SDS A1 ferliest fan Zeerobben

SDS E4 ûnderút tsjin Blauhûs
2 november 2003

‘Weken van de waarheid?’

Zaterdag, de eerste dag van de maand november was een regenachtige dag. En deze regen zou gedurende de hele wedstrijd van SDS A1- Zeerobben A1 boven het hoofdveld van sportpark ‘De Skoalleseize’ hangen.

Het was een belangrijke pot; met 5 punten uit 6 duels verkeren wij in de onderste regionen van de ranglijst. De tegenstander Zeerobben stond nog lager, zelfs beneden de dodelijke rode streep, samen met de eerstvolgende opponenten BCV en Hardegarijp. Belangrijke weken dus!

Zeerobben begon zoals verwacht met aanvallend combinatiespel. Wij zetten daar onze wilskracht en counters tegenover. Al snel in de wedstrijd werd duidelijk dat Zeerobben hier ook voor de volle winst ging en lieten dan ook bij iedere aanval een extra man doorschuiven waardoor wij geen grip konden krijgen op het uitstekend bespeelbare veld.

Onze gasten waren de eerste vijfentwintig minuten de bovenliggende partij en wij werden van het kastje naar de muur geslingerd. Doelpunten leverden het ook nog op; na een onbenullige overtreding (lichtjes shirtje trekken) van Mark wees de scheidsrechter naar de stip, deze buitenkans maakte de Harlinger aanvoerder koel af.

Tot aan de rust ging het spel op en neer zonder dat er grote mogelijkheden ontstonden, wel werd duidelijk dat beide partijen al vrij veel energie hadden verbruikt en zodoende ontstond er meer ruimte op te voetballen.

De tweede helft zou en moest een ander spelbeeld vertonen om niet tegen een concurrent punten te verspelen, dit moest onder andere gebeuren door Redmer, die de veelvuldig opkomende voorstopper op moest vangen, en Albert Jan te vervangen voor Douwe en Jacob Sjirk.

De tweede helft leverde veel strijd en hectische momenten op het veld op. Aan beide kanten werd het grimmiger en wij voelden dat de gelijkmaker er aan zat te komen, toch meosten we oppassen voor de ruimte die er kwam te liggen achter onze defensie.

Dirk werd twee maal van achteren onderuit geschoffeld binnen vijf minuten door eenzelfde speler wat hem duur kwam te staan. Rood was het gevolg en nu konden wij met nog een kwartier te gaan de druk misschien nog wat opvoeren.

Dirk, Albert Jan en Mark hadden goede kansen maar konden het net niet vinden. Overtredingen over het gehele veld, en zo werd ook Dirk en Sybren de gele kaart getoond. Op nog wat vrije schoppen en corners na konden wij met een man meer niets meer iets extra’s brengen en toen viel in de laatste minuut de deksel op onze neus, een schitterende lob van Zeerobbens linksvoor velde het vonnis. 0-2!

De rode streep komt nu wel heel erg dichtbij en de aankomende wedstrijden zijn net als deze tegen concurrenten….daarom moet er op het ‘trainingsveld’ nog heel wat gebeuren.

Gegroet,

Mark Postma