SDS 1 wint van Ouwesyl

E4 ferliest
10 november 2003
Kees Jansen dwaande mei lêste jier
11 november 2003

Slecht spelend S.D.S. boekt nuttige overwinning op de Oude-Bildtdijk

Afgelopen zaterdag wachtte ons de moeilijke uitwedstrijd tegen Ouwe-Syl op het altijd winderige sportpark ”De Nije Anwas”.

Goeie morgen wat was het daar koud en guur, en tot overmaat van ramp moesten we over de ijsbaan naar het veld toe lopen, het geluk was dat ie nog niet onder water stond, maar dat zou geheel in het plaatje van de middag passen.

Maar zoals gezegd, er wachtte ons een moeilijke middag tegen een stugge, fysieke en tactische en  goeie tegenstander.

Op de perfecte grasmat konden we onze stempel niet drukken op deze wedstrijd, wat resulteerde in veel foutieve passes, wat ook door de harde wind kwam en regelmatig balverlies.

Beide partijen creëerden dan ook weinig kansen al voetbalden wij iets gemakkelijker, maar de enorme vechtlust van de thuisclub bleef ons spel ontregelen.

Gert-Jan was regelmatig het slachtoffer van de harde aanslagen en de zeer warrig leidende scheidsrechter liet dit allemaal geworden.

Wij wisten echter ook nog te scoren, en wel 1 minuut voor het heerlijk warme bakje thee.

Robert schatte een vrije-trap van Feite op waarde in en ronde beheerst af:  0-1.

De thee was hartverwarmend en deed ons beseffen dat het spel in de tweede helft wel beter moest worden om een positief resultaat neer te zetten.

Vanaf de aftrap zochten we de helft van de tegenstander op en drukten we ze met de rug tegen de muur.

De afwerking liet echter te wensen over en daardoor bleef Ouwe-Syl in de wedstrijd.

Het opportunistische spel van de thuisclub bracht ons niet echt in de problemen, maar de vele swalbes van de spitsen van hun hadden keer op keer succes zodat het oppassen geblazen was voor een tegentreffer.

Gert-Jan wist gelukkig na een sterke actie van Durk-Yde de bevrijdende 0-2 binnen te schieten en zo zat de wedstrijd in de tas.

Knullig balverlies van Wichard zorgde ervoor dat Ouwe-Syl toch nog tegen kon scoren,en dat gebeurde voor de zoveelste keer in blessuretijd, het lijkt wel of we niet 90 minuten geconcentreerd kunnen spelen.

Maar na het laatste fluitsignaal bleek dat we een gouden slag hadden geslagen want Be Quick speelde met 2-2 gelijk tegen W.T.O.C. en daardoor achterhaalden we hun weer op de ranglijst en kunnen we ons opmaken voor de onvervalste kraker van volgende week in Dokkum tegen Be Quick.

Slecht spelen en winnen, dat is dit jaar al eens eerder gebeurd,wordt je daar geen kampioen mee ???

laten we het hopen, maar volgende week met een tegenstander van formaat zal het spel wel beter moeten anders lopen we averij op. We zullen zien zaterdag,aanvang 13.30 ja u leest het goed, 1 uur eerder ivm Schotland – Nederland,

dus vergeet dit niet.