Weppers moandei 16-9-2019

Weppers woansdei 18-9-2019
18 september 2019

SDS wint zware bekerpoule

Vooraf was wel duidelijk dat het winnen van de bekerpoule met Beetgum, Berlikum en Franeker, een heel karwei zou worden. Afgelopen zaterdag kwam alles samen in een hectische slotfase bij de wedstrijden tussen Berlikum tegen Beetgum en SDS tegen Franeker. Berlikum (6-1 winst) dacht de poule op doelsaldo te hebben gewonnen, maar een late treffer (3-2) bracht SDS de overwinning tegen Franeker en daarmee de poulewinst.
SDS kende een prima voorbereiding en trok deze lijn door in de beker met een 6-2 overwinning op Beetgum en een verdienstelijke 0-0 in Berlikum. Hierdoor zou een gelijkspel tegen Franeker wel eens voldoende kunnen zijn voor de poulewinst. Berlikum zou alleen roet in het eten kunnen gooien als ze met 5 doelpunten verschil van Beetgum zouden winnen, maar dat leek een hele opgave vooraf.
Al die scenario’s konden ook al snel in de prullenbak toen SDS weer heel degelijk voor de dag kwam en Lourens van der Pol een foutje achterin bij Franeker meteen afstrafte met een mooie knal in de verre hoek. Even later was het Pieter Sijtsma die een vrije trap in de muur schoot, maar Habtamu de Hoop was ter plekke om de 2-0 binnen te schieten. De grensrechter vlagde nog wel, maar scheidsrechter Van Tuinen trapte niet in zijn verhaal.
Na een prima eerste half uur, raakte SDS de controle kwijt en werd Franeker steeds sterker. Het resulteerde nog voor de rust in een op het oog houdbare vrije trap van Jeffrey Guertin, maar keeper Jaap Toering stond aan de grond genageld en het was 2-1. Na de rust ging Franeker vol voor de overwinning en SDS was het spoor even volledig bijster. Grote fouten achterin zorgden voor twee op het oog niet te missen kansen, maar het keeper Toering hield de thuisclub met een paar geweldige reddingen op de been.
Soms kwam SDS onder de druk uit en dit resulteerde in een snelle counter met Lourens van der Pol die de turbo aanzette en invaller Stan Korbach een niet te missen kans bood. De 17-jarige spits besloot echter de bal aan te nemen in plaats van hem in een verlaten doel te schuiven en weg was de kans. Franeker bleef dus in de wedstrijd en maakte even later de 2-2, toen Guertin meters buitenspel stond, maar tot verassing van iedereen niet af werd gevlagd en met een mooi boogje keeper Toering verschalkte.
SDS had het moeilijk moest wat omzettingen doen, zodat het in ieder geval de 2-2 vast kon houden, want dat zou toch genoeg moeten zijn. Berlikum stond elders met 4-1 voor en moest nu nog twee keer scoren om de poule op doelsaldo te winnen. De tijd tikte door en het leek in 2-2 te gaan eindigen, maar Berlikum maakte wel de 5-1 zo kregen we door. Scheidsrechter Van Tuinen vond nog ergens zes minuten blessuretijd en Franeker deed er alles aan om toch te winnen, maar kreeg het deksel op de neus toen invaller Wiebe Heeres SDS in de 95e minuut de winst bracht door de 3-2 binnen te werken.
De winst en de poulewinst waren dus binnen, maar achteraf bleek dat Berlikum in de 99e minuut toch de 6-1 had gemaakt en ze op het veld de poulewinst vierden. In de kleedkamer bleek dat ze wat te vroeg hadden gejuicht, maar het was een waardig slot van deze mooie bekerpoule. Tot slot mag geconcludeerd worden dat Franeker een prima selectie heeft na het samengaan van de zaterdag en de zondag afdeling. Wij wensen Franeker veel succes in de jacht op het kampioenschap in de 4e klasse.
Douwe
Wat de skriuwer fan sc Franeker der fan fûn kinne jim hjir lêze.

SDS JO17-2

Wij binne bliid mei alvetalfoto’s. St SDS/Nijland JO17-2 hat him sneon al meitsje litten. Dit liket der op.

SDS-League

Wy binne drok dwaande om alle teams yn de kompjoeter te stopjen en hope tongersdei mei de nijste stân te kommen.

SDS-League (2)

Sommige dielnimmers fan de SDS-League dogge der alles oan om de SDS-League te winnen. Sa probearet Jacob-Klaas Haitsma it mei 5 ferdedigers……. Dirk Stegenga stelt gewoan as ’12-man’ Willem Wijnia op…….. Spitich genôch foar beide knapen levert dit yn beide gefallen gjin ekstra punten op.

Harsens derby (2154)

As je it sa wolle dan slagget it net…………