Weppers snein 10-2

Weppers moandei 11-2
10 februari 2013

SDS League
Doch ek wer mei oan de nije SDS League!
Hjoed is fansels in machtige dei om de SDS League efkes yn te fullen.
Klik hjir foar alle ynformaasje. Graach sa gau mooglik ynleverje en yn elts gefal foar nije wike sneon 19.00.

SDS D2 kampioen yn de seal

Geladen stonden de mannetjes bij het tennispark in Wommels. In Leeuwachten lag een prijs te wachten. Twee wedstrijden winnen en dan nog maar afwachten welk doelsaldo genoeg zou zijn. D2 startte voortvarend. Rood-Geel zag aan het eind geel en groen van ellende en werd kompleet weggetikt. Mooie combinaties werden van de spanning afgewisseld met slordigheidjes, maar toch 7 – 2. Leeuwarden maakte het daarna spannend en won krap van Frisia. Op doelsaldo waren we dus al weer vier uitgelopen. Het kampioenschap lonkte! Leeuwarden overklaste vervolgens Rood-Geel, maar wist de kloof van 9 goals niet te overbruggen. Een kleine winst zou genoeg zijn voor SDS! En het werd een grote winst. Ontkentend door het besef kampioen te worden werd er getikt, gestoord, gepast en prachtig gescoord: 8 – 3 tegen Frisia.
Halverwege de wedstrijd gebeurde er iets raars: Op de tribune achter het veld werd een spandoek uitgerold, er werden medailles uitgereikt en er werd gezongen, door Leeuwarden. De mannen hadden bedacht dat het onderling resultaat de doorslag zou geven en waanden zich kampioen. Een bestuurslid van Leeuwarden kwam later met het verlossende woord: Toch het doelsaldo is beslissend. SDS wint dan ook terecht de leuke zaalcompetitie en gaat volgend jaar voor prolongatie. Het was nog lang stil in Leeuwarden. Aangezien de boerenkarren nog in de schuur stonden en de kantine gesloten was, hebben we het midden in Wommels gevierd met patat en cola.
Jongens, Durk en ik zijn trots op jullie! Nu op naar de voorjaarscompetitie.
Tjerk

C1 wint eerste wedstrijd na de winterstop
We begonnen onwennig aan de wedstrijd. Je kon zien dat we een tijd niet gevoetbald hadden.
Toch viel de 0-1 al snel. Jitte Kees heroverde de bal op het middenveld, gaf ‘m mooi door aan Almar en die speelde de scorende Habtamu vrij.
Binnen 30 minuten stond het 0-5 en was de wedstrijd gespeeld.
De massaal aanwezige (trouwe) SDS fans kregen een tweede helft voorgeschoteld waarin de eerste 10 minuten nog redelijk gecombineerd voetbal werd gespeeld,
maar de laatste 25 minuten bloedde de wedstrijd dood.
Eindstand 0-5, drie puntjes in de pocket.
Groet Inne

9-02-2013 KNVB Jeugdzaalvoetbalcompetitie SDS E1
Vandaag de 4e ronde van de KNVB jeugdzaalvoetbalcompetitie. Er stonden weer  twee wedstrijden op het programma. De wedstijden werden gespeeld in sporthal te Twine in Grou.                          We misten Tjitse en Stijn kon alleen de tweede westrijd spelen. De 1e wedstrijd was tegen Nicator uit Leeuwarden. Met Eeltsje op het doel begonnen we sterk aan de wedstrijd. Het duurde dan ook niet lang  of Stan opende de score. Vervolgens waren het Tjerk, Douwe-Jan en weer Stan die de score naar 4-0 tilden. Belangrijk detail: 3x een assist van Ruerd. Na een wandeling door Grou, goed voor de teamspirit, begonnen we onze tweede wedstrijd tegen Leeuwarden. Met Stijn op goal was al snel duidelijk dat SDS veel beter was dan Leeuwarden.                                      Eindstand 7-0, doelpuntenmakers: Eeltsje, Stan(3x), Douwe-Jan(2x) en Anco. Groot compliment aan de jongens, het kampioenschap komt nu wel heel dichtbij. Volgende week de laatste twee wedstrijden tegen FVC en Frisia, de twee sterkste tegenstanders. En laten we nu net volgende week 5 spelers missen in verband met de voorjaarsvakantie. Wie van de jongens van de overige E-teams wil volgende week zaterdagmiddag 2x een wedstrijd van 20 minuten in de zaal spelen? Dit graag even mailen naar
sdstoppers@gmail.com                                                Theo Postma.

3 punten

A1 wie juster op Skylge. Sij hawwe in swierbefochten oerwinning helle. 3-2 efter en dan mei 4-3 winne. Nei ôfrin krigen wij ek meardere tweets binnen fan opteine spilers. Jesse van der Weide hie de taak tawezen krigen om de 3 punten yn Easterein ôf te leverjen.

Moai fuort
Wij sjogge soms de bylden fan Oranje, efkes op it strân omrinne. Bij de A’s fan SDS dogge se it net oars. At dit it strân is witte wij net mar it liket op dizze
prachtige foto hiel relakst.

Rinsma voor Remco
Under de titel Rinsma voor Remco wurdt der op 23 maaie in beklimming dien op de Alp dHuez, foar in kankerfûns. Jim kinne der
hjir alles oer léze.

Harsens derby(952)