Weppers tiisdei 23-12

Nijjiersgearkomst en snertrin!
24 december 2014

D2 yn de seal

Vandaag was het de beurt aan D2 voor het KNVB kersttoernooi. Plaats van handeling was de Trime in Balk. Met een selectie van 11 spelers gingen we de strijd in. De eerste wedstrijd was tegen Makkum D4. Het eerste doelpunt  ging er vlot in. Maar de 2-0 liet lang op zich wachten. Gelukkig verloste Niek van der Hoek ons van de spanning. Snel daarna liepen uit tot 5-0. Na ons speelde 2 concurrenten Bolsward D2 en Balk D4 tegen elkaar gelijk. Wij moesten daarna tegen de Wâlde die de eerste wedstrijd dik verloren had. Dat kwam de concentratie niet ten goede. Met moeite maakte Michiel Zuidema de 1-0. De Wâlde maakte daarna gelijk. Achterin gaven om beurten Bauke Reijnhoudt en Eljer Wiersma geen kans meer weg. In de laatste minuut werd het gelukkig toch nog 2-1.
Nu tegen Bolsward. Een spannende wedstrijd. Arjan Schaap maakte de 1-0 maar Bolsward kwam al snel weer terug. Het middenveld, nu met Tom Wijnia en Almar Haagsma kreeg echter weer meer greep op de wedstrijd. Vlot combinatie spel zorgde ervoor dat we op 3-1 kwamen. Nu was zorgde Remco Abma ervoor dat de deur op slot ging,waarmee de wedstrijd gespeeld was.
Nog één wedstrijd scheidde ons van de finale. Tegen Balk was een gelijkspel voldoende. In bet begin kwamen met oa. Wessel Wijnia een paar keer goed door. Helaas zorgde 2 momenten van onachtzaamheid ervoor dat Balk op voorsprong kwam. Met 2 man vrij voor Stijn Schildkamp speelden ze het beide keren goed uit.
Met nog 2 minuten op de klok bracht Kevin den Haan de spanning weer terug in de wedstrijd. 2-1. Nog 1 doelpunt en we gingen door.  Helaas bracht het alles of niets offensief ons niets. Een afgeslagen aanval van SDS bracht weer een Balk-speler alleen voor Stijn. Einduitslag 3-1.
Nog was alles niets verloren. Als Balk de laatste wedstrijd gelijk zou spelen waren we alsnog door. Dus zaten we met z’n allen de Wâlde aan te moedigen. Het werd snel 1-0, maar de Wâlde kreeg wel kansen. Toen ook nog een handsbal door Balk, maar de scheids zag het niet. In de laatste  minuut werd de  aanval door de Wâlde door Balk onderschept. 2-0.
Pas toen konden we gaan douchen.
Al met al een mooie middag die tot op het laatste spannend bleef. De mannen hebben goed gevoetbald en gaan met
vertrouwen de zaalvoetbalcompetitie in.

Robert

Ferkearde sjaal (3)

At it no tafal is of net, opfallend is it wol. Ek de tredde sjaal is in kombinaasje wêr’t scHearrenfean bij belutsen  is. Boudewijn Kramer hat dizze sjaal hingjen. Ek út ien fan de jierren dat dy klup yn Europa aktyf wie.
Hawwe jim ek in “ferkearde sjaal” lit it ús witte troch in foto te mailen nei ús beide emailadressen.

Relekst ferslach
Fanút Australie wer in relakst ferslach fan Imke en Dirk Yde. Sjoch
hjir

Harsens derby(1397)
Je meie tsjintwurdich ek neat mear!