Weppers tiisdei 25-9-2018

21 september 2018
Weppers woansdei 26-9-2018
26 september 2018

In soad hannen meitsje licht wurk

Marijke en Christel stiene  efter de bar (of yn de keuken) sneontemoarn want sij hiene help fan Berber, lytse Sjoerd en grutte Sjoerd.

SDS JO15-2

Sneon de earste kompetysje wedstriid hân. Wer tsjin LAC Frisia. No wiene sy krekt wat feller as ús. We rûnen dêrom ear achter hun oan. Dat it wie yn de rust 2-1. Us goal wie in mooie útspile oanfal fan Pieter op Sije.
Twadde helte waard it al snel 3-1 en moesten we hielendal oan de bak. We koene yn in de drokte foar de goal noch 3-2 meitsje.
Mear siet de hjoed net yn.
Nije wyke geane we de wer foar👍🏻💪🏻⚽️.
Gr Tseard en Gosse

SDS JO17-1 ST SJO RVC/Langweer JO17-1

Zaterdag stond dan de eerste competitiewedstrijd op het programma. Omdat we het bekerprogramma met flinke zeperd hadden afgesloten wisten we niet helemaal waar we stonden. Maar die wedstrijd was door Eeltsje gefilmd en er was genoeg materiaal om te analyseren.
Nu dus tegen de gecombineerde jeugd uit Sint Nicolaasga, Idskenhuizen en Langweer. Vanaf het begin waren we aan elkaar gewaagd. Echter omdat het net als vorige week niet goed stond kwamen we onnodig in de problemen. Balverlies leidde dan ook in de 25ste minuut de 0-1 in. Na wat aanwijzingen vanaf de kant en een wissel begon het beter te lopen. Na een half uur werd Stan goed gevonden en hij kreeg de bal knap voor. Wessel frommelde de bal mooi onder de keeper door. 1-1.
Na rust kwamen we beter in ons spel. In 48ste minuut ging Jeffrey goed het duel in, onderschepte de bal en zette een lange rush langs de zijkant in. Een mooie voorzet op Kevin die van 20 meter uithaalde. 2 -1. We bleven nu steeds beter in balbezit. In 55 min werd Tjerk de diepte in gestuurd. En kon een mooie voorzet in het strafschop gebied geven. Daar een mooie aanname van Stan die naar Gerbrand past die in één keer uithaalt, 3-1.
Dat RVC/Langweer en goede fysieke ploeg is blijk als zij 4 minuten later vanaf de achterlijn voorzetten en hun spits de bal er onhoudbaar inkopt. Weer 4 minuten later gaat Stan op avontuur en schiet vanuit een onmogelijke hoek raak. Het verzet is wat gebroken en wij krijgen nog wat mogelijkheden. Het is echter pas in de voorlaatste minuut dat we ook daadwerkelijk scoren. Wessel maakt zijn 2de op voorzet van Stan.
Helaas verslapt bij ons nu de aandacht een maakt RVC/Langweer er 5-3 van.
Met het vertoonde spel en natuurlijk de uitslag gaan we volgende week vol vertrouwen naar Balk.
Robert

St SDS/Nijland JO19-2 jûn yn aksje

Yn Nijlân jûn de wedstriid St SDS/Nijland JO19-2 tsjin St Mulier, Arum, Stormvogels JO19-1. It begjint 19.00 oere

JO11-2

Sneon ferlearen se tsjin Blauw Wit’34 mar mei it posearen foar in foto hawwe se wûn: SDS JO 11-2.

Harsens derby (2052)

Wat in goal!!