Seal: SDS A1 groepswinner, mar …….

Weppers sneon 27-12
26 december 2014
Winterwoartelweppers
28 december 2014

De A’s hebben gisteren een KNVB voorronde zaalvoetbal gespeeld in de sporthal in Makkum.
Tweede kerstdag waren de mannen met z’n allen op stap geweest in de borrelbus naar de TDF, dus op de groepsapp verschenen al foto’s van zeer “uitgeruste” koppies.
Maar toch waren ze allemaal aanwezig, we hoefden niemand wakker te bellen, want ja, we moesten wel “al” om 11 uur vertrekken.
De flessen water waren niet aan te slepen en dat kwam niet omdat het zo warm was….
Almar had zich ziek afgemeld, die had de griep, en geen kater…. Dus met 8 man vertrokken.
Om 12 uur de eerste wedstrijd en toen we Jelle Jan wakker hadden konden we beginnen.
Klaas O en Tjerk waren ook mee, en we hadden er niet echt vertrouwen in, maar dat werd snel anders want de eerste wedstrijd tegen LSC A2 werd gewonnen met 1-0 mede dankzij formidabel keepers werk van Pieter Sietsma, bijna onpasseerbaar in de zaal.
Maar ook door zo nu en dan goed voetbal, snel wisselen, geen domme acties, kortom leuk om naar te kijken, en de boys kregen er zelf ook lol in.
Na de nodige flesjes water en droge broodjes de tweede partij tegen NOK A1.Deze werd overtuigend gewonnen met 3-0.
Toen waren de praatjes plotseling ook weer terug, maar dat mag ook na zo’n partijtje…
Een uur wachten en toen stond Oeverzwaluwen te wachten, die partij werd spannend, 1-0 achter, nog 1,5 min te spelen, in de laatste minuut maakten we zeer mooi de 1-1 maar toch in de laatste secondes werd Pieter nog een x gepasseerd, 2-1 verloren.
De laatste poulewedstrijd was tegen QVC A1, als we die wonnen waren we poulewinnaar, en kwamen we in de “finalepoule” met de winnaars uit de andere 2 poules.
Het werd een spannend potje, waarin Pieter weer zeer goed keepte, en wij uiteindelijk met 0-1 wonnen.
Dus de finale poule spelen. De winnaar moet dan naar de volgende ronde en of het nou dat vooruitzicht was, of dat het aan de 2e kerstdag lag, maar in de finale poule was “het op”.
Tegen LSC A1 werd nipt verloren, met nog steeds goed voetbal maar de laatste partij tegen Balk was de conditie en de concentratie op, zodat die, terecht, dik werd verloren.
Balk werd ook zeer verdient de “overall” winnaar, overigens ook zeer terecht.
Al met al een zeer geslaagde dag, zeer gezellig en na die tijd smaakte de biertjes ook al weer, dus Pieter, Pieter, Lourens, Wiebe, Douwe, Foeke, Jurjen en Jelle Jan, thanks, ook namens Tjerk.
En speciale dank voor Klaas, onze “vaste” vlagger, die ook nu weer de hele dag mee is geweest, grote klasse!!!

Boudewijn.

P.s. Op de foto de “zeer trotse leider” met de gigantische beker.