Weppers tongersdei 13-1

Weppers freed 14-1
14 januari 2011

SDS 1 fjild finalepoule OFK bekend
Justerjûn hawwe De Herauten 1 en Drachtster Boys 1 seal harren by SDS 1 fjild en SC Franeker 1 foegd yn poule 5 fan de finaleronde op it OFK.

A-seleksje giet jûn de dyk út, mar earst…..
De A-seleksje fan SDS giet jûn te draven. Dizze rintraining start om 19.30 oere. De hurdrinskuonnen moatte mei fansels!
Eltsenien wurdt earst om 19.00 yn boks 6 by Dooitze ferwachte om it fetpersentaasje te mjitten. Wy binne benijd nei de útslagen.

Spinne
De B-seleksje sil jûn te spinnen yn de sportskoalle yn Wommels. Dit is fanôf 20.15.

Oefenje
SDS 2 zoekt een tegenstander om a.s. zaterdag tegen te oefenen.
In bezit van kunstveld in Franeker om 14.00
Voorkeur:  4de of 5de klasser of reserve elftal van 1ste klas nivo of lager
Johan Faber

Nije wike
Volgende week maandag trainen we niet in sneek ivm wedstrijd sneekwz tegen cambuur.
Ter compensatie mogen we dinsdag trainen om 19.30 voor het tweede en 20.15 voor het eerste.
Johan

Programma SDS 1

22-1-2011 14:30 SDS 1 – Zeerobben 1
29-1-2011 14:30 SDS 1 – Heerenveense Boys 1
5-2-2011 14:30 Broekster Boys 1 – SDS 1
12-2-2011 14:30 SDS 1 – Oostergo 1
19-2-2011 14:30 Veenwouden SC 1 – SDS 1

Programma SDS 2 en 3

26-2-2011 12.15 SDS 2 – Heerenveense Boys 2
26-2-2011 12:30 Bolswardia 2 – SDS 3

Yn de seal

Wij hoopje fansels dat justerjûn alles goed gien is yn de Greidhoeke.

Eeltsje is jierdei!
Eeltsje Postma is hjoed 22 jier wurden! Fan herte lokwinske!
Kreta
Dêr drinke wy ien op………………

Ôflast?
Yn Harns binne se it net altiten meielkoar iens as der in fjild keurd wurde moat. Dit stik stie op Voetbalnoord:
Harlingen weer afgelast. (door: Harlingen)
Vreemd is het dat een net nieuw aangelegd veld, met nieuwe drainage nu al voor de tweede keer is afgelast. Dat gebeurde eerst bij de wedstrijd Harlingen tegen Geel Wit en nu dus tegen Akkrum werd het weer afgelast. Consul Age Tichelaar vond dat het wel bespeelbaar was en dat was ’s morgens om 8.00 uur. Voor de zekerheid zou de gemeenteconsul Wijbenga om 11.30 uur toch nog even terugkomen voor een herkeuring. Tichelaar vond het veld wel bespeelbaar maar in een flits had de gemeenteconsul gezien dat het niet kon. Vreemd want toen later bestuurslid van Raalte het veld bekeek zag die geen enkele reden om het af te gelasten, hij keerde dan ook boos huiswaarts. Toen later 2 aardig hoge ambtenaren over het veld liepen was hun reactie, hier had gespeeld kunnen worden. En er waren meerdere mensen die even kwamen kijken en ook verbaasd waren over de afgelasting. Ook spelers waren al onderweg met de tas maar helaas voor de kat zijn viool. De ellende is nu dat Harlingen op achterstand komt in deze toch al lange competitie. En dat houdt in dat je in Maart weer door de weeks moet voetballen en daar wacht niemand op. Dus gemeente doe wat aan dat veld dat moet toch goed gemaakt kunnen worden. Misschien is de drainage verstopt of zit de knel bij de sloten dat die “ gehekkelt” moeten worden, wie weet. En misschien is de gemeenteconsul toch wat te voorzichtig met het keuren van het veld. Harlingen was overigens niet de enige wedstrijd die afgelast was, dat gebeurde ook met Irnsum tegen DTD en Warga tegen Friesland.

Harsens derby (377)
Dy man mei heabroei yn dizze rubryk juster hie it sa waarm krigen trochdat hy dizze winnende goal makke. De keeper hie dúdlik ek lêst fan de waarmte en doarde him net oan dizze “bitterbal” te baarnen: