Weppers moandei 30-8-2021

Weppers tongersdei 2-9-2021
2 september 2021

Oprop

Stichting De Skoalleseize zoekt vrijwilligers om op zaterdag tijdens het voetbal te helpen achter de bar. Dit mag/kan individueel maar ook per groepje (max 3).
Lijkt het je leuk om een ochtend/middag te helpen? Meld je dan snel aan via vrijwilligersskoalleseize@gmail.com 😃
Groeten Stichting De Skoalleseize Easterein

SDS 1 wint fan sc Joure

SDS 1 hat ôfrûne sneon de oefenwedstriid fan sc Joure mei 2-1 wûn. De doelpunten wienen fan Mathijs Postma en Teun Heeres.

SDS 2 krekt ûnderút

Gistermiddag de tweede oefenwedstrijd van Sds 2 tegen sc Bolsward, weer onder leiding van Bote.
Begin eerste helft beide ploegen vel op de bal, daarmee gaven ze aan alle beide kanten veel ruimte wat resulteerde met hachelijke momenten voor beide goals. Zowel Stijn als keeper sc Bolsward werden op de proef gesteld.
Centraal duo van Sds speelde degelijk, maar moesten toch blijven opletten, vlak voor de rust kwam Bolsward een paar maal gevaarlijk dicht bij een doelpunt, Stijn stond goed op zijn plaats en voorkwam een doelpunt.
Ruststand 0 – 0
Ik weet niet wat Okke van der Kamp tijdens de rust tegen zijn mannen heeft gezegd, maar de start van hun in tweede helft was voortvarend. Sds kwam onder drukte staan. De nummer 14 van Bolsward kwam gavaarlijk mee op maar had in zijn afwerking nog geen geluk, moeilijker om te missen dan te maken. Lieuwe greep in bij een actie van Bolsward in het strafschopgebied en uw verslaggever had de ogen al gericht op de stip maar het was toch op de bal. Deze had ook nog een scorings kans, Sds probeerde onder de druk van Bolsward uit te komen. Dat slaagde gedeeltelijk, maar in de 76 ste minuut viel het eerste en laatste doelpunt van deze wedstrijd.
Nummer 14, Mulder, werd geen strobreed in de weg gelegd scoorde, de ingevallen Mark had de bal in eerste instantie maar in de rebound ging de bal erin. Daarna geloofde de ploeg van Okke het wel en was het laaste kwartier voor Sds.
Speler/coach Bote kwam in de laatste vijf minuten nog in het veld voor de uitgebluste Arjen,  Bote had nog de kans op een goal, deze ging net naast.
Eindstand 0-1 , Volgende week maar weer eens kijken bij Sds 2 dan voor de beker.
Jan Los

Frijgeselledei

Jelte-Pieter Dijkstra sil ynkoarten troue mei Petronella Tolsma en dat betsjut dat hy oan in frijgeselledei leauwe moast. Syn maten foenen ôfrûne sneon wol in geskikte dei en dat betsjutte dat hy tocht dat hy fuotbalje moast, mar syn maten skuorden him al om 7.30 oere fan bêd om yn Kafé Bergsma te begjinnen mei in bakje kofje en in slokje. Jelte-Pieter koe dochs noch efkes de sportklean oan, want dêrnei wie der in rugbyklinik.

Harsens derby (2311)

Ho!