Ut- en ferslaggen sneon 15-9

13 september 2012
Weppers moandei 17-9
17 september 2012

De Eetsjes en de F-kes binne noch net los, mar it is sneon al wer in drokke dei op de Skoalleseize. Fan 8.45  (begjint D2) oant 18.15 (einigt VR2) sil der balle wurde yn Easterein.

útslach
8:45 SDS D2 – Joure SC D3  1-4
9:00 SDS D1 – Joure SC D1  4-11
10:00 SDS A1 – Terschelling A1  2-5
10:15 SDS C2 – ST Harlingen/Robur C1  1-8
12:00 SDS C1 – Franeker SC C2  1-0
12:00 SDS B1 – Blauw Wit ’34 B2  3-3
14:30 SDS 4 – CVVO 6  ôflast
14:30 SDS 1 – ONT 1  2-3
16:30 SDS VR2 – NOK VR1
9:45 Mulier F1 – SDS F1  0-7
13:30 NOK 2 – SDS 3  2-1
14:30 Rood Geel 2 – SDS 2  3-2
14:30 Tzum VR1 – SDS VR1  2-1

Efkes Balje
Ondanks de lage opkomst (6 man) werd er weer fel om de bal gestreden.
De hesjes waren wat oneerlijk verdeeld maar hebben dit onderling goed op gelost waarna het meer een wedstrijd werd. De gemiddelde leeftijd was laag dus de wat
oudere spelers hadden het conditioneel wat moeilijker maar bleven goed doorgaan.
AH (zonder baard) maakte het winnende doelpunt. Volgende week hopelijk met wat
meer spelers. Tot dan.
OBZ.

SDS 1 – ONT 1    2-3
It wie hjoed net bêst oan SDS side. ONT makke al gau de 0-1 en SDS koe der amper wat tsjinoer stelle.
Troch in iets mindere aksje fan de doelman fan ONT waard it 1-1 troch Erik Haitsma, dy’t in frije traap ynskeat. Gelyk dêrnei waard noch altiten wie it rêst.
Nei it skoft iets mear mooglikheden foar SDS mar goed wie it net.
Feiko krige in traap neidat hij in foarset jûn hie en de skiedsrjochter dy’t aardich wat kaarten joech, beleanne dat mei in strafskop. Harm Stremler kaam graach nei foaren om dizze kâns te benutten: 2-2
In gelykspul wie it maksimale foar SDS mar dat slagge net. It waard al hiel gau wer 2-3.  Unmachtich fuotballe SDS nei de ein en bleau efter mei 0 punten. (ah)

NOK 2- SDS 3    2-1
It doelpunt wie fan Pieter Kamstra

Tzum Vr 1 – SDS Vr 1
Helaas ferlern. In skitterjend doelpunt fan Jeska Terpstra hawwe wij begrepen.

SDS B1 – Blauw Wit 34 B1
De B’s speelden zaterdag tegen Blauw Wit.
Met enkele blessure’s konden we weer niet in de gewenste opstelling spelen en op het laatste moment haakte ook onze keeper nog af met een blessure, dus
moest Bouke noodgedwongen weer keepen.
Dat deed hij overigens zeer verdienstelijk, hij stopte zelfs een (onterechte??) penalty, waarvoor hulde.
Door de vele omzettingen was Blauw Wit iets sterker, maar echt grote kansen leverde dat niet op,
en kwamen ze er wel doorheen, dan was daar altijd nog Bouke.
We kwamen zelfs 1-0 voor, door een briljant genomen vrije trap van Pieter, en Lourens hoefde alleen maar binnen te schuiven.
In de tweede helft een fel SDS wat resulteerde in een 3-1 voorsprong, met nog 10 min te spelen, de buit is binnen dacht het publiek.
Helaas, Blauw wit gaf nog ff gas, en wij kwamen wat conditie te kort, wat resulteerde in 2 doelpunten voor Blauw wit, 3-3.
Met kunst en vliegwerk hebben we dit vastgehouden, achteraf een terechte uitslag, maar er had meer in gezeten voor ons.
Iets rustiger en strakker inpassen is dan wel van belang, hier moeten we maar op trainen.
De verdediging was eerst wat zenuwachtig en onwennig, met Jort voor het eerst op de back, maar verdient toch een compliment.
Al met al voor het publiek een leuke pot, de leiders hadden liever de 3 punten gehad, maar ja,
dat is helaas niet gelukt.
Volgende week nieuwe kansen tegen Frisia.
boudewijn/jan bouke.

SDS C1 – SC Franeker C2
Zaterdag speelde de C1 zijn tweede wedstrijd.
Deze keer kwam Franeker C2 op bezoek.
De eerste helft begonnen we sterk aan de wedstrijd maar we stichtten geen gevaar. We moesten misschien wat meer op doel schieten en dat was er niet echt uitgekomen. We hadden in de eerste helft nauwelijks een echte kans gecreëerd. In de 2e helft begonnen we gevaarlijker te worden en vonden we ook de zwakke plekken. We creëerde meer kansen maar nog steeds geen goals. 1x was Yward heel dicht bij een doelpunt maar schoot tegen de lat. Maar toen kwam gelukkig het doelpunt. Na een uitstekende voorzet van Mathijs schoot Frank uit een moeilijke hoek prachtig in het doel, waarna de overwinning binnen was. De Man of the Match was natuurlijk Frank.

Groetjes   Watze Jacob Van der Wal

SDS D2- Joure D3
Na een tactische les voorafgaand aan de wedstrijd zag je de kopjes denkwerk verrichten: wat bedoelde de leider nou ook al weer precies? Dit denken gebeurde ook nog tijdens de eerste ballen na de aftrap. Het was Joure die daar frank en vrij van profiteerde en al snel op 0 – 2 stond. Vlak voor rust werd het zelfs 0 – 3 na een bal dwars door het midden die door niemand geraakt werd, behalve door de spits van Joure, die precies op de goede plek stond. Na wat omzettingen in de tweede helft ging het vliegend. Joure werd steeds meer teruggedrongen en het werd al snel 1 – 3 door een mooie vrije trap van Steven P.. Hierna werd er gestreden maar door een naar buitenspel riekend doelpunt liepen we toch teveel achter de feiten aan, 1 – 4. Het gewenningsproces is nog in volle gang!

Tjerk