Ferslagen SDS – Wykels Hallum

14 oktober 2003
Ferskaat nijs
16 oktober 2003

At je foarôf nei de sifers seagen dan wie der hope op in wedstriid mei in protte doelpunten. Ommers Wikels Hallum hie 13 kear skoord en 15 doelpunten tsjin. Sds hat mei 14 doelpunten de measte makke yn dizze klasse. Nei 90 minuten stie der in 7-3 skore op it boerd en dat kaam dus oerien mei de ferwachtings. In folslein iepen wedstriid mei fier wei de measte kansen foar SDS en betiden swak ferdigenjen fan Wikels Hallum.
It earste doelpunt foel ek al nei 5 minuten. Anne Stenekes helle út en de wat behindige doelpman fan Wikels Hallum koe der net by. Nei 10 minuten waard dúdlik dat ek Wikels Hallum maklik skoorde: 1-1. Dochs bleau SDS oan de goeie kant fan de skore. Want foar de thee waard it noch 4-1 troch prachtige oanfallen en prachtige doelpunten. 2-1: Anne Stenekes set foar, Durk Yde Sjaarda skoort 3-1: Marco Ottens set foar en Durk Yde skoort behearsd neidat hy de bal geweldich stillei. 4-1: Harm Stremler set foar, Gert Jan Hiemstra makke oarloch en Marco Ottens skoort. Spitich wie it dat Gert Jan Hiemstra yn de earste helte syn tredde giele kaart krige yn dit noch jonge seizoen. Spitich wie ek dat der meardere kansen net benut waarden. Nei de thee moast it publyk der gelyk wer by wêze, om gjin doelpunt te missen. De earste de beste korner waard troch Marco Ottens prachtich ynkopt. Nei 10 minuten kaam Wikels Hallum op 5-2. Der kamen noch kansen genôch en nei 25 minuten sette Floris foar en skoorde Tsjipke Klaas geweldich moai. Ek Gert Jan Hiemstra mocht noch in kear úthelje en sa waard it 7-2 Fan Wikels Hallum is bekind dat se in gefaarlike spits hawwe en hy hie it slotakkoord. Sa kaam de 7-3 stân op it boerd. Durk Yde Sjaarda waard de man fan de wedstriid en dat wie in drege kar. Want ek Marco Ottens en Harm Stremler sieten ticht by dizze titel. Frank Rypma en Stefan van Krimpen foelen noch yn foar Floris Hiemstra en Marco Ottens.

Hjirûnder noch it ferslach fan Wykels Hallum sels:
In eerste instantie kun je er nog om lachen, maar na 5 wedstrijden ga je je toch eens achter je oren krabben. Van alle teams de meeste doelpunten tegen en op SDS na de meeste doelpunten voor! Een dergelijke prestatie moet welhaast een record zijn, misschien dat er ergens een statisticus rondloopt die dat even wil uitzoeken.

Voorafgaand aan de wedstrijd met SDS waren twee (uiteraard doelpuntrijke) overwinningen geboekt, hetgeen toch wel iets van vertrouwen had opgeleverd. In de wetenschap dat een eventuele overwinning uitzicht zou bieden op de kop van het klassement en de 1e periode, waren de Wykels erop gebrand SDS vanaf het eerste fluitsignaal fel te bestrijden. Hier kwam echter weinig van terecht. SDS kon de score openen; bij de van buiten de 16 binnengeschoten steekbal zagen middenveld, verdediging en doelman er niet goed uit. Sjoerd kon na goed doorzetten van Andre nog wel de 1-1 binnenschieten, maar daarna was het alweer de beurt aan SDS. Wederom kon kinderlijk eenvoudig de weg naar het Wykels-doel worden gevonden. De tegenvallende (?) Karsten werd nog in de eerste helft door Mark vervangen, maar dit mocht niet baten. Bij rust was de stand reeds 4-1.
Wybe verving in de rust de licht geblesseerde Eelco. Na de thee kwam er bij vlagen iets meer voetbal in, maar een kritische toeschouwer zal moeten toegeven dat dit ook wel eens te maken zou kunnen hebben met de stand, want na 5-1, die maar weer eens viel uit een corner, liet SDS onbewust wellicht de teugels iets vieren. In ieder geval slaagde Marc er op zeer fraaie wijze in de bal in de kruising de laten verdwijnen. Tussen SDS’ zesde en zevende doelpunt (dwz volgens mij ging het in deze volgorde) mocht ook Andre nog zijn goaltje meepikken, waarmee de zoveelste belachelijke uitslag een feit was.

Het is reeds gezegd, het is wel een zeer opmerkelijke reeks waar de Wykels mee bezig zijn. Om van zoiets de oorzaak boven water te krijgen, valt niet mee. Maar laten we maar ons meest opportunistische beentje voor zetten; blijkbaar beschikken de Wykels dit seizoen over een erg sterke ploeg, die alleen nog moet zorgen wat minder doelpunten tegen te krijgen. Zodra we dit als collectief (!) voor elkaar hebben, gaan onze tegenstanders een taaie kluif aan ons beleven.

(HZ)

Bron: www.voetbalnoord.nl