Voetbalschool Noord nijsbrief

19 februari 2013
Weppers woansdei 20-2
20 februari 2013

Via deze nieuwsbrief willen wij jullie graag informeren over de start van de voorjaarscursus 2013 van Voetbalschool Noord in Sneek. Wij vertellen kort wie wij zijn en wat wij gaan doen.

Wij willen in de aanhef al duidelijk aangeven dat wij breedtesport gericht zijn en dat we clubondersteunend willen werken. Iedereen van elk niveau is welkom. In de regio Sneek is dit nu de 9e cursus. De vorige cursussen waren zeer succesvol. De laatste cursus in Sneek werd maar liefst door 80 jongens en meisjes bezocht. Als er vragen, suggesties of opmerkingen zijn dan horen wij het graag. Deze brief verzenden wij naar alle voetbalclubs in de gemeente Súdwest-Fryslán, met het verzoek deze te plaatsen op de website van de club!

Voetbalschool Noord was in 2007 de eerste particuliere voetbalschool in Friesland. Initiatiefnemer Henk de Jong (trainer sc Cambuur) en zijn broer René hadden een plan uitgewerkt waarbij niet talent de doorslag moest geven, maar plezier in het voetbal. Techniektraining voor jongens en meisjes onder leiding van gediplomeerde en ervaren trainers. De doelstelling is helder. Kinderen van Voetbalschool Noord onderscheiden zich in techniek van medespelers en tegenstanders van hetzelfde niveau.

Kinderen die voetballen, willen uitdaging en iets leren. Het maakt niet uit of je hoog speelt of wat lager. In elke sport geeft de techniek de doorslag en juist daarop zijn de cursussen van Voetbalschool Noord gericht. De kinderen ervaren de trainingen als een geweldige uitdaging, je ziet ze dan ook snel vooruitgaan. De trainers van Voetbalschool Noord werken via een vaste cursuslijn, waarbij plezier en uitdagig voor de kinderen voorop staat. De eerste cursus was gelijk een succes. Kinderen enthousiast, tevreden ouders en verzorgers maar ook de voetbalclubs van de deelnemers reageerden erg positief. Er wordt namelijk erg intensief met de kinderen gewerkt met 1 techniektrainer op een groep van 6 jongens of meisjes.

Henk de Jong, die in 2009 de Rinus Michels Award als beste amateur voetbaltrainer van Nederland won, denkt dat met hoofdtrainer Arjen Hoekstra Voetbalschool Noord Sneek ook deze cursus een succes gaat worden. Arjen is een zeer positieve trainer die kinderen graag iets wil leren. Arjen is in het bezit van het TC 2 diploma en heeft al 4 jaar in Sneek de cursus fantastisch gedraaid. Hij heeft hierbij prima ondersteuning van Ronald Dijkstra.

Henk de Jong is trots op de trainers van de voetbalschool “het zijn toppers” en allemaal in het bezit van een KNVB diploma.

Voetbalschool Noord Sneek gebruikt de accommodatie van Sportpark Schuttersveld in Sneek. Prima kunstgras velden, kleedboxen en een kantine. Bij de meeste verenigingen in Friesland is Voetbalschool Noord al echt ingeburgerd. Aan de laatste cursus in het najaar van 2012 deden totaal 550 kinderen mee. De perfecte mix voor een mooie Voorjaarscursus in Sneek, wij hopen ook kinderen van jullie club te mogen ontvangen.

Voetbalschool Noord start zondagochtend 3 maart en vrijdagmiddag 8 maart weer met de techniektrainingen in Sneek.

Meer informatie is te vinden op onze site:
www.voetbalschoolnoord.nl

Voor informatie mag u ook altijd bellen met Arjen Hoekstra van Voetbalschool Noord Sneek tel: 06-29353844.

Vriendelijke sportgroet,

Henk en René de Jong