Weppers freed 9-4

Seleksjes 10-4
9 april 2010

Pupillen fan de wike

Tiisdei spile SDS 1 thús. En dan binne der altiten pupillen fan de wike. Dêr makket Henk Bootsma meast foto’s fan. En dy pleatse wij meastal wol. No ek, allinne wat letter. Rients en Albert woene mei Feite op de foto.

B1 wint
Na de zeperd van afgelopen dinsdag in Koudum, moest SDS B1 donderdagavond weer aantreden. Nu thuis tegen RES B1, min of meer een streekderby. Op zich zijn de teams aan elkaar gewaagd, het was een wedstrijd die bij de spelers op school al leefde…..
Onder leiding van dhr. J. de Boer nam SDS om 18.30 uur de aftrap. Het zou een wedstrijd die soms fraai was van beide kanten, vaak meer spannend. Zowel SDS als RES waren vast van plan voor de drie punten te gaan, beide partijen wisten ook een aantal kansen te creëeren. Het was Jesse die op aangeven van Marcus in de 25e minuut de stand van 1-0 liet aantekenen, fraai ingeschoten. De laatste 10-15 minuten van de eerste helft waren in het voordeel van RES, in de 38e minuut wisten ze daar ook gebruik van te maken: een RES aanval over links werd onvoldoende afgestopt en de spits kon ‘doorlopen’ tot in het SDS doelgebied en bracht de stand in evenwicht, 1-1, tevens ruststand.
Na een gemoedelijk gesprek en wat wissels vol goede moed de tweede helft in. Beide teams geloofden erin, waarbij RES vaak net even wat verzorgder voetbalde en SDS gevaarlijk was door hun uitbraken. Goed doorzetten en balveroveren op rechts door Christian, die vervolgens Jesse op maat bediende, leide in de 67e minuut tot een 2-1 voorsprong van SDS. RES ‘scoorde’ ook nog eens, maar werd al dan niet terecht afgefloten voor buitenspel, SDS kreeg in de eindfase een verdiende strafschop niet toegekend en de 2-1 was tevens de einduitslag. Zoals gezegd vaak meer spannend dan fraai, maar SDS kon weer eens drie punten bijschrijven en daar waren we wel weer aan toe. Nog één puntje: Rick verving de geblesseerde keeper Gerrit op een uitstekende wijze en zijn geheim weten we nu ook: in de eerste helft veel water drinken en dan hopen dat de rust snel komt om de sanitraire voorzieningen met spoed op te zoeken…….
Ab

Seleksjes
Letter hjoed de seleksjes en it programma foar kommende sneon.

B1 wint
B hat it dizze 8 dagen tige drok. 4 kear fuotbalbaljen yn 8 dagen. Justerjûn wie de tredde wedstriid en dy wûnen se mei 2-1 fan RES.

Jûn
SDS 6 moat jûn fuotbalje. Om 19.00 oere yn Seisbierrum tsjin AVC 4.

Sneontejûn fuotbaljûn
It sil moarntejûn wol fuotbal, fuotbal en nochris fuotbal wurde yn de Jimbar. Om 18.45 begjint FC Twente – SC Heerenveen, om 20.45 Fiorentina – Inter en om 22.00 Real Madrid – Barcelona!! Wat hat in minsk noch mear te winskjen?

Panyk
Fan bûten lichte mar fan binnen grutte panyk bij Harm Auke. Nei it trainen koe hij syn tillefoan net fine. En dan is hij mear kwyt as syn kommunikaasjemiddel. Unwennich siet hij dan ek mar wat te tysken mei syn hannen. Hij ropt ús help yn om op syk te gean nei syn apparaat. Dus witte jim iets oer dizze fermissing, meld it bij him of bij ús.

Gjin tafal

At jim op dit plaatsje klikke, kinne jim sjen dat it gjin tafal is dat Minne Bonnema de wykpriis hie yn de league. Want hij hie ferline wike bij TweeNul regio Sudwesthoeke ek de heechste skoare.

Foeilelijke sjurts (20)
Hjir it thússjurt fan Southport(nee, net SouthPark) út it seizoen ’92-’93. Wy wolle dan ek net witte hoe ’t it útsjurt der dan wol net útsjocht.

Hawwe jim ek in ferskriklik sjurt sjoen mail it dan nei info@vv-sds.nl mei efentueel in foto of in link nei it betreffende sjurt.

Harsens derby (188)
Dy giet deryn, dat kin net misse…………..

Letter mear!