SDS 1 – CVVO 1 bliuwt 0-0

26 november 2021
Weppers snein 28-11-2021
28 november 2021

SDS 1 spilet sneon thús tsjin CVVO 1. Oftewol de nûmer 11 tsjin de nûmer 5. Spitich genôch mocht der gjin publyk by.
Thús koenen je de wedstriid al folgje fia Facebook. Enne-Jehannes Bruinsma hat filme. Fia Twitter wie de wedstriid ek te folgjen.
Henk Bootsma hat wer wat plaatsjes sjitten. Op syn Facebookside kinne jim se allegear fine.

Hjir it ferslach:

SDS en CVVO komen niet tot scoren
Onder het motto ‘je moet ergens beginnen’ pakte SDS zaterdag eindelijk weer een puntje na vier nederlagen op rij (#gifbeker). Je hebt wedstrijden die in 0-0 eindigen, maar geen typische nul-nul wedstrijden zijn. Dit was er wel zo één, want in negentig minuten kwam de thuisclub tot één kans en CVVO kwam niet eens tot dat aantal.
Bij SDS ontbraken Hendrik de Jong, Stan Korbach, Steven van der Pol en Matthijs Postma en ook CVVO kwam enigszins gehavend naar Easterein. Tijdens de wedstrijd viel Remco Hylkema uit met een liesblessure en bij CVVO gingen er zelfs drie spelers geblesseerd naar de kant. Blessures zijn bij de meeste clubs momenteel helaas meer regel dan uitzondering.
CVVO moest het doen zonder de aanvallende krachten Thomas Miedema (spits)en Job Zwager (schaduwspits), wat duidelijk ten koste ging van de stootkracht bij de ploeg uit Lemmer. Toch begonnen ze sterk en SDS leek een zware middag tegemoet te gaan. Verder dan een paar hachelijke momenten kwam het gelukkig niet en het was de thuisclub die hierna de beste kans kreeg.
Pieter Sijtsma zette Lourens van der Pol alleen voor de keeper, maar op volle snelheid koos hij voor een schot voorlangs met zijn chocoladebeen. Het bleek uiteindelijk de enige grote kans te zijn dat terwijl er wel gelegenheid was om CVVO pijn te doen. Het ontbrak helaas steeds aan een goede steekpass of een goede voorzet, waardoor echte kansen verder uitbleven.
In de slotfase kwam CVVO weer opzetten, maar het kon de verdediging van SDS niet uit balans brengen en ‘De Witte Muur’ gaf geen krimp. Ook al scoorde de thuisclub niet, goed en geconcentreerd verdedigd werd er zeker en ‘de nul’ was dik verdiend. De goed leidende scheidsrechter zag ook wel dat er geen verandering in de 0-0 zou komen en floot een einde aan de waarschijnlijk laatste wedstrijd van 2021. Mocht het anders zijn dan gaan we zaterdag naar Sintjohannesga om het op te nemen tegen DWP.
Douwe Posthuma

Dit wienen de seleksjes fan beide ploegen:

Seleksje SDS 1:

Assistent-skiedsrjochter vv SDS: Hendrik Sweering
Assisitent-skiedsrjochter CVVO: Mark van Dijk

De pupillen fan de wike binne: Jort Kronemeijer & Ben Fritsma

SDS spile yn de folgende opstelling: