Dy Dútsers binne ek net alles

Trainersnijs
9 juni 2004
Slachte wepperkes
10 juni 2004

Neffens ús komt  it folgende wike wol goed mei it Nederlâns Alvetal tsjin de Dútsers. De measte Dútsers binne heech blond en wy steane dan ek net fersteld fan de útspraken dy ’t sommige Dútse fuotballers earder wol dien hawwe. Hjirûnder kinne jimme se lêze. It skynt dat Rudi Völler in griis permanentsje draagt om syn blonde hier te ferbergjen.

Hjir binne se:

Thomas Häßler: “Wij wilden in Bremen geen tegendoelpunt incasseren,en dat is tot aan de 1-0 ook goed gelukt. “

Ingo Anderbrügge: “Ik maak 70% van de goals, en Wilmots maakt de overige 40%”

Fritz Walter: “Jürgen Klinsmann en ik, wij zijn een goed trio.(wat later verbetert hij zich) Ik bedoel: een kwartet! “

Andreas Möller: “Ach, Milaan of Madrid, als ’t maar Italie is!”

Roland Wolfahrt: “Twee kansen, één doelpunt; dat noem ik afwerken tegen 100%!”

Thomas Häßler: “Ik ben lichamelijk én fysiek in orde. “

Marco Rehmer: “Wij zijn naar hier gekomen en hebben gezegd: “OK, als we verliezen, rijden we terug naar huis””

Anthony Yeboah (bestraft voor natrappen): “ik wilde tegen de bal trappen, maar die was er niet.”

Lothar Matthäus: “het is belangrijk dat je 90 minuten lang met volle concentratie aan de volgende wedstrijd denkt.”

Berti Vogts (destijds bondscoach voor Duitsland – Kroatië): “Die Kroaten schoppen op alles wat beweegt, dus heeft ons middenveld niets te vrezen.”

Berti Vogts: “Seks voor de wedstrijd? Dat moeten mijn spelers zelf weten, maar onder de rust kan het niet.”

Peter Neururer: “We waren er overtuigd van dat we hier konden komen winnen. En zo hebben we ook gespeeld, toch zeker de eerste twee minuten.”

Rolf Rüssmann: “Als we hier niet winnen, dan spelen we toch minstens de grasmat kapot.”

Karl-Heinz Korbel (als trainer van Eintracht Frankfurt): “De grootste fout die we nu kunnen maken, is de schuld bij de trainer leggen.”

Friedel Rausch: “Als ik Martin Schneider nog langer opstel, dan gaan de mensen denken dat ik homo ben.”

Aleksandar Ristic: “Als je 0-2 achter komt, is een 1-1 niet langer mogelijk.”

Dieter Nuhr: “Bij de wereldbeker heb ik naar Oostenrijk – Kameroen gekeken: aan de ene kant exoten, vreemde cultuur en wilde riten, en aan de andere kant Kameroen.”

Mario Basler: “Dat heb ik hem dan ook verbaal gezegd.”

Toni Polster: “Ik kan niet meer doen dan schieten hé, maar er stond misschien wel 40 man op de doellijn.”

Mei tank oan ús Dútslân-spesjalist Mark Postma