Út- en ferslagen sneon 1-3

27 februari 2014
Weppers snein 2-3
1 maart 2014

Mochten jim fuotballe hawwe, mail dan de útslach, in koart ferslach, foto’s, doelpuntenmakkers, bysûnderheden, eigenaardichheden, apartichheden, nuverheden en wat ik mar nei dizze adressen en skilje de útslach efkes troch nei de kantine:
0515-331700.
Twitterje @ff_sds mei fansels ek.

14:30 SDS 5 – CVVO 5 2-1
14:15 SDS 4 – Waterpoort Boys 3 1-6
14:30 SDS A2 – Oosterlittens A1 ôflast
14:00 Irnsum A1 – SDS A1 1-5
14:30 Balk 3 – SDS 3 3-5

Balk 3 – SDS 3
SDS krige yn de earste helte miskien wol de beste kânsen, mar it wie Balk dat rêsten gie mei in 1-0 foarsprong. Yn de twadde helte waard alles oars. De kansen fan SDS gienen der no wol yn. SDS wûn dan ek terjochte mei 5-3 troch goals fan Hendrik de J.(2x), Pieter(2x) en Dirk.

SDS 5 – CVVO 5   2-1
Wij hawwe troch krigen dat de doelpunten makke binne trroch de bruorren Sijbesma: Robert en Peter.
Ek ha wij trochkrigen dat der in strafskop mist is troch Peter.

Irnsum A1 – SDS A1
Eindelijk mocht A1 weer een x voetballen, de laatste competitie wedstrijd was op 7 dec vorig jaar!!
Ongeslagen vertrokken we naar Irnsum A1, de nr. 3 in de competitie.
Helaas kon Pieter S niet mee, hij was ziek, maar Remon was bereid om mee te gaan, de A2 was jammer genoeg afgelast, maar voor ons kwam dat nu mooi uit, want Bouke was geschorst, en Stephan dus bij ons op goal.
Pieter z’n vader moest rijden, en ondanks een zieke Pieter die op bed lag, ging hij “als trouwe supporter” mee, grote klasse!!!
Om 14.00 uur was de aftrap en er was zelfs publiek uit Easterein, altijd leuk, en zeer gewaardeerd.
We begonnen redelijk aan de wedstrijd, maar niet al te geconcentreerd, toch kwamen we na een knappe actie van Ruurd die een goede pass op Lourens gaf,  die  beheerst ingetikte. 0-1.
Daarna een slap SDS, dat dacht de wedstrijd al “binnen” te hebben en een onmachtig Irnsum, waardoor er een “niet aantrekkelijk”
schouwspel op de mat werd gelegd.
In de 30 min liep Irnsum redelijk makkelijk door onze achterhoede, Ruurd zijn “specialiteit” de sliding, die volgens iedereen behalve de scheidsrechter perfect was, leverde Irnsum een penalty op.
In 2 x, omdat Irnsum te vroeg inliep, werd het 1-1.
Tot de rust gebeurde er, gelukkig, niets meer, maar als Irnsum had aangezet, hadden ze zo met een voorsprong de rust in kunnen gaan, want bij ons “liep het voor geen meter”.
In de rust een donderspeech van de trainer, als je kampioen wilt worden, en waar voetballen we anders voor, moet en kan het niet op deze manier.
Het kan heus een x niet lopen, maar er moet altijd inzet en spelvreugde zijn.
Iedereen was het er mee eens, en gelukkig pakten  ze het goed op, want we waren nog geen minuut aan de 2e helft begonnen of Allert schoot de 1-2 binnen.
Er werd nog niet beter gevoetbald, maar wel voor- en met elkaar gewerkt en dat resulteerde in de 20 min in de 1-3, weer door Allert.
In de 30 min. een schandalige overtreding op Lourens die alleen op de keeper af ging, terecht rood, en een penalty.
Degene met vertrouwen neemt de penalty, geen “vaste” penaltynemer, dat is de regel, en Allert eiste hem op. 1-4.
In de 44e min maakte Teun bij zijn “rentree” na een slepende enkelblessure nog de 1-5.
Mannen, in de rust had ik gezegd ; slechte wedstrijden moet je over de streep trekken als je kampioen wil worden en we moeten vandaag minstens met 1-5 winnen.
Grote klasse, dat hebben jullie goed op gepakt en uitgevoerd,  deze wedstrijd “vergeten” we heel snel, 3 punten zijn binnen, we liggen op koers, 18 uit 6, en volgende week nieuwe kansen.
Ik ben niet van “man of the match” maar Allert met zijn loepzuivere hattrick verdient een pluim.
Boudewijn.