Weppers moandei 30-4-2018

Weppers tiisdei 1-5-2018
1 mei 2018

SDS 4 al wer los

Tiisdeitejûn 8 maaie om 19.00 oere treedt SDS 4 thús oan tsjin Scharnegoutum 3. Dus net moarntejûn. De KNVB hie de wedstriid per ûngelok twa kear ynpland.

2 puntsjes der bij

Yn de tredde klasse hie Willemsoord 2 punten yn mindering krigen troch “wangedrach” tsjin DWP. Nei in beropsaak is de straf omsetten yn twa punten yn mindering at er wer wat bart. De nije stân sjocht er sa út.

Keatskamp op Skoalleseize

Hjoed, moarn en oaremoarn is der in keatskamp op sportpark de Skoalleseize.  De keatsers en keatsters meitsje gebrûk fan it B-fjild , de boksen 1 en 6 en de houten boksen. Ek de kantine is beset.

SDS-ers der op út

Sneon wie de wedstriid FC Schalke 04 . Borussia Monchengladbach. Op de tribune wat SDS-ers dy’t der efkes op út wiene. Willem en Tom Wijnia seagen in wedstriid dy’t yn 1-1 einige, mei 6 giele en ien reade kaart, in penalty en in haadrol foar de fideoskiedsrjochter……….

Dochs noch wûn

Twa wiken lyn hiene wij út de âlde doaze in artikel oer SDS 1- Oudega 1 om it kampioenskip fan de twadde klasse B fan de FVB.  De wedstriid einige nei ferlinging yn 3-3 en moast dus in wike letter nochris spile wurde.
Jan de Boer wit te melden dat SDS dizze wedstriid wûn mei 3-0 of 3-1. Dat hij it ne seker wit ha te meitsjen mei it feit dat hij der net hinne mocht fan syn heit. Hij wie noch te jong…..

Mildam VR 1 – SDS VR 1

SDS VR 1 zaterdag 27 april, de dag na Koningsdag en 3 dagen na de geweldige kwartfinale in de beker tegen Ternaard, nu uit tegen Mildam. 14:30 start van de wedstrijd. Bij aankomst een stille vereniging, nog weinig actie op deze inhaaldag.
De vorige wedstrijd in Easterein is gestaakt wegens commentaar op de leiding dus de dames zijn wel wat zenuwachtig over het verloop van deze wedstrijd.
Tijdens de warming up een fikse regenbui op onze hoofden.
Met maar één wissel op de bank en Tarina die eigenlijk gelijk last van haar knie heeft gaan we van start.

We zijn gelijk in de aanval en met snelle mensen voorin worden we een paar keer gevaarlijk.
Na 10 minuten een mooie combinatie waarbij Tjitske de bal bij Jeska krijgt, die legt hem
klaar voor Kirsten. Deze schiet hem vanaf 9 meter perfect in de rechterbovenhoek…. 0-1
Mildam probeert na dit doelpunt druk op ons te zetten . Dit lukt redelijk. We voetballen zelf niet meer en met een onverwacht mooi afstandsschot met een lastige stuit wordt Marjo verrast in de 12 e minuut: 1-1. We kunnen onder hun druk uitkomen en beginnen zelf weer te voetballen. In de 25 e minuut na een mooie solo actie van Jeska over de rechterkant van het veld is ze zo snel bij de keepster van Mildam dat er nog niemand mee is. Ze schiet hard en laag via de paal in de verre hoek. 1-2: lekker doelpunt. Zeker omdat ze net terug is van een vervelende blessure.
Na dit doelpunt blijven we lekker aanvallend spelen. Jeska schiet van de zijkant nog een keer prachtig op de lat. Vlak voor rust komt de bal bij Tjitske deze legt in een beweging de bal klaar voor haar linkerbeen en schiet van rand 16 heel mooi over de keepster heen in de goal. 3 hele mooie doelpunten van SDS.

Na de rust gaan we verder met aanvallen. Als Mildam aanvalt werkt iedereen voor elkaar en wordt de bal terug verdedigd. Foutjes sluipen er af en toe in . Dit kan gebeuren na zo’n week.
In de 60 e minuut ontstaat er een kluts situatie op de rand strafschopgebied van Mildam. Sieta die vorige week tegen Mulier een vrije trap scoorde, in de kwartfinale van de bekerwedstrijd haar penalty knap binnenschoot, is goed op dreef. Ze krijgt de bal en schiet deze onderkant lat in het doel: 1-4.
Een van de wissels van Mildam maakt vervolgens gebruikt van de situatie om vlak na dit doelpunt er met de bal vandoor te gaan. Onze verdedigers kijken naar elkaar en niemand pakt haar aan. Ze scoort 1 op 1 met Marjo die kansloos is: 2-4
Alissa die goed invalt in de tweede helft kan na 73 min een mooie actie maken op de rechterkant van het veld. Ze haalt de achterlijn en passt strak op Kirsten die haar tweede doelpunt maakt: 2-5
Mildam laat ons voetballen keer op keer komen we erdoor. Tjitske krijgt nog goede kansen maar hun keeper pakt knap een paar ballen.
Vlak voor tijd komt de bal wat gelukkig bij Jeska links van de goal. Van een paar meter weet ze hem toch knap binnen te werken. Geen kans voor de keeper die al op de grond ligt: 2-6
Een knappe prestatie van de dames na een drukke week. Een feestdag op vrijdag en blessures en afwezigen om met maar 1 wissel goed voetbal te spelen. Complimenten aan het hele team en met name de verdedigers die heel veel werk verzet hebben.

Op het einde kwam er nog een ooievaar buurten om te kijken of Akke Rixt niet stiekem in Mildam aanwezig was. Toen dat niet het geval was is hij richting Easterein gevlogen. Dat komt dus ook helemaal goed.

Een trotse choach!
Stefan van Krimpen

Harsens derby (2018)

De keeper fan Penarol hat in ferkeard sjurt oan. It liket tefolle op dy fan de skieds. Lokkich genôch is der in supporter dy ’t noch in goeie replica fan it keeperssjurt fan Penarol oan hat wat wol brûkt wurde kin.