Weppers tongersdei 30-3-2023

Weppers freed 31-3-2023
31 maart 2023

SDS 2 wint

Gisteravond om 20.00 speelde Sds2 een inhaalwedstrijd tegen Rijperkerk2 o.l.v Sipke. Gaande weg de eerste helft kon je zien dat beide teams voor de drie punten gingen. Voor de wedstrijd had Samir dit ook al aangegeven dat Rk zich niet gemakkelijk gewonnen zou geven. Wat ook zou blijken in het vervolg van de wedstrijd, toch was het Sds die de openingstreffer maakte. Deze werd uitstekend binnen gekopt door Anne op aangeven van Tjitse.

Sds spitsenduo Steven en Jurjen probeerden er alles aan te doen om de tweede te maken voor de rust. Maar gemakkelijk ging dat niet. Totdat er een situatie ontstond waarbij Rk even vreemd stond te kijken, of Sds de vrije trap zeer snel nam of….. laat ik het zo formuleren, een ieder schat een situatie wel eens verkeerd in, maar in dit geval aarzelde Steven niet en schoot de 2-0 binnen. Vlak voor de rust nog een onfortuinlijke buiteling van twee spelers, wat Bote een blessure opleverde en deze na de thee niet meer in actie kwam.

Tweede helft eigenlijk hetzelfde beeld als in eerste helft, Rk probeerde er van alles aan om tot scoren te komen en was bij vlagen de betere ploeg. Onze gebruinde vakantieganger Jesse probeerde het nog met een afstand schot en deze ging net naast. Gebroeders Los werden gewisseld met pijntjes, Robin en Bauke als publiek. Hopend dat deze heren voldoende herstellen voor aanstaande zaterdag tegen FVC.

Jan Los

SDS 1

‘SDS en Makkum spelen een door de wind gedragen remise’,  dat is de kop fan it ferslach fan Rynk Bosma yn it Friesch Deiblêd. Jim kinne it hiele artikel hjir lêze.

Ledengearkomst

Jûn om 20.30 oere de ledengearkomst.
Alle leden binne fan herte wolkom.

SDS VR.1

De froulju fuotbalje tsjintwurdich op freedtejûn. Dat dogge se kommende freed ek wer. De Zeerobbinnen binne de gastfroulju yn Harns.

Sponserrinne by sc Heerenveen foar in pannakoai by SDS

Stypje jim al in SDS’er foar de pannakoai? Jim kinne dat hjir noch altiten dwaan. De teller stiet ynmiddels al op hast €2300,-.

Foar €10,- nei sc Heerenveen – Emmen

Fia SDS kinne je wer foar €10,- nei in wedstriid fan sc Heerenveen. Sy spylje op sneon 22 april om 18.45 oere tsjin Emmen. Je kinne hjir kaarten bestelle. As je dêrnei it formulier ynfulle dan giet der per kaartsje ek noch 2 eurie nei SDS.

Harsens derby (2153)

Mocht ien de keeper sneon ynsjitte meie foar de wedstriid, de earste ballen moatte yn de hannen fan de keeper.