Weppers freed 21-5

Utslaggen 22-5
21 mei 2010

Slotmiddei
Hjoed is de slotmiddei fan de jeugd fan SDS:
Op vrijdag 21 mei a.s. word je verwacht om 16.30 uur op het Sportpark ‘de Skoalleseize’ in Easterein. Nadat je bent aangemeld, gaan we direct beginnen. Ongeveer 19.30 uur is het afgelopen.
Iedereen neemt deel aan een spellencircuit, 4×4 partijtje en penalty schieten op de keeper van het 1e en 2e! Tussendoor krijg je patat met drinken. En natuurlijk is er ook dit jaar weer de wisselbeker te winnen bij het penalty schieten. Wij als jeugdcommissie van SDS nodigen jou van harte uit en wij hopen ook deze keer weer op een grote opkomst.

Trainingsjas kwyt
Wie heeft woensdagavond 19 mei mijn trainingsjasje meegenomen?
Ik was met E1 aan het trainen op de oefenvelden achter de sporthal.
Ik heb het trainingsjasje op de grond gelegd naast de kleine goals.
Aan het einde van training was het trainingsjasje weg.
Het gaat om een SDS-trainingsjasje, kleuren rood/zwart.
Op de achterkant staan de letters SDS in het wit met in de letter D een zwarte vlek.
Groet Yward  Zijlstra

Sneek Wit-Zwart D3 – SDS D2  1 – 4
De vierde overwinning op rij. De chemie tussen spelers onderling en tussen spelers en coach is nog groter dan bij Bayern. Met liefst vier doelpunten, waaronder twee van de gebroeders van der Pol en twee van Bote,  werd de kampioen Sneek wz aan de zegekar gebonden. Weliswaar met leasespelers uit D1, maar dat had de tegenstander ook. Kortom een prachtige zomeravond, een blij team en de coach ‘ut de skroeven!’
Tjerk

B1 laket in soad mar ferliest
Met een goed gevoel na de wedstrijd tegen Heeg reisde SDS B1 gisteravond af naar Makkum. Een goede warming-up, prima sfeer en mentaliteit, niks leek een mooie pot voetbal in de weg te staan. SDS begon wat onrustiger aan de bal dan Makkum, zij tikten en passten ook wat vlotter. Al na 5 minuten kopte Makkum een voorzet van links in, de spits kreeg alle kans om de hoek uit te zoeken…..
Hierna kwam SDS wat beter in de wedstrijd en kreeg wat kleine kansjes. Makkum bleef echter het betere van het spel houden en na goed 20 minuten was een droge knal van buiten de 16 goed voor de 2-0. Zo’n 10 minuten voor rust liet SDS de Havendorpers iets te veel spelen, een voorzet van ditmaal rechts bracht hun spits in stelling, die handig wegdraaide en de 3-0 aantekende.
In de rust een spoedcursus positiespel door de trainer, een warm bakkie thee, maar ook al de pijntjes waardoor het aanvalsplan onder druk kwam. In de tweede helft is één afspraak goed nagekomen: Makkum zou niet meer scoren, de eindstand werd overigens wel 5-1……
Na een kwartier een misverstand (een Cambuurtje) tussen Remon op keep en Rick, de laatste een e.d – tje. Na een halfuur was het Bart die vergat dat hij geen spits was en een fraaie goal scoorde, ook weer een e.d – tje. Tegen het eind van de wedstrijd redde Marcus de eer, nadat Sjoerd hem vanuit een vrije trap op maat bediende, 5-1 en tevens eindstand. Maar we hebben wel gelachen in de tweede helft……..of niet dan…..
Volgende week donderdag speelt B1 haar laatste wedstrijd uit tegen RES Bolsward, aanvang 18.30 uur (vertrek 17.30)
Ab

Seleksje SDS 5
12.00 oere der wêze
12.30 balje tsjin Leeuwarder Zwaluwen 11

Pieter, Robert, Erwin, Ids, Auke, Sipke, Christiaan, Marco, Aant, Klaas, Jacob, Klaas en Jappie.

Seleksje SDS 6
13.45 der wêze
14.30 fuotbalje tsjin Zeerobben 5

Harm Jan, Ronny, Rudy, Frans Pieter, Jelte, Ids, Gert Jan, Thomas, Jan, Bauke Jan, Bram en Peter.

Programma sneon
10:00 SDS D3G – Heeg D3
10:00 SDS E2 – Oeverzwaluwen E2
12:30 SDS 5 – Leeuwarder Zwaluwen 11
14:30 SDS 6 – Zeerobben 5
16:30 SDS 4 – TOP’63 3
11:00 Joure SC E8 – SDS E3
10:30 SneekWit-Zwart F5 – SDS F2
9:45 Scharnegoutum’70 D3M – SDS D4M

NK wat?
Sommige minsken tinke mar oan ien ding. Juster waard der sprutsen oer it NK keatsen fan kommend wykein. Arjen Posthumus hie gjin idee wêr ’t soks plakfynt. Hy tocht op ‘e Wallen: “Of hawwe jim it net oer it NK ketsen???”

Wêr?
Somtiden hawwe je sa ’n holleskraber wêr ’t net ien it direkte antwurd op hat, mar eltsenien it foar op de tonge leit. Juster sa ’n ferhaal. Wêr rekke Durk de Jong inkelde jierren lyn mei it 2e blesseard doe ’t hy nei in heale minút yn it eigen strafskopgebiet safier yn de grûn skopte dat de pollen oer de kantine fleagen?
It 2e spile Reserve 1e-klasse en Durk soe nei dizze wedstryd mei SDS 1 mei dat yn de buert spile en ek yn de 1e-klasse spile. Robert Sybesma hie nei dizze wedstryd noch in lyts ûngemakje mei de auto. SDS 2 spile op it plak wêr ’t sy it jier dêrfoar noch de finale fan de beker hellen. Sy spilen no allinnich net op dat moaie haadfjild, mar op de knollentún dêrnêst. Sis it mar!
Mail it nei info@vv-sds.nl!

Harsens derby (216)
As fotograaf moat je hast witte dat je better net te ticht by Diego Maradona yn de buert komme moatte. Of je krije in skot hagel yn ‘e kûnt of……….

Miskien letter hjoed wol mear!