Weppers snein 30-12

Aldjierweppers
30 december 2012

29-12-2012 KNVB Jeugdzaalvoetbalcompetitie SDS E1
Vandaag stonden de 1e 2 wedstrijden van de jeugdzaalvoetbalcompetitie  voor SDS E1 op het programma. Door de feestdagen en de late informatieverstrekking door de KNVB, moest alles nog op het laatst geregeld worden. Stijn, Sjors, Eeltsje, Tjitse, Douwe-Jan en Anco waren mee van ons eigen team en Michael van der Weg ging mee als versterking vanuit E2.
Stan, Ruerd en Tjerk hadden andere verplichtingen.
De eerste wedstrijd moest gespeeld worden tegen Easterlittens. Vanaf de aftrap was wel duidelijk dat SDS voetballend en qua felheid veel beter was dan Easterlittens. Er werd leuk getikt en na 20 minuten stapten we dan ook met een mooie, verdiende 5 – 0 overwinning van het veld. Doelpunten van Michael, Douwe-Jan (2x) en Anco (2x). De jongens dolenthousiast voor de 2e wedstrijd tegen Leeuwarden E2. Maar wat bleek, de jongens uit Leeuwarden, die dus een thuiswedstrijd hadden, kwamen niet opdagen. Omdat FVC E3 ook nog tegen Leeuwarden E2 moest spelen, hebben we besloten om onze volgende wedstrijd tegen FVC te spelen, onder het motto van “nu we er toch zijn”. Omdat dit een wedstrijd was die er eigenlijk niet meer toe deed, hadden we wat omzetting binnen het team gedaan. FVC was een betere ploeg dan Easterlittens en door de omzettingen waren wij niet beter geworden. Het was dan ook FVC dat verdiend op een 1-0 voorsprong kwam. Toch lieten de mannen van SDS de kop niet hangen en begonnen gaandeweg de wedstrijd steeds beter te spelen. Dit resulteerde dan ook in de verdiende gelijkmaker, na prachtig combinatievoetbal afgerond door Tjitse. Hierna werd er nog gevochten voor de overwinning maar FVC bleef verdedigend overeind. Wel jammer, want een overwinning had er ook nog wel ingezeten. We hadden deze middag ook nog ordedienst in de zaal. Robert Schildkamp en Folkert Vellinga hebben dit opgepakt, waarvoor dank. Ook Matthijs bedankt, hij heeft als scheidsrechter 6 wedstrijden foutloos gefloten. Volgende week zaterdag 5 januari spelen we weer in dezelfde hal tegen Nicator en Frisa. De laatste wedstrijd is ̈om 11.50u. ’s Middags is er in Easterein het A. Hak nieuwjaarstoernooi voor die jongens die zich hiervoor hebben opgegeven. Het wordt dus een druk programma volgende week.
Theo Postma

Aldedoaze
Wer út it skrift fan Minne Bonnema komt
in oantekening fan in wedstriid tsjin Eastersee A1.

Aldjiersbalje
Sa lang at de sporthal der al stiet is der op âldjiersdei altiten in gelegenheid om noch efkes yn de seal te baljen. Dit sil no ek wer sa wêze.

5 jannewaris
It bestjoer ferwachtet, hopet, rekket der op dat dat er sneon 5 jannewaris in protte dravers en rinners oan de start steane tidens de tradisjoniele rin.
De rinners geane wat earder fuort, sadat elkenien op tiid is foar de snert.
Nei ôfrin is der dus snert en kin der fansels efkes neipraten wurde mei in jieroersjoch 2012.

Mei de punt
Johan Derksen hat net folle op mei darters. Dat lit hij oates en toates witte. Oer de taktyk kin Derksen ek wol wat sizze: “Se spylje altiten mei de punt nei foaren”.

Harsens derby(922)
Maravilha is 43 jier en stiet op 993 goals. Hy spilet no foar Botafogo en wol graach 1000 goals meitsje. Dat wurdt sa noch in hiele toer: