Weppers snein 6-1

A.HAK-sealtoernoai E- en F-pupillen
6 januari 2013

Ien winner

Henk Postma is sneon de winner wurden fan de 7 kilometer snertrin bij de mannen.  Hij koe Anne Stenekes krekt foar bliuwe en Dirk de Jong waard tredde. Troch it moaie waar waarden der prachtige tiden delsetten.

Twa winners

Bij de froulju wiene der twa winners. De susters Fenna en Nyncke Hoekstra wiene tige oan elkoar weage. Op de Alddyk bijelkoar mar ek bij de finisj.

Kuierders

De froulike kuierders hiene de sokken der flink yn. Sij woene yn in rekord tiid de 14 kilometer delsette. Pep de Boer rint hjir foarop en makke de foto.

Kuierders (2)
Durk Okkema en Klaas Overal wiene de twa manlike kuierders. Sij keazen foar in iets lytser rûntsje mar hiene like lekker rûn.

Sealtoernooi

Yn de seal wie juster ek it E en F toernooi. Mar dêroer letter mear.

D2 as in spear yn de seal.
Opnieuw neemt D2 de punten uit Leeuwarden mee naar huis. In een boeiende pot met veel mooie combinaties werd Rood – Geel met 6-0 aan de kant gezet. Vervolgens stoomde D2 met 8 – 1 over Frisia heen. Kortom nog steeds op zaalkampioenskoers! Alle veldspelers scoorden vandaag en Mark hoefde maar één keer te vissen.
Tjerk

5-1-2013 KNVB Jeugdzaalvoetbalcompetitie SDS E1
Vandaag de tweede ronde van de jeugdzaalvoetbalcompetitie in Leeuwarden. Met onze eigen spelers Stijn, Eeltsje, Sjors, Tjitse, Douwe-Jan, Stan, Tjerk en Anco.   Ruerd was nog op vakantie.
De eerste wedstrijd moest gespeeld worden tegen Nicator E1. Onze jongens begonnen sterk en lieten de bal makkelijk rondgaan. Het duurde dan ook niet lang voordat we op voorsprong kwamen. Stan tikte beheerst de bal achter de keeper van Nicator. We bleven goed spelen al gaven we af en toe ook een kansje weg. Toch was het Tjerk die er 2 – 0 van maakte. Er kwamen nog meer kansen voor ons, maar het bleef 2 – 0.  Een mooi resultaat!!!       Voor de volgende wedstrijd moesten we een uur wachten. Dit was een mooi moment om met z’n allen een wandeling door het park te maken. Volgens ons moest dit goed zijn voor de teamspirit. Dit moest dan blijken in de volgende wedstrijd tegen Frisia. Deze vlieger ging niet op. De start van deze wedstrijd was beduidend slechter dan de eerste. We creëerden wel kansen, maar gaven ze ook weg. Het was dan ook Frisia die, op dat moment, verdiend op voorsprong kwam. Toch kregen wij ook kansen, maar steeds was het de keeper van Frisia en de paal die in de weg stonden. Twee minuten voor tijd trapte Stijn de bal tegen het plafond. De bal bleef hier hangen en waren geen reserveballen meer. Eerder die morgen waren er al meer ballen blijven hangen en deze hingen er nog steeds. Er moesten elders ballen geregeld worden, maar onze tijd tikte wel door, met dus als eindstand 1- 0 voor Frisia. Erg zuur want een gelijkspel had er zeker ingezeten. Maar veel tijd om hierover te praten hadden we niet want het was al kwart over twaalf. Om kwart voor twee moest iedereen weer voetballen in Easterein.

Jaap en Anja hadden aangeboden om met de hele ploeg bij hun te eten. Een geweldig idee, want iedereen heeft lekker aan de patat, frikandellen, kroketten en ijs gezeten. (zie fotos). Om half twee weer met de hele ploeg naar Easterein waar de jongens nog tot half vijf hebben gevoetbald.
Theo Postma

Miscommunicatie D2
Om 20 over acht zaterdagmorgen was Dirk van Balen nog niet bij de tennisbaan. Vertrek was 8.15 uur, dus uiteindelijk besloten, bij gebrek aan Dirks telefoonnummer, te vertrekken.
Het voelt nooit goed om zonder een speler weg te gaan, maar je moet soms gewoon beslissen.
Bij thuiskomst bleek dat Dirk wel degelijk om 8.15 uur bij de tennisbaan had gestaan. Ook was hij samen met moeder, toen de rest niet kwam opdagen, naar de sporthal gegaan. Ook daar waren geen medespelers van D2.
Enigzins geirriteerd vertrok Dirk met mem maar weer naar huis. Ra ra hoe kan dit? Dirk stond bij de tennisbaan in Easterein, de rest in Wommels. Vervolgens reed Dirk naar Nijlân (De Mande), terwijl de rest van het team in sporthal Nijlân in Leeuwarden stond. Twee keer een misverstand in een halfuur. Jammer Dirk, volgende keer doe je gewoon weer mee jongen!
Tjerk