Weppers tiisdei 8-3

Weppers woansdei 9-3
8 maart 2011

Barcelona – Arsenal
Fannejûn stiet de kraker tusken Barcelona en Arsenal op it programma. Der sille ek in pear SDS’ers op de tribune sitte yn Nou Camp. Û.o. Martin Rienstra, Elger Turksma, Hjalmar Ruiter en Freek Tichelman binne fannemoarn om 7.30 nei Weeze riden om dêr op it fleantúch te stappen nei Barcelona.

SDS D1 wint!!
Ingedeeld in een pittige competitie (1ste klasse) gaan de complimenten vaak naar het voetbal van D1 maar werden er nog niet veel punten gehaald. Afgelopen zaterdag moesten we tegen Minnertsga, een meer gelijkwaardige tegenstander. De eerste 20 minuten waren volledig voor de boys van SDS, mooie kansen voor Piter, Watze Jacob en Idsert maar geen goals. Het samenspel werd steeds slordiger en als jezelf niet scoort dan gaat de voetbalwet gelden,……. en inderdaad een kans voor Minnertsga na matig verdedigen van SDS en 0-1. SDS ging wat gehaast voetballen en leed veel balverlies. Na rust scoorde we de 1-1 via Frank uit een penalty, na een overtreding op Matthijs en de terechte 2-1 via een mooie actie van Yward, uit een prachtige pass van Sybren,  5 minuten voor tijd.
Deze keer niet heel goed gevoetbald maar toch de 3 punten. Hard en goed door blijven trainen en er zullen nog vele punten volgen.

Remco

Nijland F1 -SDS F2   0-8
De eerste wedstrijd van F2 zou eigenlijk niet eens doorgaan door de smalle selectie en blessure leed.
Maar naar een aantal telefoontjes waren er toch een tweetal spelers van F3 en F4 bereid ons te helpen.
Met z’n achten op pad naar Nijland F1. Nijland had 13 man in de ploeg en we maakten ons op voor een zware wedstrijd.
Echter binnen 10 seconden had michel het net al gevonden. Aan de kant waren we allemaal verbaast. Maar het team speelde erg fel.
Voor het eerst voor staan was een nieuwe voor de jongens. In de resterende tijd van de eerste helft maakte Wessel nog even 4 doelpunten en ook Michael prikte er nog 1 in.
De ruststand was dan ook 0-6 voor SDS. De tweede helft werd er wat gas teruggenomen en Wessel verruilde de spits voor het doel. Eljer kwam voor hem in het veld.
Remco maakte de 0-7 na knap doorzetten en de laatste goal kwam op naam van Jente (zijn eerste veld goal). vEen mooie wedstrijd die de jongens na vorige week even nodig hadden.
Toch ook nog even Mark Jansen en Eljer Wiersma bedanken voor het meedoen en hun goede spel. Volgende week hopen we Tom er weer bij te hebben.
Bertus

Ekstra ledengearkomst
It foarstel oer it kleanfûns is kommende woansdei it wichtichste punt fan de algemiene ledengearkomst dy’t holden wurdt op woansdei 9-3-2011. It begjint om 20.00 oere en jim oanwêzichheid wurdt tige op priis steld.

4 op 1
5-3-2011 met 5e oudega 2 uit.JPG
Ôfrûne sneon fuotballe Hendrik Engbrenghof, mei SDS 5 tsjin Oudega 2, foar it earst op syn nije fuotbalskuon. Sy bleken net roze te wêzen, mar giel. De Aldegeasters wienen der dêrtroch hielendal ôf en lieten him 4 kear rinne. Dit rissulteare yn 4 goals(wêrûnder in échte hattrick). De oare goals waarden makke troch Christian H., Pieter K. en Ids B.(2x). SDS 5 wûn de wedstryd mei 8-1.

Harsens derby(420)
As keeper krije je hast altiten de skuld by in tsjingoal. Soks snap je dochs net?