Sneon 16-10-2021

Seleksjes sneon 16-10
15 oktober 2021
Stypje SDS mei Rabo ClubSupport!
17 oktober 2021

Wij moatte it hjoed dwaan mei in lyts programma. Mar ien thúswedstriid en trije útwedstriden.

Ek no jildt wer:

Hawwe jim in ferslach, in (alvetal)foto of oars wat aardichs mail it nei aant@vv-sds.nl of willem@vv-sds.nl!
Appe nei Aant mei ek 0655117582.
Doelpuntenmakkers by de senioaren moatte sawisa efkes trochjûn wurde oan Aant.

10:15 ST SDS/Nijland JO15-2JM – Blauw Wit ’34 JO15-4 0-3
12:30 Workum 4 – SDS 4 4-3
12:30 Akkrum JO17-1 – ST SDS/Nijland JO17-1 4-8
14:00 NOK 2 – SDS 3 g.n.t.
14:30 SVM 1 – SDS 1 3-0

SDS 1 onderuit in Marknesse

SDS verloor zaterdag met 3-0 van SVM en op die nederlaag was weinig af te dingen. De thuisclub was de betere ploeg met de beste kansen en kwam na een kwartier op voorsprong. SDS kreeg weinig kansen om wat aan de achterstand te doen, maar had het achterin wel goed staan. Toen het na een uur nog eens twee goals uit corners moest incasseren, was de wedstrijd wel gespeeld en de eerste nederlaag een feit.

SDS begon zonder Peter Hoogerwerf en Erik Haitsma aan de wedstrijd tegen het sterke SVM. De thuisclub voetbalde makkelijk, maar kreeg niet veel grote kansen om de score te openen. Na een dik kwartier kreeg het de eerste grote kans en die ging er ook meteen in. Berndsen tikte een voorzet van Verwer bij de eerste paal binnen en zo keek SDS voor het eerst tegen een achterstand aan. Zowel SVM als SDS werden hierna een paar keer gevaarlijk en beide teams ontliepen elkaar niet veel. De grootste kans was voor Hendrik de Jong, die een voorzet van Wierd Hofstra in de handen van de keeper kopte.

Na de thee eenzelfde beeld en kansen waren schaars. Toch was het Stan Korbach die dicht bij de gelijkmaker was na een goede actie aan de linkerkant. Hij koos voor een voorzet op Hendrik die in de dekking stond en zo liep dit op niks uit. Na ruim een uur besliste SVM de wedstrijd door twee keer uit een corner te scoren. Het was beide keren geen corner, maar tot woede van heel SDS kreeg SVM ze dus wel. Het waren ook beide keren dramatisch genomen corners, die Jaap normaal gesproken met speels gemak zou vangen. Door de laagstaande en scherpe zon taste hij echter volledig in duister en zo SVM kon twee keer heel goedkoop scoren (3-0).

De wedstrijd was nu wel gespeeld en beide teams werden nog een paar keer gevaarlijk zonder te scoren. Zo liep SDS dus tegen de eerste nederlaag van het seizoen aan tegen een beter SVM, dat de overwinning verdiende.

Douwe Posthuma

Workum 4 – SDS 4     4-3

Sels trije doelpunten skoare en dochs noch ferlieze. Dat is it ferhaal fan SDS 4, sa’t wij it mar efkes ynfulle.
Mar miskien wiene se wol folle better as Workum, miskien stiene se wol mei 0-3 foar en ferlearen se dochs noch, miskien stiene se mei 4-0 efter en kamen se werom nei 4-3.
Wij witte it net.
Wat wij wol witte binne de doelpuntenmakkers: Kevin de Haan (2) en Tjeerd de Vries

SDS/Nijland JO 15-2JM – Blauw Wit ’34   JO 15-4

De ienige wedstriid yn Easterein einige yn in 0-3 oerwinning fan de Ljouwerters. SDS hie seker kânsen sa as dizze frije traap fan Jelle Tiede Vellinga dy’t troch Douwe Jan Vellinga fêstelein waard.  De latte stiet in doelpunt yn de wei.