Weppers woansdei29-8

Weppers tongersdei 30-8
29 augustus 2012

Blauw -Wit 2 – SDS 2
‘’ Het tweede’’  speelde een redelijke pot ondanks het 4-2 verlies. De tegenstander uitkomend in de reserve hoofdklasse was iets dominanter en had het meeste balbezit.
Met inschuivende mensen probeerden zij het ons moeilijk te maken. Desondanks konden wij de aanvalsgolven goed opvangen en zelfs een aantal goede kansen creëren.
De ruststand was 1-0 door een ongelukkige goal uit de kluts. Na rust begonnen we niet scherp en kon Blauw-wit uitlopen naar een 3-0 voorsprong.
In de 65ste  minuut maakte Anne via een terechte penalty de 3-1 gevolgd door de 3-2 van Robert in de 75ste minuut.
Het slotakkoord was voor Blauw-Wit, in de eindfase maakten zijn het karwei af door de 4-2 te scoren. Een terechte uitslag gezien de onderlinge verhoudingen.
Terugkijkend op deze laatste bekerwedstrijd kan dit als een nuttige voorbereidingspot gezien worden op de competitiekraker van aanstaande zaterdag (thuis om 14.30 uur tegen Minnertsga 2).
Komt allen!
Gr.
Jeroen en Marco

SDS 2
Donderdagavond 30 augustus
19.00 – 20.15 uur trainen om 20.45 uur bespreking in de bestuurskamer (voor iedereen)

SDS 1- Arum 1       2-0
It is mar goed dat in fluit net op in batterij rint. Dan hie de skiedsrjochter fan tsjinst oan in 4 pak-Duracell net genôch hân.  It wie in wedstriid fan in fluitsje foar in oertreding, foar bûtenspul, foar in oertreding foar bûtenspul en foar noch 64 oertredingen, 18 kear foar bûtenspul, 4 kear foar in ôftraap. In freeslik potsje om nei te sjen. Fierstente folle oertredingen, yn easte ynstânsje foaral fan Arum mar ek SDS moast yn de twadde helte te faak in Arum spiler ôfstopje troch in oertreding.
It begong reedlik: SDS koe de earste 20 minuten twa kear skoare en efkes waard oan de kant tocht dat der in hege skoare ynsiet. (Eeltsje hie op 10-0 en Appie op 8-2)Mar der wie nei dy twa doelpunten (Wytze Lanting en Ayanle Barkat) gjin trochkommen oan. Arum wie folle feller en SDS sette dêr te min snoadens tsjin oer. In inkele kear wie der noch in minútsje dat der net fluite waard mar fierders wie it foaral wachtsjen op dat iene ferlossende fluitsje: it einsinjaal. Zeerobben hat de poule wûn en mei fierder bekerje. SDS is twadde wurde mei twa oerwinningen. (ah)

Skiedsrjochter
Alle lof foar Friso Albada dy’t bij de jirpels mei beantsjes weibelle waard om de net op kommende skiedsrjochter te ferfangen bij SDS 1- Arum 1.

Robur B1 – SDS B1
SDS B1 hat justerjûn de earste bekerwedstriid spile. It waard 1-5 yn Harns.

B1 heeft dinsdagavond tegen Robur gebekerd.
Het was voor het eerst dit seizoen met de nieuwe leiders en enkele nieuwe B’s die vorig jaar nog C’s waren.
Met 13 man vertrokken, in de hoop om een “lekker poje te voetballen”
Helaas, het werd een ordinaire schoppartij van Robur, wat echt zo nu en dan niets met voetbal te maken had en de scheidsrechter was de oorzaak hiervan want die liet alle toe.
Wat dat aangaat verdient de hele ploeg een groot compliment, ze gingen niet mee in deze schopperij maar bleven redelijk voetballen.
N a 5 min 0-1 door Pieter, na 10 min 0-2 door Lourens, een prachtige “Lourens goal”
Na 20 min werd het door een klein foutje achterin 1-2 maar in de 35e min knalde Foeke alle Robur hoop aan diggelen met de 1-3
In de 2e helft een zelfde beeld, de “slagers” van Robur konden niet beter en SDS combineerde soms goed, wat na 10 min de 1-4 betekende van wederom Lourens.
Na wat blessures en omzettingen kwam Almar op de mid/mid terecht en soleerde in de 30e min naar een prachtige goal. 1-5
Daarvoor was er al 1 van hem zeer ten onrechte afgekeurd wegens buitenspel, maar ja…… je hebt thuisfluiters en thuisfluiters, maar deze was met hoofdletters.
Al met al een knappe maar zeker verdiende overwinning.
Leuk voetbal zo nu en dan, dat is hoopvol voor de competitie, de achterhoede stond als een huis, zeer goed te verdedigen.

Boudewijn en Jan Bouke.

Oefenje
SDS Da 2 oefent woansdeitejûn om 20.00 oere tsjin Heeg/YVC Da. De wedstriid wurdt spile neffens ús ynformaasje spile yn Heeg.

C1
Woansdeitejûn spilet C1 ek in bekerwedstriid. Thús meie se oantrede tsjin RES C1. It begjint 18.45.

D1 spilet jûn tsjin Deinum
Jûn sil D1 bekerje tsjin Sparta Deinum om 18:30 oere.
17:25 oere fersamelje yn Easterein foar de sporthal en de Wommelsers fersamelje om 17:30 oere by de tennisbaan yn Wommels.
Der wurd allinich rekkene op de jonges die’t wat fan sich heare ha litten.
Seleksje:
Nykele
Kees
Robin
Joshua
Hedzer
Solomon
Wytse
Wesley
Jelmer
Steven v/d P
Mark
Luuk
Alden dy’t ride kinne binne fan herte wolkom, ynkoartens komt er in skema.
Gr. Sjouke en Hans

SDS 3
Aankomende zaterdag 1 september beginnen de meeste competities weer.
Dit geldt niet voor SDS 3. Onze competitie start een week later op 8 september.
Wij zijn dan ook druk bezig om voor aankomende zaterdag een oefenwedstrijd te regelen.
Geprobeerd wordt om de wedstrijd om 13:00 uur ’s middags te laten plaats vinden, zodat we daarna gezamenlijk even SDS 2 kunnen kijken.
Echter is het voor ons belangrijk om te weten wie er zaterdag wel en niet beschikbaar zijn!
Wij zouden dan ook graag een afbericht willen ontvangen van diegenen die zaterdag niet beschikbaar zijn.

Mochten er te weinig spelers zijn voor de oefenwedstrijd dan gaan wij trainen om 13:00.
Houd hier dus rekening mee.
Gegroet,
Sjoerd Rispens (06-30132538)
Bote Strikwerda (06-14982820)

Efkes Balje
Freed om 19.30 kin der wer efkes balle wurde. Wolkom oan alle leafhawwers om in baltsje te traapjen. Wij hawwe sels fernommen dat Durk Okkema (in hiele grutte leafhawwer) it wer efkes besykje sil.

Harsens derbij (824)
Justerjûn in opmerkelike swalbe.