Ut- en ferslaggen15-12

14 december 2012
Weppers snein 16-12
16 december 2012

Yn Easterein wie alles ôflast.

De wedstriden dy ’t al trochgean fan SDS Vr. 1, F1, E4, D1 en C1 wurde op kuenstgers spile.

Tijd Wedstryd Útslach
09:00 SDS E3 – Makkum E2  ôflast
09:00 SDS E5 – NOK E2G  ôflast
11.30 Frisia F4 – SDS F1  (beker)  1-9
10:10 SDS F5 – Oosterlittens F2  ôflast
14:30 SDO HEEG/IJVC VR1 -SDS Vr1  4-1
12:30 SDS 3 – Joure SC 2  ôflast
12:30 SDS 4 – Scharnegoutum’70 3  ôflast
14:30 SDS 5 – CVVO 5  ôflast

09:00 Scharnegoutum’70 D2 – SDS D3  ôflast
09:00 RES E4 – SDS E4  5-2
10:30 Tzummarum C1 – SDS C2  ôflast
10:30 Makkum D1 – SDS D1  5-3
11:00 Blesse De MC1 – SDS MC1  ôflast
11:30 MKV’29 C1 – SDS C1  2-2
12:00 Minnertsga 2 – SDS 2  ôflast
14:30 CVVO VR1 – SDS VR2  ôflast

Derop út
SDS 5 hat jûn wer syn útsje. Sy sille te kegeljen yn de Stolp yn Snits. It is ús net bekend as it hjir by bliuwt. Wij kinne der wol fan útgean dat der in byldzjend ferslach makke wurdt mei de útslaggen fan it bowlen, skassen en it bierdrinken.

F1
Der is noch ien ploech fan SDS yn de beker. Dat is F1. Hjoed moasten se thús spylje mar fanwege it fjild waard it in útwedstriid. It makke de mantsjes neat út. Sij woenen mar leafst mei 1-9.

MKV  C1 – SDS C1      2-2
Goed fuotbal twittert Almar Kramer ús. Hij kin it witte want hij die mei.  Hij skoarde sels ek twa kear.
Hjir it útgebreide ferslach fan Remco Bervoets:
Vandaag de laatste wedstrijd voor de winterstop. Ruim 2 weken niet getraind door de slechte trainingsvelden in Easterein. We hadden geen idee hoe we er voor stonden. Ongeveer 1/3 de van de tijd niet kunnen trainen vanaf augustus tot heden. Dit  maakt dat we de achtstand op onze concurrenten moeilijk kunnen inhalen. Dit moet een ieder toch aan het denken zetten! Jammer voor de ontwikkeling van de talenten die er wel degelijk rondlopen bij SDS.
Het eerste kwartier was ronduit slecht. MKV, 2 plaatsen hoger op de ranglijst dat SDS, was de bovenliggende partij, voetbalde makkelijker en had individueel enkele prima spelers. Dit resulteerde in 3 tot 4 open kansen. Gertjan en de paal hielden ons op de been. 2 wissels kantelden de wedstrijd. Frank en Almar kwamen het team versterken.  Ineens werd van achteruit wel weer de spits gezocht, was Habtamu goed in de kaats, kon Frank het spel weer verdelen en waren Iward en Almar op snelheid levensgevaarlijk. Toch kwam MKV op 1-0 uit een corner. Een MK-er stond helemaal vrij en kon makkelijk scoren. Almar schoot nog een keer op de lat maar de rust ging in met een 1-0 achterstand.
In de rust aangegeven dat we geduldiger moesten gaan voetballen vanuit ons eigen goede positiespel en dat we als team zeker punten konden halen uit Leeuwarden.  De 2de helft was vele malen beter, de wedstrijd was in evenwicht en toch wist MKV te scoren via een afstandsschot. Toch hadden we geen moment het idee dat hier niets te halen viel. Achterin stond het prima met Enne en Gerwin als centraal duo  Enkele kansen en mogelijkheden werden niet benut totdat Almar een kwartier voor tijd een vloeiend lopende aanval over rechts koelbloedig kon afmaken. 2-1, zou het dan toch nog….
Met nog 8 minuten te gaan zijn we 1:1 gaan spelen, met 4 spitsen en volop druk vooruit.  MKV wist niet meer waar ze het moesten zoeken. 3 minuten voor tijd maakte Almar de verdiende 2-2 uit een mooie lob.  Zat er nog meer in? We bleven drukken, kregen kansen maar uiteindelijk bleef het 2-2.
Een fantastische teamprestatie, keihard gevochten. Complimenten voor het team!
Remco

Makkum D1 – SDS D1      5-3
De útslach wurdt ús twittere troch Rients de Boer. Syn wykein is in bytsje bedoarn mar kin noch as suksesfol betitele wurde at Ajax moarn mar wint.

Heeg-YVC Vr1  – SDS Vr 1     4-1
In soad kânsen neffens ús twitterynformaasje. Ien doelpunt fan Sieta. Net elkenien is lokkich op keunstgers koenen wij ek noch lêze. Wie in thúswedstriid dy’t útspile wurdt.