Ferslaggen sneon 31-5

29 mei 2014
Weppers snein 1-6
30 mei 2014

Sneon noch in lyts programma en dan is it sa wat dien, want ek nije wike binne der noch in oantal wedstriden.

F1
F1 treedt oan op de noardlike bekerfinale yn Haren. Sij binne dêr twadde wurden

A1
Sij sitte noch yn in spannende kompetysje en komme om 11.00 oere thús yn aksje tsjin GAVC A1. It ferslach fan Boudewijn:
Na de wedstrijd afgelopen dinsdag zag je dat het vertrouwen weer terug was bij de A1 spelers.
We hebben het zelf in de hand, nog ff 3 wedstrijden winnen en dan….
Je merkt dat, je ziet dat en je “hoort” dat.
Maar dan moet het nog wel “ff” gebeuren.
Vandaag de eerste van de 3, tegen GAVC, een stevig ploegje, 2 x van gewonnen, maar toch, er zitten een paar knappe voetballers bij en een paar ” harde” , iets waar wij een hekel aan hebben en soms niet mee om kunnen gaan.
De eerste minuten kregen we een paar kleine kansjes, GAVC kon niets anders dan verdedigen, alleen werd op het middenveld de 2e bal telkens net achter of naast de man g egeven zodat elke veelbelovende opzet te vroeg strandde, en we telkens onnodig terug moesten.
Het duurde tot de 30 min. voor we een goede aanval bekroond zagen met een goal, Pieter S, weer van de partij na een vervelende keelontsteking, scoorde met een bekeken schuiver in de lange hoek de 1-0.
Dit was ook de ruststand.
Scherp beginnen, betere voorzetten vanaf de beide buitenspelers en ” zuiniger”  met de bal omgaan op het middenveld, dan komt het vandaag goed, en winnen we deze partij.
Het duurde even voor de, overigens strak fluitende scheidsrechter Auke Eringa, terug was na de rust, dat was maar goed ook, want dat gaf Jelle, we hebben het niet vaak over de bikkelharde verdediger maar als we het dan over hem hebben!!!!!!, nog ff snel naar de wc kon, en nee, dat kon niet in de bosjes….
In de 4e min kregen we een, overigens zeer terechte,
penalty.
Wiebe nam hem, en tegenwoordig is dat ” een zekerheidje”. 2-0. De bevrijdende 2e goal, maar helaas….
Dan toch weer even, geheel onnodig, wat slapjes en slordig spel, en in de 7e min is de marge dan plotseling maar weer 1. 2-1.
Maar in de 8e min laat Pieter de V zien waarom hij naar links en Almar naar rechts moest, een goede aanval, Pieter op snelheid er langs en vanaf de achterlijn strak voor, Pieter S maakt zijn 2e en onze 3e. 3-1.
In de 35e min een perfecte lange bal van de weer zeer sterk spelende Wiebe op Lourens, en die maakt op karakter de 4-1.
In de 39e min komt Wiebe mee op, en een, overigens zeer “houdbaar” afstandsschot verdwijnt in het net, einduitslag 5-1.
Mannen, nog 2 wedstrijden te gaan, beide op een dinsdag, deze is ” in the pocket”, klasse.
Of we nou wel of geen kampioen worden, we hebben een zeer apart, maar goed seizoen gedraaid, ik ben nu al trots op jullie, en dat kan alleen nog maar mooier worden.
Boudewijn.

Sij spilen om 10.00 oere tsjin Makkum D2 yn Makkum en ha mei 9-2 ferlern

B1
Franeker B2 wie de tsjinstanner fan SDS B1. Der waard fuotballe yn Frjentsjer om 10.30 oere en B1 ferlear mei 3-1
. Mar gelokkich hat de konkurrint om kampioenskip ek in stek falle litten.

Efkes Balje
It is doarpsfeest yn Itens mar de “dy Twa fan Itens en Hinnaard” woene al efkes balje.
It wie keatsen yn Easterein mar dat makke de Hylkema’s neat út, want ek  kieze foar de grutte bal.
En de Wommelsers hiene de boadskippen op tiid dien, harren fol iten oan lekkere hapkes, skuon liend bij in oar en it Oranje pak wer útdien.
Sa koene der 10 man los op in sinnich, mar dreech fjild. Der wie efkes te betiid meand dizze wike, want dit kaam der op oan.
Te betiid waard der dan ek om de lêste twa goals fochten neidat de grutte partij yn 11-11 einige. It wiene de twa feestneuzen dy’t se makken.
(ah)