It Meinte-Sixma-toernoai!

22 oktober 2011
Weppers moandei 24-10
24 oktober 2011

Vandaag was het dan eindelijk zover , het Meinte Sixma toernooi. Voor veel F-pupillen was het de vuurdoop want zo’n 15 voetballers hadden tot aan vandaag nog niet eerder in zo’n team verband een wedstrijd gespeeld. Maarliefst 41 F-pupillen deden mee, mede door dit grote aantal spelers hebben de F-pupillen in 2 poule’s gespeeld en zijn de D’s pas later in de ochtend met hun toernooi begonnen.

Om 09:00 uur gingen de F-pupillen (6 teams) en de E-pupillen (4 teams/29 spelers) van start. Bij de F-pupillen was al bijna na 1 gespeelde wedstrijd duidelijk welke teams waarschijnlijk in de finale zouden gaan spelen. En dat werd ook een hele spannende finale tussen team Twente onder leiding van Rutger Sybesma (F1) en Doede de Jager (F2) en team Feyenoord aanvankelijk onder leiding van Benthe Okkema (F2) ,maar al snel onder leiding van Ate Schaap (F5). Ate kan volgens mij met recht “man of the match”worden genoemd. Dit bleek nogmaals nadat de wedstrijd bij de eindstand 1-1- verlengd werd en de eindstand na verlenging uiteindelijk 2-2 was. Dan maar penalty’s! Hoewel iedereen zijn stinkende best heeft gedaan met de penalty’s heeft Ate (op goal) maar 2 ballen van de 7 doorgelaten, echt klasse.

Bij de E’-pupillen was eveneens een zeer spannende finale, het was dan wel bij toeval, maar de twee sterkste teams speelden zoals het leek een finale tegen elkaar. Beide teams Manchester Utd. onder leiding van Sietze Marten Stoffelsma (E1) en Liverpool onder leiding van Wessel Schraa (E1) hadden allebeide 6 punten. Helaas zijn er in deze zinderende finale geen goals gevallen. Waardoor team Manchester United op doel saldo 1e geworden is.

Om 11:15 uur konden dan eindelijk de D’s beginnen met hun toenooi. De D’s speelden met 29 man aangevuld met Steven v/d Pol (uit de E1) tot 30 man in 5 teams.

De wedstrijd resultaten waren wisselend , de ene keer superspannend en de andere keer was het ene team net een maatje te groot voor de anderen.

Team Zijlstra stevende af op een glansrijke overwinning toen ze team Bootsma als laatste hindernis nog moesten nemen om zich zeker te stellen van de eerste plaats. Dit team Bootsma, waarin eerder genoemde Steven van der Pol echt een klasse toernooi speelde, bleek een serieus obstakel waarbij team Zijlstra alle zeilen bij moest zetten om hun comfortabele koppositie te behouden. Van 1-0 voor team Zijlstra werd het in no time 1-1 en viel tot overmaat van ramp Inne Heerma ook nog uit. Na een pot mooi voetbal was de eindstand 2-1 in het voordeel van team Zijlstra, zij werden hiermee de onbetwiste winnaars bij de D-pupillen.

Winnaars F-pupillen: Feyenoord:

* Wierd Hofstra
* Robin van der Weg
* Bote Altenburg

Al met al een prachtig toernooi met fantastisch weer erbij.

Bij deze wil ik de Familie Sixma bedanken voor het beschikbaar stellen van de prijzen (het is alweer het 14e jaar op rij het Meinte Sixma toernooi).

Ook speciaal aandacht en dank voor onze inmiddels ervaren en wat minder ervaren scheidsrechters die dit toernooi mede tot een succes hebben gemaakt:

Scheidsrechters : Luuk van der Schaar (D2), Kees van der Horst (D2), Stefan Klaassens (C2), Yward Zijlstra (D1), Inne Heerma (D1), Niels Hazewindus (D1), Foeke Dirk Reitsma (B1), Ruurd Visser (B1), en Habtamu de Hoop.

Volgend jaar dus de 15e editie van het Meinte Sixma toernooi, de jeugdcommissie van VV SDS hoopt jullie dan weer te zien.

Met vriendelijke groet/ groetnis,

Hans van der Schaar | Jeugdcomissie VV SDS

Op de webside fan Henk Bootsma kinne jim noch wat moaie foto’s besjen fan it Meinte-Sixma-toernoai.