevoetbald. Bierke na de tijd was ook fijn.

Aantal conclusies:

– Jacob en Erik hebben een mooi blokje op de pc.
– Het veld op de terp is ongelofelijk slecht.
– Je krijgt nooit meer kramp als je magnesium pillen slikt.
– Er was iets te weinig publiek ondanks het mooie weer.

Persoonlijk bedank ik de organisatie dat ik een half uurtje later mocht komen en schrijf ik ook met liefde dit stukje!

Marco