Weppers snein 2-9

Weppers moandei 3-9
3 september 2012

Makkum E1 – SDS E1
Zaterdag 1 september was onze 1e wedstrijd voor de beker in en tegen Makkum.
Na twee trainingen, met een kleine groep omdat er een aantal jongens nog op vakantie waren, hadden we eigenlijk nog geen idee hoe we er voor stonden.
Gisteren misten we onze vaste keeper Stijn Schilkamp en Tjerk Ebbinge (allebei nog op vakantie).
We starten met de volgende opstelling:
Ruerd op de goal.
Achterin Sjors, Douwe-Jan en Anco.
Middenveld Eeltsje en Tjitse.
In de spits: Stan.
We begonnen goed, vooral door een sterk achterin spelende Douwe-Jan.
Ook Eeltsje zorgde met zijn snelheid en doorzettingsvermogen voor gevaar.
Helaas raakte Douwe-Jan halverwege de 1e helft geblesseerd aan zijn knie.
Omdat we geen wisselspelers hadden, moest hij wel door, maar hij kon niet voluit gaan.
Ook Tjitse verstapte zich en hield last van zijn enkel. Hij kon nauwelijks lopen.
Makkum werd hierdoor sterker en al snel werd de score door hun geopend.
Het werd duidelijk dat Makkum en goede ploeg was, want bij rust was de stand al 3-0.
Allemaal hele mooie doelpunten, waar onze gelegenheidskeeper Ruerd helemaal niets aan kon doen.
In de rust hebben we wat omzetting gedaan, ook in verband met de blessures.
Douwe-Jan op de goal en Ruerd achterin. Ook Ruerd speelde achterin sterk.
Toch scoorde Makkum nog een paar goede doelpunten, eindstand 8-0.
Een ietwat vertekende uitslag, want als we compleet waren geweest en zonder blessures dan………
Al met al hebben we zeker niet slecht gespeeld en hebben we er alle vertrouwen in.
Aankomende woensdag spelen we thuis voor de beker tegen Zeerobben E1.
Hier zullen we weer volop aan de bak moeten, want Zeerobben is altijd een hele sterke tegenstander. Eerst dinsdag maar weer trainen.
F&T

Lieders-trainersgearkomst
Kommende tiisdei is de lieders trainers gearkomst foar jeugdteam. It begjint om 19.30 oere. Op de agenda steane de fêste punten lykas it útdielen fan de materialen op de agenda mar der wurdt ek spesifike oandacht jûn oan trainers troch de technyske kommisje.

Programma tiisdei

4-9-2012 18:45 SDS B1 – Oosterlittens B1
4-9-2012 18:00 SDS C2 – SDS D2
4-9-2012 18:45 Wykels Hallum A1 – SDS A1
4-9-2012 18:45 Workum C1 – SDS C1

Trainen vv sds D1
I.v.m voetbalwedstrijd is er voor de jongens van de D1 trainen van 17:00 tot 18:00 en geeft Cristiaan Plantinga trainen.
Groet,
Wytze Lanting

Harsens derby(826)
“Dêr giet der. Theo Krakje…………………….”