Utslaggen 19-10

18 oktober 2013
Weppers snein 20-10
19 oktober 2013

Mochten jim fuotballe hawwe, mail dan de útslach, in koart ferslach, foto’s, doelpuntenmakkers, bysûnderheden, eigenaardichheden, apartichheden, nuverheden en wat ik mar nei dizze adressen en skilje de útslach efkes troch nei de kantine:
0515-331700. Twitterje @ff_sds mei fansels ek.

Tiid Wedstryd Skiedsrjochter
9:00 SDS C1 – Nieuweschoot C1 8-3
13:15 SDS B1 – Zeerobben B2 g.n.t.
11:15 SDS F1 – Frisia F6 18-2
12:00 SDS D4 – AVC D2 5-5
12:15 SDS 3 – Tzum 1 5-0

10:30 Heeg A1 – SDS A1  1-4
11:15 Leeuw. Zwaluwen MC1 – SDS MC1  5-1
12:15 Leovardia A2 – SDS A2  4-1
14:30 Waterpoort Boys 3 – SDS 4  9-0
14:30 Workum 4 – SDS 5  5-1

“Efkes” balje
Slijtageslag, te laat thuis wedstrijd, meer ballen in de sloot dan in de goalwedstrijd, cricket duurt zelfs korter wedstrijd oftewel langste efkes balje ooit. Dat zwart- blauw won was eigenlijk het minst interresant. Oranje was beter maar blij dat het afgelopen was…
Tjerk

Heeg A1 – SDS A1    1-4

De A’s moesten gisteren “bekeren” in en tegen Heeg.
Na een wat moeizame competitiestart eindelijk een wedstrijd die ergens om ging, en dat was in het begin te merken.
We starten niet slecht, maar Heeg was de eerste 20 min de betere ploeg.
Lange ballen, het middenveld steeds overslaan, we hadden er niet echt een antwoord op.
Echt gevaarlijk werd Heeg niet, en als ze er een keer doorheen waren dan was daar altijd Bouke nog, die een puike partij stond te keepen.
Toch kwamen we tegen de verhouding in op 0-1 en die was belangrijk, zowel voor de maker als voor de ploeg, eindelijk scoorde onze spits Lourens zijn goal, en dat heb je als spits nodig, altijd hard werken en niet scoren gaat aan je knagen.
Door de voorsprong ging alles beter lopen, al bleef Heeg gevaarlijk met de lange ballen.
Toch maakte Wiebe de 0-2 en Allert de 0-3, en leek er niets aan de hand.
Maar Heeg kwam met een prachtige goal vlak voor rust op 1-3.
In de 2e helft werd er iets minder gevoetbald maar des te harder gewerkt, en nog 1 x gescoord.
Martijn ging op het middenveld het duel aan, veroverde de bal en gaf een knappe pass op Pieter S, die knap afronde.
Bouke ranselde op een onvoorstelbare manier een bal uit de kruising en bleef het bij 1-4.
Lourens viel uit na een ongelukkige aktie van 2 spelers, met de zoveelste enkelblessure, hopelijk valt dit mee, want
we hebben al een paar “enkelgevalletjes” en een “kruisbandje” en nu dus de spits op het blessurelijstje.
Eindstand 1-4, een verdiende overwinning met soms goed voetbal maar vooral met veel inzet, klasse mannen.
Evenals F1 een ronde verder.
Boudewijn.

Leovardia A2 – SDS A2     4-1
Doelpunt fan goalgetter mr. Ruun Ogoni (wa kint him net!)

SDS C1 – NIEUWESCHOOT C1
We begonnen niet scherp aan de wedstrijd, we kwamen 0-1 achter, maar toen de jarige Wesley de 1-1 scoorde begonnen we beter te spelen en met rust stond het 5-2, na de mars van Wesley begonnen we weer niet zo sterk, maar door een mooie voorzet van rechts tikte Kees de 6-2 erin. Nieuweschoot scoorde ook nog een keer, de eindstand werd 8-3, de goals kwamen van Wesley 3x waarvan ook een penalty, Jesse 2x, Wytse 1x, Kees 1x, en Bjorn 1x, Jos raakte nog geblesseerd, hoop dat hij er volgende week weer bij is.
Jan Sijtsma

Meinte-Sixma-toernoai
Hoi voetballers jullie kunnen je nog tot en met zondag 20 oktober aanmelden via deze site voor het Meinte Sixma toernooi.
Hans